اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بازار اتریوم مقصد بعدی سرمایه‌گذاران سازمانی خواهد بود

برخی تحلیلگران پلت‌فرم کوین‌بیس بر این باوراند که پس از بیت کوین، حال سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار اتریوم چشم دوخته و در انتظار فرصت مناسب برای ورود هستند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق آنچه در گزارش سالانه‌ی پلت‌فرم کوین‌بیس(Coinbase) برای سال ۲۰۲۰ آمده است، برخی سرمایه‌گذاران سازمانی اکنون به بازار اتریوم چشم دوخته و این رمزارز را یک محل ذخیره‌سازی ارزش قابل قبول توصیف می‌کنند. در این گزارش همچنین توضیح داده شده که سرمایه‌گذاران سازمانی بازار بیت کوین که تا به امروز حجم قابل توجهی رمزارز BTC خریداری کرده‌اند، اکنون به دنبال راهی برای ورود به بازار اتریوم و همچنین یکی از زیر بخش‌های مهم آن یعنی اقتصاد غیرمتمرکز(DeFi) هستند. این درحالیست که به گفته‌ی تحلیلگران، بخش قابل توجهی از روند صعودی بازار اتریوم که منجر به ثبت رکورد‌های جدید برای این رمزارز شده است، به واسطه‌ی حضور آن‌ها در بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شکل گرفته است.

اتریوم محبوب می‌شود

برخی تحلیلگران بر این باوراند که حداقل بخشی از روند صعودی اخیر بازار اتریوم که باعث شد این رمزارز بار دیگر رکورد‌های پیشین قیمت خود را شکسته و رکورد‌های جدیدی را به ثبت برساند، به واسطه‌ی فعالیت سرمایه‌گذاران سازمانی و ورود آن‌ها به بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شکل گرفته است.

طبق آنچه در گزارش سالانه‌ی پلت‌فرم کوین‌بیس برای سال ۲۰۲۰ آمده است، برخی سرمایه‌گذاران سازمانی رمزارز اتریوم را هم به عنوان محل ذخیره‌سازی ارزش قبول دارند. محققان این صرافی مبادله‌ی رمزارز بزرگ متوجه شده‌اند که «تعداد قابل توجه و روز افزون» از مشتریان سازمانی در حال ثبت سفارش خرید اتریوم هستند. همچنین آن‌ها در سال ۲۰۲۰ حجم قابل توجهی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خریداری کرده‌اند.

اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی
اتریوم

در بخشی از این گزارش آمده است:

مشتریان سازمانی ما اغلب در رابطه با اتریوم چیزهای مختلفی را ذکر می‌کنند، مثلاً آن را به عنوان یک پتانسیل در حال تکامل ذخیره‌ی ارزش و یا نوعی کالای دیجیتال که برای تامین تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم مورد نیاز است، توصیف می‌کنند. Coinbase report

همزمان با ارائه‌ی گزارشات مثبت از طرف صرافی‌های بزرگ مبادله‌ی رمزارز از جمله کوین‌بیس(Coinbase) و جمنا(Gemini) در رابطه با اتریوم، شاهد آن هستیم که تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران بزرگ در حال جستجو و بررسی یکی از زیر بخش‌های شبکه‌ی اتریوم موسوم به اقتصاد غیرمتمرکز(DeFi) هستند.

حوزه‌ی DeFi وسوسه‌انگیز است

آرتور چونگ(Arthur Cheong) بنیانگذار و مدیر سرمایه در صندوق سرمایه‌گذاری متمرکز بر حوزه‌ی DeFi با نام دی‌فایننس کپیتال(DeFiance Capital) اخیراً اعلام نموده که «من فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران سازمانی کنجکاو پس از سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین اکنون به دنبال بررسی شبکه‌ی اتریوم و صنعت اقتصاد غیرمتمرکز هستند».

آقای دنیس وینوکوروف(Denis Vinokourov) رئیس بخش تحقیقات در کارگزاری دارایی‌های دیجیتال بیکوانت(Bequant) هم در رابطه با تمایل سرمایه‌گذاران سازمانی برای حضور در بازار اتریوم و اقتصاد غیرمتمرکز این شبکه اعلام نموده که:

درست مانند سال گذشته که شرکت مایکرواستراتژی با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیون دلاری در بازار بیت کوین باعث تصویب این رمزارز در میان سرمایه‌گذاران سازمانی شد، حال برخی سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بررسی شبکه‌ی اتریوم به عنوان راهی جهت ورود به پروتکل‌های DeFi هستند. البته در این میان همه‌ی سرمایه‌گذاران هم با ریسک و مخاطرات مربوط به حوزه‌ی DeFi کنار نیامده‌اند، اما رشد بیش از حد این پروژه‌ها باعث افزایش فعالیت در شبکه‌ی اتریوم شده و ما شاهد افزایش قیمت و همچنین حمایت از سرمایه در این شبکه هستیم.

قرارداد‌های آتی اتریوم

پلت‌فرم CME نیز در واکنش به افزایش چشم‌گیر تقاضا برای خرید رمزاررز اتریوم، در ماه دسامبر اعلام کرد که به زودی قرارداد‌های آتی اتریوم را به محصول رمزارزی خود اضافه خواهد کرد. عرضه‌ی محصولات مشتص مبتنی بر اتریوم در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مبادلات آتی تنظیم شده در جهان که به گفته‌ی خود با استقبال چشم‌گیر روبرو شده است، به مشتریان سازمانی این فرصت را می‌دهد در بازار مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کرده، مخاطرات کلی پیرامون سرمایه‌گذاری در بازار را کاهش و مدیریت کرده و برنامه‌ریزی بلند مدت برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنند.

شاید راه‌اندازی قرارداد‌های آتی اتریوم در پلت‌فرم CME یکی از دلایل اصلی افت حق بیمه‌ی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی اتریوم گری‌اسکیل(Grayscale) باشد. براساس داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم اسکیو(Skew)، شکاف قیمت نمودارهای گری‌اسکیل اخیراً به کم‌ترین میزان رسیده است.

قرارداد‌های آتی یک دریچه‌ی ورود به بازار اتریوم هستند

به گفته‌ی آقای وینوکوروف «راه‌اندازی قرارداد‌های آتی CME به سرمایه‌گذاران سازمانی این اجازه را می‌دهد تا همان بازی‌هایی که در بازار بیت کوین انجام داده‌اند را به بازار اتریوم هم وارد کنند. این رقابت همراه با این واقعیت که یک دارایی دیجیتال مبتنی بر صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی(ETF)می‌تواند محتمل‌تر باشد، با در نظر گرفتن افزایش روز افزون اشتهای سرمایه‌گذاران سازمانی، ممکن است همچنان شاهد سرکوب و فشار منفی بر روی ارزش محصولات شرکت گری‌اسکیل باشیم».

لازم به ذکر است که شرکت گری‌اسکیل یک شرکت تابعه از گروه ارزهای دیجیتال(شرکت مادر کوین‌دسک) می‌باشد.

راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم۲ نیز یکی دیگر از عواملی است که اشتهای سرمایه‌گذاران برای نگهداری بلند مدت ETH سوق می‌دهد، زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند با سپرده‌گذاری بلند مدت به صورت سالانه سود کسب کنند.

آقای یوهانس اشمیت(Johannes Schmitt) مدیر امور بانکی و پرداخت صرافی رمزارزی کراکن(Kraken) گرچه از ارائه‌ی توضیح پیرامون این موضوع که آیا شبکه‌ی اتریوم۲ توسط سرمایه‌گذاران خرد هدایت می‌شود و یا کنترل آن در دست سرمایه‌گذاران سازمانی است، امتناع ورزید، در رابطه با میزان سپرده‌گذاری اتر توضیح داد که «از ماه دسامبر تا به امروز بیش از ۳۸۰ هزار واحد رمزارز اتر توسط مشتریان این صرافی به قرارداد سپرده‌گذاری واریز شده است، روند که نشان دهنده‌ی رشد آگاهی کاربران در رابطه با این ابزار بی‌نظیر است».

نظر شما در رابطه با چشم‌انداز شبکه‌ی اتریوم و تمایل سرمایه‌گذاران سازمانی برای حضور در این بازار رو به رشد چیست؟ آیا به زودی شاهد حضور سرمایه‌گذاران کلان در شبکه‌ی اتریوم خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا