اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

فوربس منتشر کرد: لیست ثروتمندان رمزارزها

نشریه فوربس برای اولین بار لیست ثروتمدان رمزارزها را منتشر کرد.

نشریه فوربس که به “لیست افراد ثروتمندترین افراد جهان” مشهور است بتازگی لیستی از ثروتمندان ارزهای دیجیتال جهان را برای اولین بار در ششم فوریه 2018 منتشر کرده است.
رندال لین ویراستار این نشریه معروف، هدف خود از این کار را اینگونه شرح داده است:

دست یابی به عکسی فوری در لحظه ای سرنوشت ساز بخشی از شفافیت مورد نیاز برای تغییر منشاء رمزارزها بعنوان ارز مورد علاقه قاچاقچیان مواد مخدر و بلوغ این ارزها به عنوان کلاس جدیدی از دارایی های قانونی است. Randall Lane

گردآوری لیستی از بیلیونرهای سنتی دنیا کار نسبتا ساده و کم زحمتی است، اما محاسبه حجم ثروت سرمایه گذاران کلان دنیای رمزارزها بسیار پیچیده تر است.
ارزهای رمزنگاری شده در تعریف و ذاتا غیرمتمرکز و رمزنگاری شده خارج از نظام های اقتصادی بین المللی جهانی خلق شده اند.

لیست منتشر شده توسط فوربس به 5 دسته تقسیم بندی می‌شود: ایده‌آل‌گراها ، سازندگان، فرصت‌طلب‌ها، بازیگران زیرساخت و  سرمایه‌گذاران بنیادگرا. برای ورود به این لیست فوربس، حداقل 350 میلیون دلار سرمایه لازم است.

به جای اینکه این لیست دقیقا بر حسب دلار نوشته شده باشد بر حسب حدود سرمایه نوشته شده است (احتمالا به دلیل نوسانات قیمت این ارزها) و بر مبنای مقدار حدودی اندوخته رمز ارزها (در بعضی موارد با مدرک)، سود پس از محاسبه مالیات بدست آمده از تجارت این ارزها و یا سرمایه گذاری در تجارت های مرتبط با آنها بدست آمده است.
فوربس توضیح داده است که ممکن است از بعضی نام ها چشم پوشی کرده باشد و حدود دارایی های آنها ممکن است “بسیار متفاوت با این لیست” باشد.

در این لیست نام 19 فرد ذکر شده است و با کلیک بر روی نام افراد در وبسایت فوربس  می‌توان مختصری از زندگی‌نامه این افراد و همچنین حدود دارایی رمزارز این افراد را مشاهده کرد.

اطلاعات دیگری در کنار این لیست منتشر شده است. برای مثال، میانگین سنی ثروتمدان دنیای کریپتو(رمزارز) در مقایشه با لیست 400 نفری ثروتمندان کشور آمریکا مقایسه شده است (42 سال در مقابل 67 سال). و همچنین میانگین نوسان روزانه ارزهایی مثل  بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، و ریپل (XRP) در مقایسه با سهام هایی همچون اپل، پروکتور و گمبل (Proctor & Gamble) و طلا سنجیده شده است.

درهنگام تهیه لیست، لین با جو لوبین، موسس شرکت کانسنسیس (ConsenSyS) به گفتگو پرداخته است و در این گفتگو درباره نگرانی های احتمالی و بالقوه سرمایه‌دار های کلیدی (tycoons) درباره اطلاعات این لیست پرداخته شده است. لوبین که به “دولتمرد رمزارزها” مشهور است می‌گوید که همکارانش علاقه ای به مشهور شدن نداشته اند. او همچنین می‌پرسد: چگونه  فوربس می‌تواند به عددی دقیق دست بیابد؟ اینکار می‌تواند باعث شود که از افراد درون لیست دزدی شود، ولی با این حال لوبین و دیگر نخبگان کریپتو معتقد هستند که این لیست می‌تواند اهمیت فراوانی بیابد.

جف کافلین از کوین‌تلگراف می‌گوید فوربس،

قاطعانه معتقد است که با روشن شدن لیست ثروتمندان نامرئی، دنیا جای بهتری خواهد شد. درست همانطور که رمزارزها از دوران وبسایت Silk Road  و هک شدن صرافی Mt.gox رشد و تکامل یافته است، نباید اجازه داد که چنین حجمی از ثروت به دورن سایه ها بخزد و پنهان شود.

کریپتو ویکلی، روزنامه ای در رابطه با رمزارزها، لیستی مشابه با نام “100 فرد تاثیرگذار در اجتماع رمزارزها” منتشر کرده است. اما ملاک قرارگیری در این لیست ثروت افراد نیست بلکه مشارکت افراد و میزان تحقیقات و پیشرفت های فن آورانه، محکی برای قرار گرفتن در این لیست است.

درمیان افرادی که نامی در لیست فوربس ندارند اما در لیست کریپتو ویکلی جای گرفتند می‌توان به افرادی همچون موسس لایت کوین “چارلی لی”، سرمایه گذاری چون راجر ور و پیشرویی همچون نیک سزابو جای گرفتند.

نظر خودتان در رابطه با این دو لیست و تاثیر آنها بر دنیای کریپتو را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
کوین‌تلگراف

‫3 دیدگاه ها

  1. چه نظری داشته باشم؟! دیر فهمیدم. هر کس هم که میدونست عقلش نرسید به ما هم اطلاع بده خودشون که هیچ چی. حالا من کم و بیش نشریاتی مثل دنیای اقتصاد و دیجیاتو و کلیک … رو میخونم ، این مطبوعات هم ضعف دارن و نمیشه روشون حساب باز کرد. یکی از اساتید اقتصاد که سالهاست میشناسمش از روزهای اولی که بیت کوین ایجاد شده بود از این موضوع خبر داشت و حتی بهش پیشنهاد داده بودند که مقداری بیت کوین بهش هدیه بشه اما قبول نکرده بود. در سال 2017 در این باره ازش پرسیدم در جواب میگفت مواظب باش از حول حلیم نیفتی تو دیگ. شانس ما!
    مرسی که به درد دلم گوش کردین 🙂

    1. درود

      در مسیری که تحقیق کرده باشیم و با تحقیق به نتیجه برسیم
      که مسیر رو به رشدی هست(نه اینکه فقط منظورم ارزهای دیجیتال و بازارهای مرتبط باشه)
      هر زمانی که وارد مسیرش بشیم، فکر میکنم دیر نیست

    2. من هم همین وضعیت را دارم حدود شش الی هفت سال پیش با بیتکوین آشنا شدم و قصد خرید آن را داشتم اما با خواندن یک کامنت در سایت بانکی ها که یک آدم ناوارد تر از خودم نوشته بود این ارز آینده ای ندارد و بانک های جهانی مانع از این خواهند شد که ارزشی پیدا کند از خریدنش منصرف شدم و حالا شما حالم را بهتر از همه میفهمید

دکمه بازگشت به بالا