اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت‌های علاقمند به تکنولوژی بلاکچین کدامند؟

Alibaba و IBM بیشترین تعداد ثبت اختراع در این زمینه را دارند

نکات برگزیده مطلب
  • غول‌های تکنولوژی Alibaba و IBM بر سر قرار گرفتن در جایگاه نخست فهرست جدیدی که 31 آگوست توسط iPR Daily منتشر گردید و تعداد اختراعات ثبت شده در زمینه‌ی بلاکچین را نشان می‌دهد، رقابت می‌کنند.

iPR Daily رسانه‌ای که تخصص آن در حوزه‌ی مالکیت معنوی است اعلام کرده است که 10 آگوست با یکپارچه سازی اطلاعات سراسر چین، اروپا، آمریکا، ژاپن و کره‌ی‌جنوبی همچنین با یکپارچه‌سازی سیستم ثبت اختراع بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی(World Intellectual Property Organization) یا WIPO توانسته این فهرست را تهیه نماید.

شرکت چینی Alibaba با دارا بودن 90 درخواست ثبت اختراع مرتبط با بلاکچین مقام اول این فهرست را به خود اختصاص داده است در حالی که IBM تاکنون 89 اختراع را به ثبت رسانده است. مستر کارت(Mastercard) با 80 درخواست ثبت اختراع در رتبه‌ی سوم قرار داشته و پس از آن بانک آمریکا(Bank of America) با 53 درخواست قرار دارد. رتبه‌ی پنجم این فهرست به بانک مرکزی چین(People’s Bank of China) اختصاص دارد که 44 درخواست ثبت اختراع ارائه کرده است و اغلب آن‌ها به پروژه‌ی ارزدیجیتالی این بانک مربوط هستند.

داده‌های سازمان جهانی مالکیت معنوی نشان می‌دهد که بیشترین تعداد درخواست‌های ثبت اختراع برای تکنولوژی بلاکچین در سال 2017 را چین با 225 درخواست و پس از آن آمریکا با 91 و استرالیا با 13 درخواست دارا می‌باشند. این جایگاه چین در تکنولوژی بلاکچین با مخالفت‌های روزافزون این کشور با رمزارزهای غیر متمرکز که در هفته‌های اخیر تشدید شده است، بی‌اثر می‌گردد. این موضع مبهم چین در بنیانگذار Alibaba جک ما(Jack Ma) نیز منعکس شده است. او در حالی که به طرفداری و ستایش از بلاکچین می‌پردازد، در مقابل رمزارزها دچار شک و تردید است.

 IBM بطور مداوم در حال گسترش حضور در زمینه‌های مختلف بلاکچین است و اخیرا قرارداد 5 ساله‌ای به ارزش 740 میلیون دلار با دولت استرالیا امضا کرده است تا از بلاکچین و دیگر تکنولوژی‌های جدید برای بهبود امنیت داده‌ها و اتوماسیون در سراسر ادارات فدرال استفاده نماید.

به نظر شما آیا این فهرست در آینده دچار تغییر خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا