اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بایننس از ابزار جدید خود به نام «استخر هوشمند» رونمایی کرد

این ابزار جدید به ماینرها اجازه می‌دهد تا با جابجا کردن نرخ هش خود در شبکه‌های مختلف درآمد خود را به حداکثر برسانند

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه مدت زمان کوتاهی از راه‌اندازی استخر بومی بایننس می‌گذرد، اما مقامات این شرکت قصد دارند تا با ارائه‌ی خدمات و ویژگی‌های منحصر به فرد، تعداد کاربران خود را سریعاً افزایش داده و به یک رقیب جدی در این حوزه تبدیل شوند. تازه‌ترین ویژگی اضافه شده به استخر بایننس که چندی قبل از آن رونمایی شده است ویژگی «استخر هوشمند» می‌باشد که به افزایش حداکثری درآمد ماینرهای الگوریتم SHA-256 کمک می‌کند. این ویژگی پس از بررسی سختی شبکه‌های مختلف به ماینرها اجازه می‌دهد تا قدرت پردازشی خود را به صورت خودکار به شبکه‌ای منتقل کنند که بیشترین درآمد را دارد.

استخر هوشمند بایننس

بایننس اندکی پس از راه‌اندازی استخر استخراج رمزارز بومی خود، تصمیم گرفته تا یک ویژگی بسیار منحصر به فرد به آن اضافه کند، یک ویژگی خاص که به ماینرها در راستای افزایش سطح درآمد کمک خواهد کرد.

اوایل ماه جاری استخر بایننس یک ویژگی جدید به نام «استخر هوشمند(Smart Pool)» را راه‌اندازی کرد. این ویژگی به ماینرها اجازه می‌دهد تا به صورت کاملاً خودکار نرخ هش خود را برای بدست آوردن بیشتری سود بین پروژه‌های رمزارز مختلف مبتنی بر الگوریتم SHA-256(بیت کوین، بیت کوین‌کش و بیت کوین اس‌وی)جابجا کنند.

استخر هوشمند بایننس Binance Smart pool

خانم لیزا هی(Lisa He) رئیس استخر استخراج رمزارز بایننس در تازه‌ترین صحبت‌های خود توضیح داد که استخر هوشمند در واقع سختی زنجیره‌های مختلف که از یک الگوریتم استفاده می‌کنند را بررسی کرده و «به کاربران کمک می‌کند تا قدرت پردازشی خود را به زنجیره‌ای که سختی شبکه‌ی پایین‌تر و درآمد بیشتری دارد، انتقال دهند».

در نهایت بایننس با صرف نظر از رمزارز استخراج شده توسط ماینرها، درآمد حاصل شده از فرایند ماینینگ را به صورت رمزارز بیت کوین به آن‌ها پرداخت می‌کند. آقای هی توضیح داد که این ویژگی جدید می‌تواند درآمد افرادی که از آن استفاده می‌کنند را به طور متوسط ۱ درصد افزایش دهد.

تضمین درآمد

در راستای وعده‌ی افزایش حداکثری بازده فرایند ماینینگ، استخر هوشمند بایننس از یک صندوق نگهداری لحظه‌ای استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود در آمد حاصل از این ویژگی جدید پایین‌تر از مقدار بدست آمده از گزینه‌های استاندارد نباشد. این فرایند FFPS یا «پرداخت کامل برای هر سهم» نام‌گذاری شده است.

در مواردی که درآمد بدست آمده توسط استخر هوشمند پایین‌تر از FFPS باشد، صرافی بایننس متعهد شده که مابه‌التفاوت را به کاربران پرداخت خواهد کرد.

سرویس استخر هوشمند بایننس را می‌تواند به سادگی و تنها با یک کلیک در رابط کاربری آن فعال کرد. گفته شده که ماینرها نیاز ندارند که ID کاربری خود را تغییر داده و یا آدرس Stratum URL را دستکاری کنند.

رقابت استخرهای استخراج رمزارز

گرچه بعد از راه‌اندازی استخر استخراج رمزارز بایننس برخی نگران تاثیر افزایش تمرکز قدرت مرتبط با آن بودند، اما به نظر نمی‌رسد که در حال حاضر این استخر بخش قابل توجهی از شبکه‌ی بیت کوین را در اختیار خود داشته باشد.

البته هفته‌ی گذشته استخر بایننس به مدت کوتاهی توانست تمام استخرهای رقیب را کنار زده و بیش از سایر آن‌ها بلاک رمزارز بیت کوین اس‌وی(BitcoinSV) تولید کنند؛ علی‌رغم این واقعیت که این رمزارز از صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس حذف شده است.

در زمان نگارش این مقاله، استخر تحت مدیریت صرافی هوبی(Huobi) با در اختیار داشتن چیزی حدود ۲۱/۵۳ درصد شبکه‌ی بیت کوین اس‌وی، بیشتری سهم را از این شبکه‌ی رمزارزی دارد، درحالیکه این رقم برای استخر بایننس نزدیک به ۱۱/۱۱ درصد است.

نظر شما در رابطه با خدمات جدید بایننس در راستای افزایش حداکثری درآمد ماینرها چیست؟ آیا چنین سرویس‌هایی می‌توانند به افزایش تعداد کاربران استخر بایننس کمک کنند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا