اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

سازمان‌های مالیاتی آمریکا در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی رمزارزهای پیگیرگریز هستند

آژانس خدمات درآمد داخلی ایالات متحده(IRS) به بهانه‌ی مبارزه با جرائم سایبری حوزه‌ی رمزارزهای پیگیرگریز درخواست کسب اطلاعات مهم را ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  •  آژانس مالیاتی ایالات متحده به تازگی درخواست کرده تا اطلاعات مربوط به رمزارزهای پیگیرگریز و فناوری مبهم‌سازی و پیگیرگریزی تراکنش‌های رمزارزی را بدست آورد. بخش جرایم سایبری آژانس خدمات درآمد داخلی آمریکا همچنین درخواست داده تا اطلاعات مربوط به «شبکه‌های پروتکل آف‌چین لایه‌ی دوم، زنجیره‌های جانبی و الگوریتم امضاء اشنور(Schnorr)» را هم بدست آورد.

درخواست ارائه‌ی اطلاعات

بخش جرائم سایبری آژانس خدمات درآمد داخلی ایالات متحده(IRS) اخیراً یک درخواست کسب اطلاعات منتشر نموده که مشاهده‌ی آن برای عموم آزاد است. در بخش‌هایی از این اسناد رسمی از «شرکای صنعتی» خواسته شده تا تمامی اطلاعات مربوط به دارایی‌های رمزارزی، از جمله اطلاعاتی که در زمینه‌ی تکنیک‌های حفظ حریم خصوصی و سایر پروتکل‌های مخفی کننده‌ی داده‌های تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرند را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

IRS آژانس خدمات مالی داخلی رمزارزهای پیگیرگریز

این درخواست رسمی دریافت اطلاعات(RFI) در روز ۳۰ام ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده و با نام «آغاز فرایند ردیابی رمزارزها توسط IRS» شناخته می‌شود. در بخش‌هایی از درخواست RFI آژانس خدمات درآمد داخلی آمریکا آمده است:

این درخواست RFI با یک برنامه‌ی آزمایشی از آژنس تحقیقات جنایی(CI) همراه خواهد بود. بخش جرائم سایبری CI به دنبال جمع‌آوری اطلاعاتی مرتبط با سیستم‌های خاص است، سیستم‌هایی که به توسعه‌دهندگان و تسترها اجازه می‌دهد تا در رابطه با تراکنش‌های دفاترکل توزیع شده‌ای که شامل رمزارزهای پیگیرگریز هستند، تحقیقات پژوهشی انجام دهند. Internal Revenue Service

رمزارزهای پیگیرگریز ذکر شده در بیانیه‌ی IRS

توکن‌های رمزارزی مرتبط با حریم خصوصی(پیگیرگریز) ذکر شده در RFI بخش جرایم سایبری آژانس خدمات درآمد داخلی آمریکا شامل مونرو(XMR)، زی‌کش(ZEC)، دش(DASH)، گرین(GRIN)، کومودو(KMD)، ورج(XVG) و هورایزن(ZEN).

این درحالیست که آژانس خدمات درآمد داخلی آمریکا داده‌های مرتبط با شبکه‌های آف‌چین و ساید‌چین همچون «شبکه‌ی لایتنینگ(LN)، شبکه‌ی ریدن(Raiden)، شبکه‌ی سلر(Celer)، پلاسما(Plasma)، اومسگو(Omisego)» و سایر رمزارزهایی که از الگوریتم امضاء اشنور استفاده می‌کنند، مانند رمزارز بیت کوین کش(BCH).

آژانس خدمات مالیاتی فوق اعلام نموده که در رابطه با موارد ذکر شده اطلاعات و آگاهی بسیار کمی داشته و اکنون به دنبال ایجاد تخصص و افزایش سطح آگاهی می‌باشد. آژانس IRS همچین مایل به استفاده از برنامه‌هایی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد در رابطه با ابزارها و رمزارزهای فوق اطلاعات زیادی کسب کنند.

نرم‌افزارهای اطلاعاتی هم مفید هستند

در بخشی از درخواست‌نامه‌ی IRS آمده است که «دستیابی به نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی برای تحقیقات جهت ردیابی راحت‌تر رمزارزهای پیگیرگریز و سایر پروتکل‌هایی که ناشناس بودن بازیگران غیرقانونی را فراهم می‌کنند، یا نرم‌افزارهایی که باعث کارآمد‌تر شدن روند تحقیقات می‌شوند، و یا با پنهان کردن فعالیت‌های مجرمانه سطح بازدارندگی را کاهش می‌دهند، برای ما بسیار هائز اهمیت است».

علاوه بر این گفته شده که در حال حاضر «منابع تحقیقاتی معدودی» وجود دارد که به محققان امکان ردیابی یا برهم زدن تراکنش‌های شامل «پروتکل‌های لایه‌ی دوم و دفاتر زنجیره‌ی جانبی» را می‌دهند؛ از جمله «دفاترکل توزیع شده‌ای که از الگوریتم‌های امضاء با قابلیت ارائه‌ی حریم خصوصی به مجرمان استفاده می‌کنند».

در بخش‌هایی از درخواست‌نامه‌ی IRS همچنین توضیح داده شده که استفاده از رمزارزهای پیگیرگریز و شبکه‌های زنجیره‌ی جانبی «در حال افزایش محبوبیت و سطح استفاده در میان مردم عادی هستند». با این حال این آژانس مالیاتی «شاهد افزایش سطح استفاده‌ی غیرقانونی از اینگونه شبکه‌ها نیز می‌باشد».

نظر شما در رابطه با توضیحات ارائه شده توسط آژانس درآمد داخلی ایالات متحده جهت کسب اطلاعات حوزه‌ی رمزارزهای پیگیرگریز چیست؟ آیا این سازمان مالیاتی به دنبال افزایش امنیت حوزه‌ی رمزارزهاست و یا قصد دارد از اطلاعات بدست آمده جهت ردیابی رمزارزها پیگیرگریز استفاده کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا