اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز پایدار USDT از این پس فقط توسط دلار آمریکا پشتیبانی نخواهد شد

بروزرسانی‌های ایجاد شده در سایت تتر(Tether) باعث ایجاد پرسش‌هایی پیرامون دارایی‌های پشتیبانی کننده و تاثیر آن‌ها بر ثبات رمزارز این شرکت شده است

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی تتر(Tether) که مسئولیت توسعه و صدور رمزارزهای پایدار USDT را برعهده دارد، اخیرا یک بروزرسانی در وب‌سایت خود ارائه نموده که باعث ایجاد شایعاتی مبنی بر این شده که رمزارزهای پایدار USDT صرفا توسط دلار ایالات متحده پشتیبانی نمی‌شوند و دارایی‌های دیگری نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بروزرسانی جدید تتر

کمپانی تتر(Tether) که مسئولیت توسعه و صدور رمزارزهای پایدار USDT را برعهده دارد، اخیرا در وب‌سایت خود یک بروزرسانی کوچک اما بسیار مهم و حیاتی انجام داده است. این بروزرسانی باعث ایجاد شایعاتی مبنی بر این شده که شرکت مذکور همانند تبلیغات خود عمل نمی‌کند.

یکی از کاربران پلت‌فرم Reddit متوجه‌ی این موضوع شده که بروزرسانی مذکور به نوعی با ادعای کمپانی تتر مبنی بر اینکه «تمام رمزارزها‌ی پایدار USDT‌ توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند»، در تناقض است. کمپانی مذکور در این بروزرسانی اعلام نموده گرچه تمام رمزارزهای پایدار USDT به طور کامل پشتیبانی مالی دارند، اما ممکن است که همه‌ی آن‌ها توسط دلار ایالات متحده پشتیبانی نشده باشند.

متن جدیدی که در سایت Tether قرار گرفته است
متن جدیدی که در سایت Tether قرار گرفته است

تتر به مشتریان خود اعلام نموده که در عوض ممکن است که رمزارزهای پایدار USDT توسط «دارایی ذخیرهای» پشتیبانی شده‌ باشند که شامل «ارزهای سنتی و معادلات نقدی است، و بسته به زمان ممکن است از دیگر دارایی‌ها و اسناد بدهی که از وام‌های ارائه‌ شده توسط تتر به اشخاص ثالث بدست آمده، استفاده شده باشد. این اشخاص ثالث ممکن است شامل شرکت‌ها و بخش‌های زیرمجموعه نیز باشد».

خبرگزاری‌های مختلفی از جمله کاپولا(Coppola) استدلال می‌کند که استفاده از جمله‌ی «معادلات نقدی» توسط تتر بدان معناست که این شرکت ممکن است از دیگر رمزارزهای موجود در بازار مانند بیت‌کوین(با نماد BTC) برای پشتیبانی از توکن‌های خود استفاده کرده باشد تا از ثبات USDT مطمئن شود.

این خبرگزاری در گزارشات خود به صورت طعنه‌آمیز نوشت:

پشتیبانی توسط یک دارایی که خودش به شدت نوسان دارد یکی از بهترین‌ راه‌های اطمینان از ثبات است. Coppola

آیا تتر از مدل بانکداری ذخایر جزئی استفاده می‌کند؟

این خبرگزاری در ادامه نوشت که استفاده از بیت‌کوین توسط تتر بدان معناست که این شرکت به عنوان یک « بانک ذخایر جزئی بسیار خطرناک» عمل کرده است.

بانکداری ذخایر جزئی یک مدل مالی است که طی آن بانک‌ها تنها بخش کوچکی از پول سپرده‌ی مشتریان خود را به صورت ذخیره نگه داشته و از مابقی آن برای ارائه‌ی وام و جذب مشتریان بیشتری برای سپرده‌گذاری، استفاده می‌کنند.

گرچه برای بانک‌هایی که توسط فدرال رزور ثبت و قانون‌گذاری شده‌اند این مدل اقتصادی می‌تواند روش مناسبی باشد و به جلب مشتری و کسب سود کمک کند، اما ممکن است برای یک رمزارز که وعده‌ی پایداری و ثبات ارزش را می‌دهد، بسیار خطرناک بوده و عملا مناسب نباشد. این امر به ویژه زمانی می‌تواند بدتر باشد که تتر از دارایی‌های دیگری همچون نفت که در معرض نوسان روزانه‌ی قیمت هستند، برای پشتیبانی از رمزارز پایدار خود استفاده کند.

بیانیه‌ی چهارشنبه به نوعی باعث افزایش پرسش‌های پیرامون ذخایر مالی تتر و ارتباط آن با صرافی رمزارزی Bitfinex شده است. در ژوئن ۲۰۱۸ پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز Bitfinex تحت بررسی محققان دانشگاه تگزاس قرار گرفت. این محققان ادعا می‌کنند زمانی که قیمت رمزارزها به شدت پایین بوده است، صرافی Bitfinex‌ با استفاده از USDT اقدام به خرید حجم زیادی رمزارز بیت‌کوین کرده تا باعث تغییر و دستکاری ارزش آن شود.

 

این در حالیست که در همان سال قیمت رمزارزهای پایدار USDT‌ که به دلار آمریکا وابسته است، از مرز ۱ دلار پایین‌تر آمد و باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد.

در زمان ارائه‌ی این بروزرسانی، کمپانی تتر از هرگونه بازرسی دارایی‌ها و رابطه‌اش با بانک‌ها جلوگیری به عمل آورده و باعث خدشه‌دار شدن شهرت خودش شده است.

نظر شما در رابطه با این بروزرسانی و سوالات پیش آمده برای کاربران چیست؟ آیا بخشی از پشتیبانی مالی تتر چیزی به جز دلار آمریکاست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا