اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

موفقیت شبکه‌ی آزمایشی مدالا، اتریوم را یک گام دیگر در جهت تبدیل شدن به «نفت دیجیتال» پیش برد

یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم با اشاره به مشکلات راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی مدالا، راه‌اندازی این پروژه را یک «موفقیت بزرگ» توصیف کرد

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان اتریوم ۲ در روز چهارم آگوست شبکه‌ی آزمایشی مدالا(Medalla) را به عنوان آخرین شبکه‌ی آزمایشی پیش از راه‌اندازی فاز صفر اتریوم ۲ راه‌اندازی کرده‌اند. شبکه‌ی آزمایشی مدالا شبیه‌ترین نمونه به شبکه‌ی اصلی اتریوم محسوب می‌گردد و فعالان حوزه‌ی رمزارزها به دقت عملکرد این شبکه را برای کشف باگ‌های احتمالی و آشنایی با شبکه‌ی اصلی اتریوم ۲ بررسی می‌کنند. در همین راستا راه‌اندازی موفق این شبکه‌ی آزمایشی گام مهمی برای راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی محسوب می‌گردد.

موفقیت در راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی مدالا

اتریوم 2 مهم‌ترین بروزرسانی شبکه‌ی اتریوم محسوب می‌گردد. اعمال این بروزرسانی تغییر الگوریتم اثبات کار(POW) در شبکه‌ی اتریوم به اثبات سهام(POS) را موجب خواهد شد. در نتیجه سپرده‌گذاران به‌جای ماینر‌ها شبکه‌ی اتریوم را کنترل خواهند کرد. کاربران در الگوریتم اثبات سهام می‌توانند دارایی‌هایشان را با هدف مشارکت در این شبکه سپرده‌گذاری کرده و در مقابل درآمد منفعل کسب کنند.

اتریوم 2

ترنس سائو(Terence Tsao)؛ توسعه‌دهنده‌ی اتریوم در پرسماتیک لبز(Prysmatic Labs) راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی مدالا را موفقیت آمیز ارزیابی کرده است. اگرچه موانع معدودی در مسیر راه‌اندازی این شبکه وجود داشته است، بسیاری از فعالان صنعت رمزارزها در راه‌اندازی این پروژه مشارکت کرده‌اند.

شبکه‌ی آزمایشی مدالا چهارمین شبکه‌ی آزمایشی برای فاز صفر اتریوم 2 محسوب می‌گردد که پس از شلسی(Schlesi)، ویتی(Witti) و آلتونا(Altona) راه‌اندازی شده است.

توسعه‌دهندگان اتریوم برای کسب اطمینان از پایداری اتریوم 2 در زمان راه‌اندازی پروژه‌ی اصلی شبکه‌های آزمایشی متعددی را راه‌اندازی کرده‌اند.

مشکلات زمان راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی مدالا مرتفع شده است

ترنس سائو اظهار داشت که توسعه‌دهندگان در زمان راه‌اندازی اولیه‌ی شبکه‌ی مدالا با پاره‌ای از مشکلات مواجه شده‌اند. در حقیقت، پس از راه‌اندازی این شبکه 57 درصد از تایید کننده‌ها در وضعیت فعال قرار داشته‌اند که کمتر از میانگین مورد نیاز برای آغاز فعالیت این شبکه محسوب می‌گردد. وی توضیح داد:

با وجود استقبال کاربران از سپرده‌گذاری در شبکه‌ی آزمایشی مدالا و تلاش تیم‌توسعه دهنده برای انتشار بروزرسانی در آخرین لحظات پیش از راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی، بسیاری از تایید کننده‌ها در زمان راه‌اندازی به درستی تنظیم نشده بودند و در نتیجه میزان مشارکت در زمان راه‌اندازی شبکه‌ی مدالا به سطح پایین از میانگین مورد نیاز برای آغاز به کار این شبکه کاهش یافت. برای ایجاد زنجیره‌‌ی جدید در شبکه‌ی آزمایشی مدالا مشارکت حداقل 66 درصد از تایید کننده‌ها ضروری است، اما در طول نیم ساعت پس از راه‌اندازی این شبکه تنها 57 درصد از تایید کننده‌ها در وضعیت فعال قرار داشتند. Terence Tsao

سائو به‌طور کلی راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی مدالا را یک تجربه‌ی عالی ارزیابی کرده است که هیجان صدها نفر را نسبت به راه‌اندازی اتریوم 2 مشتعل ساخته است و مشارکت کاربران بیشتری را موجب شده است.

راه‌اندازی پایدار شبکه‌ی آزمایشی اتریوم 2 برای اعمال بروزرسانی در شبکه‌ی اصلی اتریوم از اهمیت بالایی برخوردار است. توسعه‌دهندگان و هماهنگ کننده‌های این پروژه به دلیل پیچیدگی پروژه‌ی اتریوم 2 بر ضرورت گذراندن مراحل آزمایشی به‌طور دقیق تاکید کرده‌اند.

اتریوم به نفت دیجیتالی تبدیل خواهد شد!

بر اساس گزارش کوینیت، به دلیل افزایش فعالیت در شبکه‌ی اتریوم کاربران این شبکه‌ اخیراً مشکلات افزایش هزینه و انباشتگی در بلاکچین اتریوم را تجربه می‌کنند. گسترش مشارکت در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) و مهاجرت رمزارزهای پایدار بر روی شبکه‌ی اتریوم موجب افزایش میزان ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم شده است.  جاستین دریک محقق اتریوم در این رابطه اظهار داشت:

طلا از سطح عرضه‌ی کمتری برخوردار است یا نفت؟ عرضه‌ی طلا در سطح محدودی قرار دارد در حالی که انتشار نفت جهانی موجب سوزاندن نفت و کاهش سطح ذخایر جهان می‌گردد. هزینه‌کرد(سوزاندن) اتر به صورت کارمزد در  الگوریتم اثبات سهام  الگوریتم نسبت به الگوریتم اثبات کار بیشتر است و در نتیجه تقاضا برای فعالیت سالم در شبکه‌ی اتریوم عرضه‌ی اتریوم را به صفر می‌رساند. در حالی که بیت کوین به عنوان «طلای دیجیتالی» شناخته می‌شود، اتریوم نیز بزودی همانند «نفت دیجیتالی» فعالیت خواهد کرد. Justin Drake

نظر شما نسبت به موفقیت توسعه‌دهندگان اتریوم در راه‌اندازی شبکه‌ی مدالا چیست؟ آیا موفقیت در راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی مدالا شمارش معکوس برای اعمال بروزرسانی در فاز صفر شبکه‌ی اصلی اتریوم را نوید می‌دهد؟ آیا اتریوم در آینده‌ی نزدیک به نفت دیجیتالی تبدیل خواهد شد؟  نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا