اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ایلان ماسک: با کمی تغییرات، دوج‌کوین می‌تواند بر بیت کوین غلبه کند

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، درصورتی که سرعت و اندازه‌ی بلاک‌های شبکه‌ی دوج‌کوین افزایش یابد، این شبکه به راحتی می‌تواند بیت کوین را کنار زده و برترین و بزرگ‌ترین رمزارز بازار شود

نکات برگزیده مطلب
  • ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا چند روز قبل با بیان اینکه فرآیند استخراج رمزارز بیت کوین برای محیط زیست مخرب بوده و باعث افزایش سطح تغییرات اقلیمی می‌شود، اعلام کرد که این شرکت دیگر رمزارز BTC قبول نمی‌کند. حال وی در پاسخ به پست توییتری یکی از کاربران که مقایسه‌ی دوج‌کوین و بیت کوین پرداخته است اعلام نموده که رمزارز دوج‌کوین می‌تواند بسیار بهتر باشد. به گفته‌ی وی چند تغییر عمده از جمله افزایش اندازه‌ی بلاک و کاهش کارمزد به تنهایی باعث می‌شود که رمزارز دوج‌کوین به برترین رمزارز موجود در بازار تبدیل شود.

بیت کوین یا دوج‌کوین

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در پاسخ به یک پست توییتری که رمزارز دوج‌کوین را با رمزارز بیت کوین مقایسه کرده بود، اظهار داشت که اگر برخی تغییرات عمده در شبکه‌ی دوج‌کوین اعمال شود، شبکه‌ی دوج‌کوین می‌تواند به راحتی در برابر بیت کوین پیروز شود.

آقای ماسک در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که به شکل خاص وی می‌خواهد که زمان بلاک‌ها و اندازه‌ی آن‌ها ده برابر بزرگ‌تر شود.

هر دو رمزارز یعنی بیت کوین و رمزارز Doge دارای محدودیت اندازه‌ی بلاک ۱ مگابایتی هستند. بلاک‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تر فاقد اعتبار شناخته می‌شوند. از آنجا که رمزارز دوج‌کوین تنها به عنوان یک شوخی و با الگوبرداری از بزرگ‌ترین رمزارز موجود در بازار ساخته شده است، تعجبی ندارد که تمام خاصیت‌ها و اِلمان‌های بیت کوین در آن هم مشاهده شود.

Dogecoin داژکوین دوج‌کوین ایلان ماسک

با این حال، رمزارز دوج‌کوین به گونه‌ای طراحی شده که تراکنش‌های سریع‌تری نسبت به بیت کوین داشته باشد. به جای ده دقیقه، ماینرهای Doge بلاک‌های جدید را هر یک دقیقه یک بار استخراج می‌کنند. البته این رقم باز هم برای ایلان ماسک کافی نیست.

وی همچنین خواست که کارمزد تراکنش‌های دوج‌کوین نسبت به ارقام فعلی نیز بالغ بر ۱۰۰ برابر کاهش یافته و باعث افزایش میزان جذابیت این رمزارز در زمینه‌ی تجارت شود.

در تاریخ ۱۵ام ما می، متوسط کارمزد تراکنش‌های شبکه‌ی دوج‌کوین ۱/۵۹ دلار تخمین زده می‌شود؛ که نسبت به سه ماه گذشته حدود ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

رمزارز ایلان در راه است؟

ایلان ماسک در یک پست جداگانه ادعا کرد که ساخت یک رمزارز جدید از صفر کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود، با این حال اگر Dogeنتواند انتظارات وی را برآورده کند، او پذیرای ایده‌های جدید خواهد بود.

وی پیش از این مدعی شده بود که در حال کار بر روی دوج‌کوین است تا رمزارز مورد علاقه‌ی خود را کارآمدتر کند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های ایلان ماسک در رابطه با دوج‌کوین چیست؟ آیا این رمزارز می‌تواند به یک رقیب بزرگ و حتی جایگزین بیت کوین تبدیل شود؟ 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا