اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تأثیر توییت‌های ایلان ماسک بر قیمت رمزارزها چه زمان به پایان خواهد رسید؟

به گفته‌ی تحلیلگران، پست توییتری ایلان ماسک که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که تاثیرگذاری وی بر بازار رمزارز رو به کاهش بوده و سطح آگاهی مبادله‌گران نسبت به عوامل اصلی و تاثیرگذار در این بازار بسیار بالاتر از قبل است

نکات برگزیده مطلب
  • روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا با انتشار یک پست توییتری مرموز دیگر باعث ایجاد یک روند نزولی قدرتمند در بازار شد. وی در این پست در کنار نام بیت کوین یک قلب شکسته منتشر کرده بود. گرچه این توییت کوتاه توانست چیزی بین ۱۰ تا ۱۸ درصد ارزش برخی رمزارزها بزرگ را از بین ببرد، اما به گفته‌ی تحلیلگران از یک موضوع مهم‌تر پرده برداشته است. به گفته‌ی آن‌ها تاثیرپذیری بازار نسبت به توییت‌های ایلان ماسک کاهش یافته است زیرا روند نزولی فعلی نسبت به نوسانات پیشین بازار پس از صحبت‌های ایلان ماسک بسیار کوچک‌تر بود که نشان از بلوغ بازار رمزارز است.

تاثیرگذاری ایلان ماسک

به نظر می‌رسد که تاثیرپذیری صنعت رمزارزها از صحبت‌های افراد سرشناس دوباره کار دست این بازار داده است، زیرا پس از تازه‌ترین پست توییتری آقای ایلان ماسک(Elon Musk) روز گذشته تعداد قابل توجهی از دارایی‌های رمزارزی چیزی بین ۱۰ تا ۱۸ درصد ارزش خود را از دست دادند.

توییت مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که در آن نام بیت کوین در کنار یک قلب شکسته نمایش داده شده است، گرچه بسیار رازآلود به نظر می‌رسد، اما با واکنش سریع بازار رمزارز روبرو گردید و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از این بازار جهانی کاسته شد.

مدیران صنعت رمزارز گرچه نگران نفوذ بسیار زیاد ایلان ماسک در این بازار هستند، اما اکنون امیدواراند که بیت کوین بتواند از جاذبه‌ی وی فرار کرده و دیگر تحت تاثیرات صحبت‌های وی قرار نگیرد. به گفته‌ی گرگ ویزمن(Greg Waisman) مدیرعامل شبکه‌ی پرداخت مرکوریو(Mercuryo) در واقع فشار فروش روز جمعه می‌تواند یک مثال جالب برای همین مسئله باشد. به گفته‌ی وی علی‌رغم نزولی شدن بازار پس از صحبت‌های ایلان ماسک، این نوسان نسبت به گذشته بسیار کوچک‌تر بوده است.

ایلان ماسک پست توییتری Elon musk
پست توییتری آقای ماسک که باعث ایجاد روند نزولی در بازار شد

بی‌توجهی به پست‌های ایلان ماسک

وی در بخشی از صحبت‌های خود افزود «تا حد زیادی، سرمایه‌گذاران بیت کوین یاد گرفته‌اند که دیگر به توییت‌های ماسک اهمیت نداده از آن‌ها چشم پوشی کنند، این امر آشکار است زیرا روند نزولی و افت قیمت اخیر نسبت به آنچه قبلاً مشاهده کرده‌ایم بسیار کوچک‌تر بود. سرمایه‌گذاران بیت کوین در تلاش‌اند تا با محدود کردن نحوه‌ی فروش از روی ترس، یک جبهه‌ی متحد را حفظ کنند. این یک شروع خوب برای بیت کوین است».

به گفته‌ی ویزمن، مبادله‌گران بازار رمزارز به آهستگی در حال جمع‌آوری دانش و افزایش سطح آگاهی نسبت به توییت‌های بی‌ربط ایلان ماسک هستند؛ این درحالیست که در آینده‌ای نه چندان دور مقررات قضائی و چهارچوب‌های نظارتی به محرکت دقیق‌تری برای بازار تبدیل خواهند شد.

بازار رو به بلوغ است

گرگ ویزمن در ادامه افزود «ما در حال رسیدن به نقطه‌ای هستیم که سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین تنها براساس اصول و صحبت‌های مربوطه واکنش نشان خواهند داد. صنعت رمزارز در حال رشد و حرکت به سمت بلوغ کامل است و تا حد زیادی دانش محور اصلی این بلوغ می‌باشد».

وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت «همانطور که ذینفعان بازار دانش بیشتری کسب می‌کنند، یاد می‌گیرند که تصمیمات خود را براساس مواردی که بیشتری تاثیر واقعی را دارند، مانند مقررات منطقه‌ای، تنظیم کنند».

نیک اسپانوس(Nick Spanos) بنیانگذار پروتکل ZAP نیز در مصاحبه‌ی اخیر خود همین مبحث را مطرح کرد و توضیح داد که توییت‌های پیشین ایلان ماسک بسیار تاثیرگذارتر و مخرب‌تر از آنچه روز جمعه منتشر شده است، بوده‌اند. به گفته‌ی آقای اسپانوس این نشان می‌دهد که مبادله‌گران صنعت رمزارز شروع به نادیده گرفتن تاثیر احتمالی ماسک بر بازار کرده‌اند.

نظر شما در رابطه با پست توییتری ایلان ماسک و تاثیرگذاری آن‌ها بر روی بازار رمزارز چیست؟ آیا قدرت نفوذ ایلان ماسک در حال کاهش است و به زودی شاهد بلوغ بازار خواهیم بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا