اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کاردانو در مسیر ایجاد یک «سیستم عامل اقتصادی» کامل قرار دارد

بنیان‌گذار پروژه‌ی رمزارزی کاردانو در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که ایجاد چهارچوب اقتصادی کامل، امن و مستقل هدف نهایی این پروژه‌ی رمزارزی است

نکات برگزیده مطلب
  • پروژه‌های رمزارزی غیرمتمرکز مزایای گسترده‌ای را نسبت به موسسات مالی سنتی به کاربران ارائه می‌کنند، با این وجود نیاز کاربران به استفاده از سرویس‌های متمرکز همانند صرافی‌ها و یا شرکت‌های ارائه‌ی خدمات نگه‌داری از رمزارزها تهدیدی برای حریم خصوصی کاربران در زمان انجام فعالیت‌های مالی محسوب می‌شود. با این وجود به‌نظر می‌رسد که پروژه‌ی رمزارزی کاردانو ایجاد سیستم عامل کامل اقتصادی را هدف قرار داده است که در آن نیازی به خروج دارایی‌ها از این سیستم وجود ندارد. چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ بنیان‌گذار کاردانو اظهار داشت که ایجاد چهارچوب امن برای ارائه‌ی هویت اقتصادی کامل به کاربران هدف نهایی این پروژه‌ی رمزارزی را تشکیل می‌دهد.

کاردانو به سیستم عامل اقتصادی مستقل و کامل تبدیل خواهد شد

امروزه پروژه‌های رمزارزی مختلفی در رقابت با یکدیگر ویژگی‌های متفاوت و یا مشترکی را ارائه می‌کنند. با این وجود گاهی کاربران برای تبدیل رمزارزها و یا استفاده از خدمات دیگر مجبور می‌شوند تا کنترل دارایی‌های خود را به پلتفرم‌های متمرکز ارائه کنند و در حقیقت تمامی نیاز‌های کاربران در شبکه‌ پاسخ داده نمی‌شود.

چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ در مصاحبه با برنامه‌ی پادکست اسلات لیدر(Slot Leader) رمزارز آدا(ADA) را به صورت یک «سیستم عامل اقتصادی» توصیف کرده است که می‌تواند همزمان با هجوم کاربران جدید به‌طور پیوسته با سرویس‌های جدید منطبق گردد و مقیاس‌پذیری را به‌طور یکپارچه ارائه کند.

ایجاد پشته‌ای از هویت اقتصادی کاربران هدف کلی پروژه‌ی رمزارزی کاردانو را تشکیل می‌دهد؛ یعنی اگر شخصی از سنگال و شخص دیگری از فرانسه و یا هر مکان دیگری به این سیستم وارد شود، باید بتوانند برای اخذ اعتبار اطلاعات و هویتشان را در مکانی ثبت کنند. آن‌ها باید راهی را برای اخذ اعتبار در اختیار داشته باشند. همچنین باید روش‌هایی را برای برقراری ارتباط با ارزی که به‌طور قابل قبولی پایدار است و می‌توانند آن را به هر کسی در جهان ارسال کنند را در اختیار داشته باشند. آن‌ها باید قادر شوند با صرافی‌ها ارتباط برقرار کنند و کسب و کارشان را امن سازند بنابراین خدمات بانکی، خدمات بیمه، خدمات اعتباری و ارسال حواله را در اختیار خواهند داشت. چارلز هاسکینسون

بنیاد آی‌او‌اچ‌کی(IOHK)؛ شرکت تکنولوژی محوری که پشتیبانی از پروژه‌ی رمزارزی کاردانو را بر عهده دارد، در ابتدای ماه جاری از اختصاص 250 هزار دلار پاداش برای تشویق توسعه‌دهندگان به ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز کاربردی(DApps) برای شبکه‌ی بلاکچین کاردانو خبر داده است. در این طرح همچنین کاربران قادر خواهند بود نسبت به بروزرسانی نرم‌افزاری، بودجه‌ی پروژه‌ها و بهبود‌های فنی تصمیم‌گیری کنند. بروزرسانی اخیر کاردانو حرکت این پروژه‌ی رمزارزی در مسیر موفقیت را نشان می‌دهد.

کاردانو

ایجاد پلتفرم گسترده‌ی اقتصادی

هاسکینسون توضیح داد که فاز توسعه‌ی ولتایر(Voltaire) کاردانو عنصر دیگری را به چشم‌انداز اقتصادی کاردانو اضافه خواهد کرد. وی افزود:

هدف این پروژه ایجاد پلتفرم گسترده‌ای است که در آن سرویس‌های متنوع به‌طور کامل ارائه می‌شوند(One-Stop Shop) و شما زمانی که در این حوزه قرار گرفتید برای برآورده ساختن نیازهایتان ملزم به ترک پلتفرم نخواهید بود. این حوزه به‌طور پیوسته بخش بزرگتری از زندگی مالی شما را شامل خواهد شد و هویتی را به شما ارائه می‌دهد که دولت‌ها قادر نیستند کاربران را از آن محروم کنند، هویتی که قابلیت ابطال ندارد و امکان حذف آن نیز وجود ندارد. چارلز هاسکینسون

هاسکینسون که به عنوان مدیر اجرایی آی‌او‌اچ‌کی فعالیت می‌کند، نقشه‌ی راه این پروژه در آینده‌ را نیز ترسیم کرده است.

 وی افزد که تیم کاردانو فعالیت در حوزه‌های مختلفی همانند سیستم‌های زنجیره‌ی تامین را برای ردیابی کالا‌های کشاورزی جستجو می‌کنند: «ما در حال بررسی سیستم‌های رای‌دهی هستیم. ما در کشور گرجستان(Georgia) قراردادی را منعقد کرده‌ایم که در آن اطلاعات 50,000 دانشجو را به پریسم(PRISM) منتقل خواهیم کرد که بخشی از پایگاه داده‌های کاردانو را تشکیل می‌دهد، بنابراین، قادر خواهید بود صحت مدارک دانشگاهی را مورد بررسی قرار دهید. ما همچنین قصد داریم کاربرد‌های مالی بیشتری را ارائه کنیم و سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز همانند رمزارزهای پایدار، اوراکل‌ها(پلتفرم ارائه‌ی مشاوره) و صرافی‌های غیرمتمرکز را ارائه کنیم.»

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر چارلز هاسکینسون چیست؟ آیا کاردانو به پلتفرم گسترده‌ی اقتصادی مجزا و کاملا مستقل تبدیل خواهد شد؟ آیا این پروژه‌ی رمزارزی دست دولت‌ها را از داده‌های کاربران کوتاه خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.7]

دکمه بازگشت به بالا