اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

استخراج بیت‌کوین با ابر کامپیوتر در روسیه!

مهندسین هسته‌ای روسیه در ماین بیت‌کوین با ابر کامپیوتر مرکز هسته‌ای ناکام ماندند

نکات برگزیده مطلب
  • چند تن از مهندسین یکی از مراکز هسته‌ای روسیه قصد داشتند برای انجام عملیات استخراج بیت‌کوین از ابر کامپیوتر این پایگاه که قدرت عظیم پردازشی دارد استفاده کنند. در ادامه با این مطلب با ما همراه باشید.

 

چند تن از مهندسین مرکز هسته‌ای فدرال روسیه(Russian Federal Nuclear Center) به دلیل تلاش برای استفاده از یکی از بزرگ‌ترین ابر کامپیوتر‌های روسیه برای انجام عملیات ماین بیت‌کوین، دستگیر شدند.

مرکز هسته‌ای فدرال روسیه حدود 20000 کارمند دارد و در منطقه‌ای محرمانه و مخفی به نام ساروو(Sarov) قرار دارد که در زمان شوروی سابق اولین بمب هسته‌ای در آنجا ساخته شذه بود. همچنان کسی چه از داخل روسیه و چه خارج از آن اجازه ورود و بازدید از ساروو بدون ارائه مدرک اجازه بازدید مهتبر را ندارد. مرز این منطقه سیم‌ خاردار کشیده شده است و گشت‌های نظامی از این مرز‌ها حفاظت می‌کنند.

تاتیانا زالسکایا(Tatiana Zalesskaya) مسئول رسانه‌ای این مرکز تحقیقات به اینترفکس(InterFax) گفت تا جایی که او اطلاع دارد برای این مهندسین پرونده تشکیل شده است. او گفت:

تلاش‌هایی برای استفاده از بخش پردازشی این مرکز برای منافع شخصی و بدون مجوز برای عملیات استخراج انجام شده است که از نظر تکنیکی ناامید‌ کننده است و به عنوان یک جرم به آن نگاه و به آن رسیدگی خواهد شد. Tatiana Zalesskaya

کامپیوتر مرکزی این پایگاه که ظرفیت پردازشی 1 پتافلاپ(petaflop) یعنی 1000 تریلیون پردازش در ثانیه را دارد به دلیل مسائل امنیتی به اینترنت متصل نبوده است و وقتی که مهندسین مجرم این کامپیوتر را به اینترنت متصل کردند تا از قدرت آن برای ماینینگ استفاده کنند، بخش امنیت از این موضوع مطلع شد و توانست جلوی آنها را بگیرد.

سند قانونگذاری بیت‌کوین در روسیه همچنان در دست کار است با این حال هنوز اطلاعات تکمیلی از آن در دسترس نیست. مهندسین مرکز هسته‌ای فدرال روسیه اولین کسانی نیستند که تلاش می‌کنند از فضای ارتش روسیه برای ماین استفاده کنند؛ شرکت ماینینگ آیس راک(Ice Rock Mining company) همچنین نقشه‌هایی برای انجام عملیات استخراج در پناهگاه سابق ارتش روسیه واقع در یک غار در منظقه آلماتی قزاقستان دارد. این شرکت عقیده دارد فضای این پناه‌گاه از نظر دمای پایین هوا و موقعیت آن که نزدیک به یک پایگاه تولید برق هیدروالکتریک(hydroelectric)قرار دارد از نظر هزینه استخراج آن را به یک منطقه ایده‌آل برای این کار تبدیل می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CoinTelegraph
دکمه بازگشت به بالا