اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت پی‌پل امکان خرید مستقیم رمزارزها را به خدمات خود اضافه می‌کند

منابع مطلع اعلام کرده‌اند که این غول حوزه‌ی پرداخت قصد دارد امکان خرید و فروش مستقیم رمزارزها را از طریق پلتفرم‌های پرداخت پی‌پل(PayPal) و ونمو(Venmo) برای ۳۲۵ میلیون کاربر فراهم کند

نکات برگزیده مطلب
  • منابع مطلعی که هویت آن‌ها آشکار نشده است، گزارش کرده‌اند که شرکت پی‌پل(PayPal)؛ قصد دارد فروش مستقیم رمزارزها را برای ۳۲۵ میلیون کاربر این شرکت در سراسر جهان فراهم کند. بر همین اساس انتظار می‌رود که این سرویس جدید تا سه ماه آینده راه‌اندازی شود.

خرید مستقیم رمزارزها در پلتفرم‌های شرکت پی‌پل

هم‌اکنون برخی از پلتفرم‌های مبادلاتی رمزارزها همانند صرافی کوین‌بیس(Coinbase) پی‌پل را نیز در کنار دیگر روش‌های برداشت برای برداشت دارایی‌ها پیشنهاد می‌کند. اما تاکنون امکان خرید مستقیم رمزارزها توسط شرکت پی‌پل فراهم نشده بود. یک منبع آگاه که هویتش توسط رسانه‌ها فاش نشده است، در این رابطه اظهار داشت:

من فکر می‌کنم که شرکت پی‌پل قصد دارد امکان خرید و فروش مستقیم رمزارزها را از طریق پلتفرم‌های پی‌پل(PayPal) و ونمو(Venmo) فراهم کند. آن‌ها قصد دارند کیف‌پول رمزارزی را با این پلتفرم‌ها ترکیب کنند تا کاربران بتوانند رمزارزها را در همان پلتفرم‌ها ذخیره کنند. منبع مطلع

هنوز مشخص نیست که کدام‌یک از رمزارزها برای خرید و فروش در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. این منبع انتظار دارد که شرکت پی‌پال برای تامین دارایی‌ها با چند پلتفرم مبادلاتی همکاری کند.

یک منبع آگاه دیگر تایید کرد که شرکت پی‌پل قصد دارد سرویس خرید و فروش رمزارزها را ارائه کند. وی معتقد است که: «امکان راه‌اندازی این سرویس در طول سه ماه آینده(و یا حتی زودتر از این زمان) وجود دارد.»

پی‌پل

شرکت پی‌پل همچنان راه‌اندازی سرویس خرید و فروش رمزارزها را تایید  نکرده است

صرافی کوین‌بیس(Coinbase) که دفتر اصلی آن در سانفرانسیسکو واقع شده است به همراه صرافی بیت‌استمپ(Bitstamp) که در لوکزامبورگ قرار دارد، از سوی منابع به عنوان نامزد‌های احتمالی شرکت کننده در راه‌اندازی این سرویس عنوان شده‌اند. با این وجود، کوین‌بیس و بیت‌استمپ از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

لازم به یاد‌آوری است که رابطه‌ی شرکت پی‌پل و کوین‌بیس دارای سابقه‌ی طولانی است و به ابتدای 2016 باز می‌گردد. صرافی کوین‌بیس در سال 2018 امکان برداشت بلادرنگ ارز فیات را از طریق حساب پی‌پل برای مشتریان آمریکایی خود فراهم کرده است. در سال گذشته‌ی میلادی نیز امکان برداشت ارزهای فیات برای کاربران اروپایی و کانادایی کوین‌بیس نیز فراهم گردید.

در همین زمان شرکت اسکوئر(Square) که توسط جک دورسی مدیر عامل شرکت توئیتر راه‌اندازی شده است، در اواسط سال 2018 امکان خرید بیت کوین در برنامه‌ی پرداخت کش‌اپ(Cash App) را فراهم کرده است. در گزارش اخیر کش‌اپ، سود 306 میلیون دلاری در نتیجه‌ی پیشنهاد خرید بیت کوین از طریق این برنامه گزارش کرده است. دورسی معتقد است که بیت کوین به ارز اصلی اینترنت تبدیل خواهد شد. این دیدگاه توسط تحقیقات شرکت دیتا لایت(DataLight) نیز تایید شده است.

اسکوئر

در نتیجه‌ی همکاری شرکت رِوُلت(Revolut) با صرافی بیت‌استمپ نیز امکان خرید رمزارزها برای کاربران فراهم شده است. اپلیکیشن رابین‌هور نیز در فوریه‌ی 2018 امکان خرید رمزارزها را برای کاربران فراهم کرده است.

به وضوح رمزارزها هم‌اکنون یک روش مناسب برای افزایش تعداد کاربران و سود‌آوری اپلیکیشن‌ها و شرکت‌های پرداخت محسوب می‌گردد. در حقیقت، دن شولمن(Dan Schulman)؛ مدیرعامل شرکت پی‌پل در آغاز سال جاری میلادی از یک برنامه‌ی شفاف برای افزایش سود‌آوری ونمو خبر داده است. هم‌اکنون بیش از 52 میلیون حساب کاربری در ونمو ایجاد شده است.

استخدام متخصصین بلاکچین در شرکت پی‌پل

شرکت پی‌پل در آغاز سال 2020 میلادی موقعیت‌های شغلی جدیدی را برای تقویت گروه تحقیقاتی بلاکچین این شرکت پیشنهاد کرده است. این شرکت چهار موقعیت شغلی را در سَن خوزه(San Jose) و چهار موقعیت شغلی دیگر را در سنگاپور(Singapore) پیشنهاد کرده است.

منبع خبری افزود که در پی مشارکت کوتاه مدت شرکت پی‌پل با پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیسبوک یعنی لیبرا(Libra)، این شرکت تصمیم گرفته است که سیستم پرداخت کنونی خود را گسترش دهد.

سیری شیواناندا(Sri Shivananda)؛ مدیر ارشد تکنولوژی شرکت پی‌پل در سال گذشته اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از تکنولوژی بلاکچین برای ایجاد پلتفرم پرداخت باز برای خدمت‌رسانی به تمامی مردم جهان استفاده کند. وی اظهار داشت:

ما کاملا به پتانسیل فن‌آوری بلاکچین اعتقاد داریم. تحقق دیجیتالی شدن قطعی است و تنها زمان تحقق این پدیده اهمیت دارد. Sri Shivananda

نظر شما نسبت به ایجاد امکان خرید مستقیم رمزارزها از طریق پلتفرم‌های شرکت پی‌پل چیست؟ آیا راه‌اندازی این سرویس گسترش شدید رمزارزها در جوامع و تغییر دیدگاه منتقدان نسبت به این ابزارهای مالی نوظهور را موجب خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا