اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تاریخ احتمالی ارتقاء قسطنطنیه برای اتریوم مشخص شد

جدول زمانبندی اجرای بروزرسانی‌های اتریوم در گرد‌همایی توسعه‌دهندگان این رمزارز پیشنهاد شد

نکات برگزیده مطلب
  • در جلسه‌ی توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم که روز جمعه‌ی گذشته برگزار شد، یک جدول زمانی جدید برای ارائه‌ی ارتقاء قسطنطنیه(Constantinople) تنظیم و پیشنهاد شده است.

همینطور که تعطیلات پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم، طرفداران و سرمایه‌گذاران اتریوم(ETH) چشم به راه ارتقاء آن هستند. این انتظار به این خاطر است که در جلسه‌ی توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم(Ethereum core) که روز جمعه‌ی گذشته برگزار شد، یک جدول زمانی جدید برای ارائه‌ی ارتقاء قسطنطنیه(Constantinople) تنظیم و پیشنهاد شد.

در گزارشات این جلسه که هم اکنون بر روی پلت‌فرم GitHub نیز در دسترس قرار دارند، دو تاریخ مختلف در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۹ پیشنهاد شده است. اولین مورد ۱۶ام ژانویه و مورد دوم ۱۲ام ژانویه هستند.

تاریخ ۱۶ام ژانویه

بسیاری از توسعه‌دهندگان هسته‌ی این رمزارز موافق بودند که یک هارد فورک(hard fork) در اواسط ماه ژانویه و فصل تعطیلات رخ خواهد داد و بیشتر توسعه‌دهندگان روز ۱۶ام ژانویه را برای این امر ترجیح دادند. یکی از توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم در رابطه با جدول زمانی فوق اعلام کرد که اگر این مورد یک گزینه‌ی کاملا قابل قبول باشد(نمی‌توان تلاش‌های کلی برای رسیدن به این منظور را مورد قضاوت قرار داد) جدول زمانی ذیل پیشنهاد می‌شود:

  • ۱۰ام دسامبر ۲۰۱۸(دوشنبه): شروع یک شبکه‌ی آزمایشی PoW جدید
  • ۱۶ام ژانویه ۲۰۱۹(چهارشنبه): ارائه‌ی فورک بر روی شبکه‌ی آزمایشی جدید
  • ۱۲ام فوریه ۲۰۱۹(سه‌شنبه): ارائه‌ی فورک بر روی شبکه‌ی اصلی

در رابطه با قسطنطنیه

این ارتقاء یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌های اعمال شده تا کنون، بر روی اتریوم است. اگر این مورد با موفقیت به پایان برسد، قسطنطنیه پنج پیشنهاد بهبود(Improvement Proposals) برای اتریوم معرفی خواهد کرد:

  • EIP 145: معرفی دستورالعمل تغییر بیت یا bitwise shifting که برای پردازش تراکنش‌های بسیار کارآمد‌تر هستند.
  • EIP 1218: به بلاک‌ها اجازه داده شود تا به صورت مستقیم از هش‌های بلاکی که نسبت به هش کنونی بسیار قدیمی‌تر هستند، آگار باشند.
  • EIP 1014: پیاده‌سازی مقیاس‌پذیری بر اساس حالت کانال‌ها و تراکنش‌های خارج از زنجیره(off-chain transactions).
  • EIP 1052: بهینه‌سازی اجرای کدهای دارای مقیاس بزرگ بر روی شبکه.
  • EIP 1283: پیشنهاد کاهش کارمزد‌های اضافی gas در جایی که اغلب پیاده‌سازی‌ها مطابقت نمی‌کند.

واکنش بازار و آینده‌ی اتریوم

با اعلام یک تاریخ احتمالی برای اجرای هارد فورک قسطنطنیه، سرمایه‌گذاران و تجار بار دیگر می‌توانند در رابطه با اتریوم و بازار‌های آن هیجان زده شوند. اتریوم در حال حاضر با حدود قیمت ۲۱۱ دلار مبادله می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته کمتر ۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همانطور که سرمایه‌گذاران در رابطه با احتمال ارائه‌ی ارتقاء قسطنطنیه در اوایل سال ۲۰۱۹ هیجان زده‌ شده‌اند، ما می‌توانیم شاهد افزایش آهسته‌ی قیمت سلطان قرارداد‌های هوشمند یا همان اتریوم باشیم.

نظر شما در رابطه با جدول زمانی ارائه شده و همچنین واکنش بازار رمزارزی نسبت به این تاریخ‌ها چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا