اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تتر به جایگاه سوم در بازار رمزارزها رسید

با افزایش مداوم سطح سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز پایدار تتر، این رمزار توانست ریپل را پشت سر گذاشته و به جایگاه سوم از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش برسد

نکات برگزیده مطلب
  • با افزایش مداوم سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز پایدار تتر(USDT) بالاخره این پروژه‌ی رمزارز پایدار توانست از رمزارز ریپل(XRP) عبور کرده و به جایگاه سوم در بازار رمزارزها برسد. رمزارز پایدار تتر اکنون با در اختیار داشتن چیزی حدود ۸/۷۹ تریلیون دلار سرمایه‌ی در حال گردش توانسته از رمزارز ریپل که تقریب ۸/۶ تریلیون دلار سرمایه در اختیار دارد، پیشی گرفته و به جایگاه سوم جدول برترین رمزارز برسد.

تتر می‌تازد

چندی قبل رمزارز پایدار تتر(USDT) با پشت سر گذاشتن ریپل(XRP) از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش بازار، توانست جایگاه سوم بازار رمزارزی را تصرف کرده و پس از اتریوم به دومین رمزارز ثانویه‌ی بازار تبدیل شود.

رمزارز پایدار تتر اکنون با در اختیار داشتن چیزی حدود ۸/۷۹ تریلیون دلار سرمایه‌ی در حال گردش توانسته از رمزارز ریپل که تقریب ۸/۶ تریلیون دلار سرمایه در اختیار دارد، پیشی گرفته و به جایگاه سوم جدول برترین رمزارز برسد.

تتر Tether

افزایش ناگهانی سرمایه‌ی این رمزارز پایدار ناشی از عرضه‌ی مداوم USDT در بازار و افزایش ذخایر آن است، ذخایری که بخش اعظم آن در بلاک‌چین اتریوم عرضه شده و اکنون در گردش است. طی هفته‌های اخیر نیز حجم عظیمی از رمزارز پایدار USDT به سمت صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز حرکت کرده و باعث شده تا سطح عرضه نیز افزایش یابد.

گرچه نگهداری حجم بالایی از رمزارز پایدار تتر توسط صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز امری منطقی و عادی به شمار می‌آید(به ویژه با در نظر گرفتن وقوع رویداد‌های بزرگی همچون رویداد هالوینگ)، این موضوع می‌تواند یک سیگنال مثبت برای بیت کوین نیز تلقی شود، زیرا سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن برای آغاز روند خرید با استفاده از رمزارز پایدار تتر هستند.

بریان کویینلیوان(Brian Quinlivan) مدیر بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی پلت‌فرم ارائه‌دهنده‌ی داده‌های حوزه‌ی رمزارز با نام سنتیمنت(Santiment) به تازگی اعلام نموده که:

بخش اعظم رمزارز پایدار تتر تحت مدیریت کاربران از حساب صرافی‌های مبادلاتی خارج نشده و یا برای تبدیل شدن به پول نقد توسط پلت‌فرم‌هایی همچون کوین‌بیس به کیف‌پول‌ها انتقال نیافته است. زمانی که مردم به دنبال استفاده از USDT نیستند، بخش زیادی از آن را تبدیل به بیت کوین می‌کنند. Brian Quinlivan

تتر سایر رمزارزهای پایدار را پشت سر می‌گذارد

در حال حاضر رمزارز پایدار USDT از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش، حجم مبادله، تعداد کاربران و هر معیار دیگری توانسته سایر رقبای خود را پشت سر بگذارد. این درحالیست که تتر اکنون فراتر از دلار عمل کرده و توانسته بخش از رمزارزها پایدار خود را به پشتوانه‌ی ارزهای فیات دیگری همچون یوان چین، یورو و همچنین طلا عرضه کند.

سایر رمزارزهای شناخته شده‌ای همچون USDC، پکس و TUSD توانایی رقابت با تتر را نداشته و با فاصله‌ی زیادی از آن قرار گرفته‌اند. شایان ذکر است که رمزارز پایدار USDC تنها ۷۰۷ میلیون دلار سرمایه‌ی در حال گردش به خود اختصاص داده است.

علاوه براین، رمزارز پایدار USDT یکی از محبوب‌ترین جفت‌های مبادلاتی BTC است و نزدیک به ۷۴ درصد مجموع بیت کوین تبدیل شده به ارز فیات یا رمزارز پایدار در ماه آوریل را به خود اختصاص داده است.

با این وجود، علیرغم رشد چشم‌گیر رمزارز پایدار USDT، سایر رمزارزهای پایدار موجود همچون USDC و PAX نیز به افزایش سطح محبوبیت رسیده و اخیراً توانسته‌اند به طور مداوم بخش‌های کوچکی از سهم بازار رمزارزهای پایدار را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر تقریباً ۴ درصد مجموع کل حجم بیت کوین‌های تبدیل شده به رمزارز پایدار مربوط به USDT و پکس می‌باشد.

با صرف نظر از رشد سایر رمزارزهای پایدار موجود در بازار رمزارزها، جفت مبادلاتی بیت کوین به تتر(BTC/USDT) تقریباً ۹۰ درصد تمام بیت کوین‌های تبدیل شده به رمزارز پایدار را تشکیل می‌دهد.

حجم رمزارزهای پایدر در ماه آوریل رو به کاهش است

گرچه سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز پایدار تتر روز به روز در حال افزایش است، اما در مقایسه با ماه مارس حجم مبادله‌ی آن کاهش چشم‌گیر داشته است. این درحالیست که در ماه مارس تمام اعداد و ارقام مربوط به بیت کوین از جمله حجم تبدیل بیت کوین به تتر و سایر رمزارزهای پایدار به اوج خود رسیده بود.

پس از سقوط ناگهانی ارزش بیت کوین و سایر رمزارزها در ماه مارس که بخش اعظم آن ناشی از تبعات اقتصادی شیوع کرونا در جهان بود، حجم مبادله‌ی بیت کوین به رمزارز پایدار تتر با افت ۲۶ درصدی روبرو شد و از ۲۱/۶ میلیون واحد بیت کوین به رقم ۱۶/۱ میلیون واحد در ماه آوریل رسید.

 سایر رمزارزهای پایدار موجود از جمله USDC نیز شاهد یک روند نزولی مشابه بودند. حجم مبادله‌ی این رمزارز پایدار نیز با سقوط ۳۹ درصدی در ماه آوریل مواجه شد. از طرف دیگر، رمزارز پایدار پکس نسبت به ماه مارس شاهد افزایش ۲۷ درصدی حجم مبادله بود و این رقم به ۰/۸۵ میلیون واحد بیت کوین رسید. گرچه این دو رمزارز پایدار به اندازه‌ی USDT بزرگ نیستند، اما توانسته‌اند جفت‌های مبادلاتی مستقیم بیت کوین به ارزهای فیات از جمله بیت کوین به یورو(BTC/EUR) و بیت کوبن به ون کره(BTC/KRW) را پشت سر بگذارند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی محبوبیت رمزارزها پایدار و کاهش تقاضا برای ارزهای فیات است.

روند رشد ادامه دارد

این احتمال وجود دارد که به دلیل مفید بود رمزارزهای پایدار روند رشد آن‌ها همچنان ادامه یابد، تاجایی که حتی افرادی که در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکرده‌اند هم به استفاده از آن‌ها تمایل پیدا کنند. با این حال، ممکن است افزایش سطح تقاضا و محبوبیت رمزارزهای پایدار یک نشانه و سیگنال مثبت برای بیت کوین تلقی شود، زیرا تحقیقات صورت گرفته در رابطه با این موضوع حاکی از آن است که یک رابطه‌ی معکوس میان رمزارزهای USDT موجود در حساب صرافی‌ها و قیمت بیت کوین وجود دارد.

نظر شما در رابطه با افزایش سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز پایدار تتر چیست؟ آیا این رمزارز پایدار می‌تواند به جایگاه دوم بازار هم برسد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا