اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی ShapeShift سیستم معاملاتی خود را تغییر می‌دهد

دیگر بدون افتتاح حساب و احراز هویت معامله‌ی رمزارزی در ShapeShift امکان پذیر نخواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • کاربران میز مبادله یا صرافی ShapeShift دیگر قادر نخواهند بود بدون ارائه‌ی اطلاعات هویتی خود، به معامله‌ی دارایی‌های دیجیتالی بپردازند.

این شرکت برنامه‌ی جدید وفاداری به نام «ShapeShift Membership» را معرفی کرد که افتتاح حساب کاربری در این صرافی و ارائه‌ی اطلاعات شخصی اولیه در این طرح نیاز است. هم اکنون شرکت در این طرح عضویت اختیاری است اما بزودی برای تمامی کاربران ShapeShift اجباری می‌گردد.

بر اساس اطلاعیه‌ی ShapeShift اعضای این طرح مزایای ویژه‌ای همانند «محدودیت‌های کمتر در معاملات، پاداش در معاملات، قیمت‌گذاری بهتر، بازار خصوصی و دسترسی سریعتر به سکه‌ها، محصولات و سرویس‌ها» را دریافت خواهند کرد. اما از آنجایی که کاربران هیچ انتخابی برای عضویت در این پلتفرم را ندارند، به نظر نمی‌رسد تگ «مزایای ویژه» در این طرح برای آنها تضمین شود.

این حرکت همچنین تغییری مهم در مدل تجارت کنونی ShapeShift است. مبادله بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری در صرافی ویژگی منحصر بفرد این صرافی به‌شمار می‌رفت. کاربران می‌توانستند رمزارزها را بدون نیاز به عضویت و یا ارائه‌ی اطلاعات شخصی خود به فروش برسانند.

ShapeShift علت این تغییر را مشخص نکرده است، اما احتمال دارد فشار قانونی سبب اجرای این طرح شده باشد. قوانین در طول سال‌ها و در سراسر جهان سخت‌تر شده است و صرافی‌های رمزارزی بایستی پیش از ارائه‌ی امکان معامله به کاربران قوانین احراز هویت مشتریان(KYC) و ضد پولشویی(AML) را رعایت نمایند.

پنهان ماندن در معاملات و استقلال ویژگی‌های بسیار محبوب رمزارزها برای کاربرانی است که از رمزارزها استفاده می‌کنند. با گسترش بیشتر این صنعت، بیشتر کسب و کارهای حوزه‌ی رمزارزی خود را با مقررات هماهنگ می‌کنند. در حقیقت ShapeShift یکی از معدود صرافی‌هایی است که همچنان بدون نیاز به ارائه‌ی اطلاعات شخصی از کاربران به آن‌ها سرویس دهی می‌کند.

با تغییر مدل کسب و کار ShapeShift ، تصور ادامه‌ی فعالیت این صرافی در بلند مدت دشوار است. این صرافی با ویژگی «بدون نیاز به حساب کاربری» به سختی می‌توانست با صرافی‌های بزرگی همانند Binance، BitMEX، OKEx و غیره که معاملات میلیاردها دلار رمزارز را در هر روز تسهیل می‌کنند، رقابت نماید.

نظر شما در مورد تغییرات اعمال شده در صرافی ShapeShift چیست؟ آیا این صرافی به پایان راه خود رسیده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Thenextweb
دکمه بازگشت به بالا