اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

دولت آمریکا قصد اخذ مالیات از فعالیت در شبکه‌های مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام را دارد!

سرویس درآمد داخلی آمریکا(IRS) قصد دارد از درآمد حاصل از سپرده‌گذاری در شبکه‌های بلاکچینی مالیات اخذ کند و این رویکرد با واکنش نمایندگان کنگره‌ی آمریکا مواجه شده است

نکات برگزیده مطلب
  • موضع نامشخص دولت آمریکا در اخذ مالیات از شهروندان سردرگمی فعالان آمریکایی صنعت بلاکچین را موجب شده است. در همین راستا نمایندگان آمریکایی که اعضای کارگروه بلاکچین کنگره‌ی آمریکا را نیز تشکیل می‌دهند از سرویس درآمد داخلی این کشور(IRS) درخواست کرده‌اند تا در اخذ مالیات از پاداش سپرده‌گذاری زیاده‌روی نکند.

اخذ مالیات از پاداش سپرده‌گذاری

فعالان صنعت رمزارزها همواره با رویکرد مبهم دولت‌ها نسبت به این تکنولوژی نوظهور مواجه بوده‌اند. به‌طوری که این موضوع یکی از ریسک‌های فعالیت در صنعت بلاکچین را نیز تشکیل می‌دهد. از طرفی رمزارزها امروزه یک دارایی ارزشمند محسوب می‌گردند و این موضوع توجه سازمان‌های مالیاتی را نیز به خود جلب کرده است. بر همین اساس سرویس درآمد داخلی آمریکا(IRS) قصد دارد از درآمد حاصل از سپرده‌گذاری در شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام مالیات دریافت کند.

سرویس درآمد‌ داخلی آمریکا

با توجه به هزینه‌های فعالیت در این حوزه و ریسک‌های مرتبط چنین رویکردی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد و همین راستا چهار نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا در روز چهارم آگوست در نامه‌ای به سرویس درآمد‌ داخلی آمریکا(IRS) درخواست کردند تا از اخذ مالیات سنگین بر درآمد حاصل از سپرده‌گذاری در شبکه‌ی بلاکچین مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام خود‌داری کند.

تام اِمِر(Tom Emmer)، دَرِن سوتو(Darren Soto)، دیوید شویکرت(David Schweikert) و بیل فوستر(Bill Foster) در نامه‌ای به سرویس درآمد‌ داخلی آمریکا تفاوت میان مصرف انرژی در شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام و شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات کار را توضیح داده‌اند. آن‌ها معتقدند که سرویس درآمد داخلی آمریکا درآمد فعالان این حوزه را به‌طور بیش از حد افراطی ارزیابی کرده است:

ما معتقدیم که درآمد واقعی پرداخت‌کنندگان مالیات از این توکن‌ها باید برای اخذ مالیات درنظر گرفته شود. با این وجود، این امکان وجود دارد که در محاسبه‌ی مالیات سپرده‌گذاری درآمد واقعی مشمولین به‌طور اغراق آمیز محاسبه گردد. نمایندگان کنگره‌ی آمریکا

امروزه چگونگی اخذ مالیات از درآمد منفعل در الگوریتم اثبات نگرانی فعالان این حوزه را به همراه داشته است. یک گروه لابی با نام اتحادیه‌ی اثبات سهام(PoSA) که در نگارش این نامه به نمایندگان آمریکایی کمک کرده‌اند، در یادداشتی جداگانه این اقدام آن‌ها را تحسین کرده است.

تاثیر موضع نامشخص دولت آمریکا بر فعالیت سرویس‌دهندگان سپرده‌گذاری

از آنجایی که صرافی‌های بزرگ آمریکایی همانند کوین‌بیس(Coinbase) و کراکن(Kraken) آسان ساختن فرآیند پرداخت مالیات برای کاربران آمریکایی را هدف قرار داده‌اند، بسیاری از صرافی‌های رمزارزی در ایالات متحده‌ی آمریکا سرویس‌های محدودی را برای سپرده‌گذاری ارائه می‌کنند.

چهار امضاء‌کننده‌ی این نامه اعضای کارگروه بلاکچین کنگره‌ی آمریکا را تشکیل می‌دهند و به عنوان طرفداران نیز شناخته می‌شوند. نمایندگان در پایان اعلام کرده‌اند که برای قانون‌گذاری مالیاتی تلاش می‌کنند، به‌طوری که حفاظت‌های لازم فراهم گردد و در همین زمان اطمینان حاصل شود که این نو‌آوری از مسیر صحیح خود خارج نخواهد شد.

این نمایندگان همچنین در ماه دسامبر در نامه‌ای به سرویس درآمد داخلی آمریکا خواستار شفاف‌سازی و ارائه‌ی راهنمایی در زمینه‌ی مالیات بر رمزارزهای حاصل از هارد فورک و اهداء همگانی(Air drop) شده‌اند. شویکرت نویسنده‌ی لایحه‌ای محسوب می‌گردد که در ماه ژانویه و در واکنش به نگرانی در رابطه با اخذ مالیات از رمزارزها ارائه شده است.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که دولت‌ها درک درستی از ریسک‌های مرتبط با فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها ندارند و بدون درنظر گرفتن تغییرات قیمت رمزارزها، ریسک‌های مرتبط با سپرده‌گذاری یا هزینه‌ی تجهیزات ماینینگ و طول عمر مفید تجهیزات به اشتباه فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها را کاملا سود‌آور درنظر می‌گیرند. در نتیجه اخذ مالیات از پاداش سپرده‌گذاری و دیگر فعالیت‌های فعالان این حوزه کاملا عجیب و غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش کوینیت، سرویس درآمد داخلی آمریکا یکی از سازمان‌هایی را تشکیل می‌دهد که برای ردیابی فعالیت کاربران در صنعت رمزارزها میلیون‌ها دلار هزینه‌کرده‌اند. با این وجود بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیش از وضع مالیات فعالیت‌ها در جوامع با کیفیت بیشتری صورت می‌گرفته است.

نظر شما نسبت به اقدام سرویس درآمد داخلی آمریکا برای اخذ مالیات از پاداش سپرده‌گذاری چیست؟ آیا دولت آمریکا در اخذ مالیات از شهروندانش زیاده‌روی می‌کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا