اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جیم راجرز: قیمت بیت کوین به صفر می‌رسد زیرا پشتوانه‌ی آن قدرت نظامی و سلاح نیست!

این سرمایه‌گذار شناخته شده‌ی آمریکایی معتقد است که هیچ پولی جز پول عرضه شده توسط دولت‌ها پایدار نبوده و صنعت رمزارزها به زودی نابود خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • جیم راجرز(Jim Rogers) سرمایه‌گذار آمریکایی و یکی از مفسران شناخته شده‌ی حوزه مالی معتقد است که بیت کوین شدیداً با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی خود در حال مبادله بوده و ارزش آن در نهایت به صفر خواهد رسید. وی در تازه‌ترین صحبت‌های خود تصریح کرد که صنعت ارزهای مجازی نوعی قمار بوده و نوسان بازار رمزارزها نقش مهمی در نابودی این بازار ایفا خواهد کرد.

بیت کوین از بین می‌رود

جیم راجرز(Jim Rogers) سرمایه‌گذار آمریکایی و یکی از بنیانگذاران صندوق مدیریت سرمایه‌گذاری کوانتوم(Quantum Fund) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود به اظهار نظر در رابطه با بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود در بازار پرداخته است. وی تصریح نموده که سرمایه‌گذاری در هر یک از رمزارزهای موجود «یک هدف سرمایه‌گذاری موفق» به شمار نمی‌آید، بلکه اینکار «تنها یک قمار» است. راجرز استدلال خود را براساس نوسان شدید بازار رمزارزها بیان کرده و توضیح داد که:

رمزارزها تا چند سال قبل حتی وجود خارجی نداشتند، اما تنها در عرض یک چشم بر هم زدن ارزش آن‌ها ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برابر شد. این یک حباب واضح است، و من از قیمت واقعی و درست آن‌ها اطلاعی ندارم. Jim Rogers

وی در ادامه افزود که افرادی که به رمزارزها اعتقاد دارند، خودشان را «باهوش‌تر از دولت» توصیف می‌کنند. اما دولت چیزی در اختیار دارد که کاربران صنعت رمزارزها هرگز به آن دسترسی نخواهند داشت؛ و آن هم سلاح است. من فکر می‌کند که رمزارزها در نهایت از بین خواهند رفت زیرا مبتنی بر توان نظامی و نیروی مسطح دولتی نیستند.

آقای راجرز علی‌رغم تمام صحبت‌های ضد صنعت رمزارزهای خود، دوباره بر نظرات نوامبر ۲۰۱۷ خود پافشاری کرد و تاکید نمود که بیت کوین «هم دقیقاً یک حباب همانند حباب‌های پیشین شکل گرفته در تاریخ است».

لازم به یادآوری است که قیمت بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ به مرز ۲۰ هزار دلاری رسید و یک رکورد چشم‌گیر را به ثبت رساند. با این حال پس از مدت کوتاهی با افت ارزش روبرو شد و همین موضوع نشان داد که قیمت بیت کوین در آن زمان یک حباب بزرگ بوده است.

پول مجازی و نه ارز مجازی

گرچه موضع ضد رمزارزی آقای راجرز همواره استوار بوده و هیچ تغییری نداشته است، اما او معتقد است که نسل بشر در نهایت به سمت دیجیتالیزه کردن پول حرکت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد که در کشور چین هم اکنون پول تنها در رایانه‌ها وجود داشته و پیدا کردن اسکناس و پول نقد بسیار دشوار است. به گفته‌ی وی حتی اگر اسکناس یوان در اختیار داشته باشید، با آن نمی‌توانید تاکسی کرایه کنید؛ زیرا همه‌چیز در این کشور الکترونیکی شده و پول به گوشی‌های تلفن همراه منتقل شده است.

جیم راجرز بیت کوین ارز دولتی

با تمام این تفاسیر، جیم راجرز توضیح داد که «پول الکترونیکی موجود در تلفن‌های همراه شما هم یک پول تحت مدیریت دولت است». وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اظهار داشت که دولت‌های سراسر جهان ترجیه می‌دهند که پول دیجیتال شود، زیرا در این حالت ردیابی تک‌تک تراکنش‌ها ساده بوده و نهایتاً می‌توانند مردم را کنترل کنند.

فقط پول دولتی می‌ماند

او اطمینان داد که پول مجازی تولید شده توسط دولت‌ها برای همیشه دوام خواهد آورد، درحالیکه رمزارز اینگونه نبوده و به زودی از بین خواهند رفت. آقای راجرز برای استدلال حرف‌های خود به موارد تاریخی اشاره کرد و گفت:

به عنوان مثال در اواسط دهه‌ی ۱۹۳۰ در انگلستان، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که در صورت استفاده از هرنوع پولی جز پول عرضه شده توسط آن‌ها، این کار خیانت خواهد بود. درحالیکه در آن زمان شورش و خیانت با مجازات اعدام همراه بود. از این رو، هیچ‌کس از پول‌هایی جز آنچه بانک انگلستان صادر می‌کرد، استفاده نمی‌کرد. Jim Rogers

به گفته‌ی جیم راجرز حتی اگر رمزارزها وضعیت فعلی «دارایی قمار» را هم تحمل کنند، دولت‌ها با غیرقانونی اعلام کردن آن‌ها اجازه‌ی ادامه‌ی فعالیت را به آن‌ها نخواهند داد. در نهایت، هیچ پولی خارج از کنترل دولت‌ها وجود نخواهد داشت.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جیم راجرز چیست؟ آیا صنعت رمزارزها به زودی از بین رفته و تنها پول‌های عرضه شده توسط بانک‌های مرکزی باقی خواهند ماند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا