اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

پیتر برانت: تتر یک حادثه‌ی قریب الوقوع است!

به گفته‌ی این تحلیلگر برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز، سرمایه‌گذاری و نگهداری ثروت به واسطه‌ی رمزارز پایدار USDT بسیار احمقانه است زیرا همواره احتمال سقوط تتر وجود دارد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای پیتر برانت(Peter Brandt) از تحلیلگران برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز و یکی از مبادله‌گران حرفه‌ای، در تازه‌ترین پست توییتری خود نسبت به رمزارز پایدار تتر موضع‌گیری کرده و سرمایه‌گذاران و کسانی که ثروت خود را به واسطه‌ی این رمزارز نگهداری می‌کنند را احمق توصیف کرده است. به گفته‌ی وی رمزارز پایدار تتر یک ارز فیات همانند سایر ارزهای موجود بوده و «یک حادثه‌ی در انتظار به وقوع پیوستن است».

اظهارات پیتر برانت

آقای پیتر برانت(Peter Brandt)  از مبادله‌گران حرفه‌ای صنعت رمزارزها و یکی از سرمایه‌گذاران موفق این حوزه، چندی قبل با انتشار یک پست توییتری در رابطه با پروژه‌ی رمزارز پایدار تتر(USDT) اظهار نظر کرد و گفت که «تتر یک حادثه‌‌ در انتظار به وقوع پیوستن است».

تتر USDT

وی توضیح داد که رمزارز پایدار تتر «فقط یک ارز فیات دیگر مانند سایر ارزهای موجود است»، به همین دلیل احتمال سقوط آن وجود دارد. در بخشی از پست توییتری وی گفته شده است که:

تتر یک حادثه است که در انتظار به وقوع پیوستن می‌باشد. تتر تنها یک ارز فیات دیگر مانند موارد موجود است. Peter Brandt

تتر و جواهرات تقلبی

در ماه آوریل، پیتر برانت مدعی شد که مالکیت رمزارز تتر با نگهداری مقداری «جواهرات بدل نیجریه‌ای» برابری می‌کند. وی با این مقایسه، نشان داد که نسبت به این رمزارز پایدار چه رویکردی داشته و بر عدم اعتماد به نفس آن تاکید کرد.

به نظر می‌رسد که این مقایسه از آن جهت بوده که ارز ملی کشور نیجریه(نایرا) دلیل اصلی افزایش تورم این کشور تا مرز ۱۲/۵۶ درصد در ماه جولای بوده است. با این حال، این رقم در برابر تورم سرسام‌آور کشور ونزوئلا عملاً ناچیز به شمار می‌آید.

با توجه به احساسات شدید ضد دلار در جامعه‌ی رمزارزها، آقای برانت همچنان معتقد است که ذخیره کردن ثروت با در شبکه‌ی تتر کار احمقانه‌ای است. وی در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:

peter brandt پیتر برانتمن فکر می‌کنم افرادی که ثروت خود را به واسطه‌ی تتر ذخیره می‌کنند، بسیار احمق هستند. این یک شوخی است که مردم نسبت به دلار آمریکا موضع‌گیری کرده و از طرف دیگر رمزارز پایدار تتر ذخیره می‌کنند. Peter Brandt

سال گذشته شرکت تتر(Tether) که مسئولیت صدور رمزارز پایدار USDT را بر عهده دارد، اعتراف کرد که تنها ۷۴ درصد مجموع ذخایر رمزارز تتر به واسطه‌ی پول نقد و سایر اوراق بهادار کوتاه مدت پشتیبانی می‌شود. با این حال، در سال ۲۰۲۰ به دلیل افزایش چشم‌گیر سطح تقاضا برای رمزارزهای دارای پشتوانه‌ی ارزی(که غالباً توسط مبادله‌گران جهت ذخیره‌ی ثروت مورد استفاده قرار می‌گیرد) مجموع سرمایه‌ی در حال گردش این پروژه به ۱۱/۸ میلیارد دلار رسید.

ترس، عدم اطمینان و شبهه پیرامون تتر به پایان نمی‌رسد

تتر به عنوان یکی از بحث برانگیزترین پروژه‌های موجود در فضای رمزارزی به شمار می‌آید و این ایده که «سقوط آن می‌تواند منجر به سقوط بیت کوین شود» هم همواره یکی از داستان‌های منفی حوزه‌ی رمزارز بوده است.

براساس پژوهش‌های قضائی که توسط دو اقتصاددان به نام‌های جان گریفین(John Griffin) و امین شمس صورت گرفته است، شرکت تتر به عنوان صادرکننده‌ی رمزارز پایدار USDT با همکاری صرافی مبادله‌ی رمزارز بیت‌فینکس(Bitfinex) در اواخبر سال ۲۰۱۷ قادر به دستکاری بازار رمزارزها بوده‌ است.

در همین حین، خانم لتتیا جیمز(Letitia James) دادستان کل نیویورک به تحقیق در رابطه پرونده‌ی ۸۵۰ میلیون دلاری تتر و بیت‌فینکس که باعث ایجاد شوک در آوریل ۲۰۱۹ در صنعت رمزارزها شده است، ادامه می‌دهد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های پیتر برانت و احتمال سقوط تتر چیست؟ آیا امکان نابودی بزرگ‌ترین رمزارز پایدار موجود در بازار وجود دارد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا