اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت‌کوین در سبد سرمایه‌گذاری اسپیس‌ایکس قرار گرفت

بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج(SkyBridge) در توییتی ادعا کرد که علاوه بر شرکت خودروسازی تسلا، شرکت فضانوردی اسپیس‌ایکس(SpaceX) نیز بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • سرمایه‌گذاری اخیر شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) بر روی بیت کوین خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به تداوم روند صعودی این دارایی را موجب شده است. اما به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک علاوه بر شرکت تسلا، شرکت فضانوردی تحت مدیریتش را نیز به بازار بیت کوین هدایت کرده است. بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج(SkyBridge) ادعا کرده که شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) نیز بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری اسپیس‌ایکس بر روی بیت کوین

آنتونی اسکاراموچی(Anthony Scaramucci)؛ بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج(SkyBridge) اخیراً بدون استناد به مدرک ادعا کرده است که ایلان ماسک تنها به متنوع ساختن سبد دارایی‌های شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) بسنده نکرده و بیت کوین را به سبد دارایی‌های شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) نیز افزوده است.

این سرمایه‌گذار آمریکایی در توییتی اعلام کرد که ایلان ماسک علاوه بر هدایت شرکت تسلا به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین، این دارایی را به سبد سرمایه‌گذاری شرکت اسپیس ایکس نیز افزوده است. وی اظهار داشت: «ایلان ماسک تنها به سرمایه‌گذاری شرکت تسلا بر روی بیت کوین اکتفا نکرده است. من می‌دانم که شرکت اسپیس‌ایکس نیز در سبد سرمایه‌گذاری خود مالکیت مقداری بیت کوین را در اختیار دارد.» وی در همان توییت ادعا کرد که:

ایلان ماسک در سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس و همچنین به‌طور شخصی مالکیت بیش از 5 میلیارد دلار بیت کوین را در اختیار دارد. Anthony Scaramucci

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت تسلا در گزارش خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از سرمایه‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری بر روی بیت کوین خبر داده است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری شخصی ایلان ماسک بر روی بیت کوین نامشخص است. ایلان ماسک در توییتی که سه سال پیش آن را منتشر کرده بود اظهار داشت که تنها 0.25 بیت کوین را در اختیار دارد.

بر همین اساس احتمالاً ایلان ماسک در این فاصله‌ی زمانی بیت کوین‌های بیشتری را خریداری کرده است. اما احتمالاً سرمایه‌گذاری شخصی ایلان ماسک بر روی بیت کوین در مقایسه با سبد سرمایه‌گذاری شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس ناچیز است. بنابراین، در صورت صحت ادعای مطرح شده توسط اسکاراموچی، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که شرکت اسپیس‌ایکس حجم بسیار بزرگی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به بیت کوین اختصاص داده است.

نگرانی از مصرف انرژی الکتریکی برای استخراج بیت کوین

اسکاراموچی که شرکت سرمایه‌گذاری اسکای بریج را تاسیس کرده و سابقه‌ی فعالیت به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید را در کارنامه دارد در این توییت به نگرانی منتقدان در رابطه با مصرف انرژی الکتریکی برای استخراج بیت کوین نیز اشاره کرده است. بیل گیتس(Bill Gates)؛ بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که بیت‌کوین برای شرایط آب و هوایی ایده‌آل نیست.

با این وجود، ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین همواره در رقابت با یکدیگر منابع ارزان و پایدار انرژی الکتریکی را جستجو می‌کنند. طرفداران بیت کوین در واکنش به توییت اسکاراموچی اعلام کردند که بیت کوین را می‌توان با استفاده از منابع انرژی تجدید‌پذیر استخراج کرد و این نو‌آوری حرکت به سوی استفاده از منابع تجدید‌پذیر را تسریع می‌کند.

نظر شما نسبت به ادعای اسکاراموچی و سرمایه‌گذاری شرکت اسپیس‌ایکس بر روی بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین در آینده به بخش ثابتی از سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های جهان تبدیل خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا