اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین در گوگل و شبکه‌های اجتماعی

طبق تحقیقات با بررسی کلمات ترند در گوگل می‌توان تغییرات قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی کرد

نکات برگزیده مطلب
  • نتیجه‌ی مطالعه‌ی اخیری که توسط اداره‌ی ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا(NBER) منتشر شده است، نشان می‌دهد که تغییرات قیمت بازار رمزارزها بر خلاف بازار‌های دیگر، به توجهی که به این حوزه می‌شود بستگی دارد.

بر اساس گزارشی که در این هفته منتشر شد، رمزارزها(Cryptocurrency) برخلاف بازار‌های مالی دیگر به فاکتورهای رایج بازار پاسخ نمی‌دهند اما در عوض قیمت آن‌ها به بعضی مسائل که آن‌ها را “فاکتور‌های ویژه‌ی رمزارزها” نامیده‌اند بسیار حساس هستند.

این فاکتور‌ها شامل توجه سرمایه‌گذاران و انگیزه‌ی بازار که به عبارت «سری زمانی نیروی عامل ایجاد تغییر قیمت در رمزارزها در بازه‌های زمانی روزانه و هفتگی است.» توضیح داده شده است، می‌باشد.

نویسندگان مقاله، یوکون لیو(Yukun Liu) و آله وینسکی(Aleh Tsyvinski) اقتصاددان دانشگاه Yale University، اشاره می‌کنند که بر خلاف نظر عموم “بازار به رمزارزها همانند دسته‌های استاندارد دارایی‌ها نمی‌نگرد.”

در این مقاله از قیمت بیت‌کوین(BTCاتریوم(ETH) و ریپل(XRP) به عنوان مرجع اطلاعات قیمت بازار استفاده شده است. با استفاده از سری داده‌های قیمت در طول دوره‌ی زمانی چند ساله، این مقاله بازدهی واقعی را با مدل قیمت‌گذاری استاندارد که با CAPM شناخته می‌شود مقایسه نمود.

لیو و وینسکی بازدهی رمزارزها را با ارزهای رایج همانند یورو، فلزاتی همانند طلا و فاکتور‌های اقتصادی همانند رشد مصرف مقایسه کردند.

تمامی این اعمال منجر به یافته‌های ناچیزی شد، لیو و وینسکی با اندازه‌گیری بازدهی در دوره‌ی زمانی روزانه و یا هفتگی متوجه شدند که دلایل قوی‌تری در زمینه‌های دیگر وجود دارد.

در واقع، افزایش قیمت در طول دوره‎‌ی یک، سه، پنج یا شش روزه را می‌توان با بازدهی در طول تنها یک روز پیش‌بینی کرد، در حالی که بازدهی در طول یک هفته می‌تواند حرکت و تغییر قیمت بازار در یک، دو، سه و یا چهار هفته را پیش‌بینی کند.

به طور مشخص این مطالعه اطلاعات فعالیت افراد به شکل جستجو در گوگل(Google) و شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر را با هم ترکیب می‌کند. مشخص شده است که با افزایش جستجو‌ی کلمات کلیدی همانند «بیت‌کوین»، افزایش کمی در قیمت آن در هفته‌های آتی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش، به طور متوسط، افزایش انحراف استاندار در جستجوی این کلمات به 2.75 درصد افزایش قیمت منجر شده است.

و همینطور، افزایش انحراف استاندارد در تعداد ارسال‌های توییتر به 2.5 درصد افزایش قیمت بیت‌کوین منجر شده است.

از طرف دیگر، با افزایش انحراف استاندارد در اصطلاح «هک بیت‌کوین» کاهش اندکی در قیمت بیت‌کوین پیش‌بینی می‌شود.

آیا با بررسی لغات کلیدی مطرح شده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌توان روند قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی کرد؟ نظر خود به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk
دکمه بازگشت به بالا