اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ویتالیک بوترین: حجم نهایی توکن‌های اتر را نمی‌توان به‌طور دقیق محاسبه کرد

بنیان‌گذار اتریوم معتقد است که تلاش برای برآورد دقیق توکن‌های اتر تلاشی بی‌فایده است و تنها می‌توان حجم عرضه‌ی اتر را به‌طور تخمینی محاسبه کرد

نکات برگزیده مطلب
  • مسئله‌ی تعیین حجم دقیق انتشار توکن‌های اتر(ETH) به بحث گسترده‌ی در میان فعالان صنعت رمزارزها تبدیل شده است و دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی در این رابطه وجود دارد. ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)؛ یکی از بنیان‌گذاران اتریوم اخیراً اظهار داشته است که عرضه‌ی اتریوم تنها به‌طور تخمینی قابل ارزیابی است و برآورد دقیق میزان انتشار توکن‌های اتر امکان‌پذیر نیست.

حجم دقیق انتشار توکن‌های اتر

گسترش بحث پیرامون عرضه‌ی دقیق اتر احتمالا موجب خواهد شد تا کارشناسان بیشتری دیدگاه خود را در این رابطه اعلام کنند. با این وجود، ویتالیک بوترین معتقد است که حجم انتشار توکن‌های اتر تنها به‌طور تخمینی قابل ارزیابی است.

هم‌اکنون چالشی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر راه‌اندازی شده است و در آن هر کسی که میزان دقیق انتشار توکن‌های اتر را پیش‌بینی کند، پاداش دریافت خواهد کرد. این چالش مورد استقبال جامعه‌ی فعالان رمزارزها در توییتر قرار گرفته است و بسیاری از علاقه‌مندان به این موضوع برای برآورد دقیق عرضه‌ی اتریوم به کمک شاخص‌های فنی تلاش می‌کنند.

در حالی که برآورد دقیق عرضه‌ی اتریوم به موضوع بحث فعالان حوزه‌ی رمزارزها تبدیل شده است، دیدگاه‌های مختلفی نیز ارائه شده است که از بررسی زوایای مختلف این موضوع ناشی می‌شود. بسیاری از کاربران معتقدند که حجم انتشار اتر را می‌توان با یک عدد دقیق محاسبه کرد. مارک آندره داماس(Marc-Andre Dumas) برنامه‌نویس پروژه‌ی رمزارزی میکر دائو(MakerDao) ادعا می‌کند که برای کشف میزان دقیق عرضه‌ی اتر بر روی کُد برنامه‌نویسی این پروژه متمرکز شده است. وی در حساب کاربری خود ادعا کرد که به داده‌های دقیقی در این رابطه دست یافته است:

توییت مارک آندره داماس
اسکریپ محاسبه‌ی کل عرضه‌ی اتر(ETH) نتایجی را ارائه کرده است که با داده‌های جستجوگر بلاک اتر اسکن مطابقت دارد. اما به اظهارات من و اتر اسکن اعتماد نکنید و خودتان کُد اتریوم را بررسی کنید.

بر اساس گزارش کوینیت، ویتالیک بوترین اعلام کرده است که تغییر الگوریتم اتریوم میزان انتشار توکن‌های اتر را به شدت کاهش خواهد داد.

دیدگاه ویتالیک بوترین در رابطه با عرضه‌ی اتر

با این وجود، ویتالیک بوترین؛ یکی از بنیان‌گذاران اتریوم در واکنش به ادعای مارک آندره داماس اظهار داشت که این عدد به رقم دقیق نزدیک نیست و این برآورد را تنها می‌توان یک تخمین تقریبی ارزیابی کرد. وی افزود که برآورد‌های مختلفی در تلاش برای تخمین عرضه‌ی اتر ارائه شده است.

با این وجود تنها گذر زمان امکان صحت‌سنجی ارزیابی‌های ارائه شده را فراهم خواهد کرد. در صورتی که کاربران نتوانند حجم عرضه‌ی دقیق عرضه‌ی توکن‌های اتر را برآورد کنند استدلال‌های ارائه شده نیز تلاشی بیهوده محسوب خواهند شد. اندی یی(Andy Yee) مدیر ارشد سیاست عمومی ویزا(Visa) در پست توییتری حجم انتشار بیت کوین و اتریوم را با دلار آمریکا مقایسه کرد:

توییت اندی یی
محدودیت انتشار غیرقابل تغییر در بیت کوین-حجم انتشار نامشخص در اتریوم-حجم انتشار نامحدود دلار آمریکا

نظر شما نسبت به تلاش برای برآورد میزان انتشار توکن‌های اتر چیست؟ آیا جامعه‌ی کاربران در نهایت حجم انتشار توکن‌های اتر را به‌طور موفق برآورد خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا