اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

آمازون سه دامنه‌ی جدید و مرتبط با رمزارزها را به ثبت رسانده است

ثبت دامنه‌های رمزارزی توسط شرکت آمازون نشان دهنده‌ی احتمال ورود این شرکت بزرگ به حوزه‌ی رمزارزها می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • آمازون که در گذشته دامنه‌ی amazonbitcoin.com را به ثبت رسانده بود، سه دامنه‌ی جدید با نام‌های amazonethereum.com، amazoncryptocurrency.com و amazoncryptocurrencies.com را به مجموعه‌ی دامنه‌های تحت مدیریت خود افزوده است. با اینکه مدیران آمازون قبلاً اخبار مرتبط با ورود این شرکت به بازار رمزارزها را رد کرده بودند اما به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد فعالیت خود را در حوزه‌ی رمزارزها گسترش دهد.

آیا شرکت آمازون قصد دارد فعالیت خود را در صنعت رمزارزی گسترش دهد؟

زمانی که شرکت آمازون در سال گذشته سرویس بر پایه‌ی دفتر کل توزیع شده را در پلتفرم خود معرفی کرد، گمانه‌زنی‌ها پیرامون آغاز فعالیت این شرکت در صنعت رمزارزی افزایش یافت. شرکت آمازون سرویس‌های دفاتر بانک اطلاعاتی کوانتوم(Quantum Ledger Database) و بلاکچین‌های تحت مدیریت آمازون(Amazon Managed Blockchain) را با استفاده از تکنولوژی دفاتر کل توزیع شده ارائه کرد.

دفاتر بانک اطلاعاتی کوانتوم به دلیل تسهیل فرآیند اجرای مبادلات امن و آسان در میان کاربران پذیرفته شده است. سرویس وب آمازون که با استفاده از بلاکچین مدیریت می‌شود نیز مشتریان این شرکت را قادر می‌سازد تا بلاکچین‌های خود را با استفاده از پلتفرم‌های اتریوم و یا هایپرلجر(Hyperledger) ایجاد و مدیریت کنند.

پذیرش تکنولوژی بلاکچین توسط شرکت آمازون نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد به جریان اصلی صنعت رمزارزی بپیوندد.

دو ماه پیش از رونمایی از محصولات اشاره شده، به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه‌ی شرکت آمازون و به منظور بررسی علایق کاربران این شرکت، یک نظر‌سنجی توسط پرتال مالی Investing.com در میان هزار مشتری اجرا شده بود. در این نظر‌سنجی از کاربران درخواست شده بود تا ترجیحات خود را نسبت به گسترش فعالیت شرکت آمازون بیان کنند.

حدودا 12.7 درصد از مشتریان به محصولات رمزارزی این شرکت تمایل نشان دادند. اگرچه این ارقام قابل توجه نیست، یقینا علاقه‌ی مشتریان این شرکت را به محصولات مرتبط با رمزارزها نشان می‌دهد.

شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون علاقه‌ی شرکت آمازون به ارائه‌ی خدمات مرتبط با رمزارزها تاکنون ادامه یافته است. برخی ادعا می‌کنند که در نهایت شرکت آمازون بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرش خواهد کرد. با این وجود، ادعاهای مطرح شده به طور پیوسته از سوی شرکت آمازون انکار شده است.

ثبت دامنه‌ی رمزارزی توسط شرکت آمازون

شرکت آمازون نخستین نام دامنه‌ی رمزارزی خود را با آدرس amazonbitcoin.com در سه سال گذشته به ثبت رسانده است. اما به دلیل طبیعت پُر نوسان بیت کوین، از این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت‌ استفاده نکرده است.

با این وجود، ثبت دامنه‌های رمزارزی توسط شرکت آمازون نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد با ترکیب رمزارزها به عنوان روش پرداخت و یا معرفی رمزارز جدید، در این صنعت فعالیتش را آغاز کند. همچنین این احتمال وجود دارد که بدون پذیرش رمزارزها به عنوان روش پرداخت، تنها خدمات کارگزاری را برای این دسته از دارایی‌های نوظهور ارائه کند.

به نظر شما ثبت دامنه‌های رمزارزی توسط شرکت آمازون با چه هدفی انجام شده است؟ آیا شرکت آمازون در نهایت رمزارزها را به عنوان یک روش پرداخت شفاف و امن پذیرش خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptonewsz
دکمه بازگشت به بالا