اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پلت‌فرم Bakkt در ۲۴ ساعت اول راه‌اندازی توانست ۷۱ قرارداد آتی بیت کوین مبادله کند

گرچه راه‌اندازی این پلت‌فرم یک روداد مهم تلقی می‌شد، اما به نظر می‌رسد که به دلیل بالا نرفتن قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها پس از راه‌اندازی این پلتفرم، طرفداران رمزارزها امید خود را به بکت از دست داده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • اکنون حدود ۲۴ ساعت از زمان راه‌اندازی پلت‌فرم معاملاتی بکت(Bakkt) می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که این پلت‌فرم ناامید کننده ظاهر شده و در این مدت زمان تنها توانسته ۷۱ قرارداد آتی بیت کوین به ثبت برساند. پیش‌بینی شده بود که راه‌اندازی بکت می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر بازار رمزارزها و قیمت‌های فعلی داشته باشد، اما با نگاهی به وب‌سایت‌های ارائه دهنده‌ی قیمت لحظه‌ای می‌توانید ببینید که خبری از استقبال گرم موسسات و نهاد‌های بزرگ از این محصول رمزارزی در کار نیست!

شروع ناامید کننده‌ی Bakkt

پلت‌فرم Bakkt که تحت نظر فرابورس ایالات متحده(Intercontinental Exchange یا ICE) فعالیت می‌کند، در ۲۴ ساعت اولیه پس از آغاز به کار در روز ۲۲ام سپتامبر، ۷۱ قرارداد آتی بیت‌کوین(BTC) مبادله کرده است.

نمودار ناامید کننده‌ی قراداد‌های آتی بیت کوین در پلت‌فرم Bakkt

 

براساس داده‌های مربوط به مبادله‌ی قرارداد‌های آتی بیت‌کوین/دلار پلت‌فرم Bakkt‌ که از ICE بدست آمده است، پلت‌فرم مذکور توانسته تا به این لحظه ۷۱ قرارداد‌آتی بیت‌کوین را مبادله کند. آخرین قیمت ثبت شده برای رمزارزهای مبادله شده در این پلت‌فرم نیز ۹۸۷۵ دلار می‌باشد.

به نظر می‌رسد که استقبال کم از راه‌اندازی پلت‌فرم Bakkt و قرارداد‌های آتی بیت‌کوین به دلیل محدود شدن قیمت ارز در روزهای اخیر بود، که نهایتا باعث شده موسسات و نهاد‌های بزرگ هیچ عجله‌ای برای شروع سرمایه‌گذاری و موضع‌گیری مناسب نداشته باشند.

محدودیت‌های اولیه برای مبادلات حاشیه‌ای قرارداد‌های آتی Bakkt

چند روز قبل از راه‌اندازی پلت‌فرم Bakkt، شرکت بورس مادر نیویورک(ICE) الزامات موقت برای قرارداد‌های آتی را مشخص کرد. حداقل قیمت خرید تضمینی برای قرارداد‌های آتی روزانه و ماهانه ۳۹۰۰ دلار در نظر گرفته شده است، درحالیکه این رقم برای همین قرارداد‌ها به صورت حدس و گمان ۴۲۹۰ دلار تعیین شده بود.

انگیزه‌ از راه‌اندازی پلت‌فرم Bakkt چیست

راه‌اندازی این پلت‌فرم(که اولین نوع از خودش است که توانسته تاییدیه‌های قانونی لازم را از مقامات آمریکایی کسب کند) ابتدا یک سال پیش اعلام شد. ICE با راه‌اندازی پلت‌فرم Bakkt قصد داشت تا بستری یکپارچه را فرهم آورد که مصرف‌کنندگان، تجار و مشتریان سازمانی بتوانند به واسطه‌ی آن دارایی‌های دیجیتال را در یک «شبکه‌ی جهانی یکپارچه و منحصر به فرد» خریداری، ذخیره و خرج کنند.

خانم کلی لوفلر(Kelly Loeffler) مدیرعامل پلت‌فرم Bakkt پس از راه‌اندازی آن اعلام کرد که این موسسه ضمن تلاش در راستای «پذیرش فناوری‌ها و زیرساخت‌های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال جدید» قصد دارد تا زیرساخت‌های قابل اطمینان و قانونی را تامین کند.

 

واکنش بازیکنان بزرگ صنعت به راه‌اندازی Bakkt چه بود؟

آقای توماس لی(Thomas Lee) تحلیل‌گر ارشد کمپانی Fundstrat Global پیش از راه‌اندازی Bakkt پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین(BTC) و سایر رمزارزهای مطرح در بازار به واسطه‌ی راه‌اندازی این پلت‌فرم اعتبار بیشتری کسب خواهند کرد، و بدین ترتیب تاثیرگذاری Bakkt بر روی بازار رمزارزی با افزایش تعداد چهره‌های سرشناس خوش‌بین و طرفدار بیت کوین رقم خواهد خورد.

آنتونی پومپلیانو(Anthony Pompliano) سرمایه‌گذار آمریکایی و یکی از بنیانگذاران شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال Morgan Creek نیز اعلام نموده که در نهایت شاهد آن خواهیم بود که بیت کوین به جزئی از دارایی‌های تحت مدیریت هر موسسه‌ای تبدیل می‌شود:

هرچه زیرساخت‌های بیشتری در رابطه با این موضوع ساخته شود، احتمال اینکه هرگز صنعت رمزارزی از بین نرود هم بیشتر خواهد شد. ما اکنون در نقطه‌ی حساسی قرار داریم که بیت کوین قصد دارد برای همیشه در آن حضور داشته باشد. این رمزارز در نهایت به جزئی از دارایی‌های تحت مدیریت هر موسسه‌ای تبدیل خواهد شد. Anthony Pompliano

نظر شما در رابطه با شروع ناامید کننده‌ی Bakkt چیست؟ آیا این وضعیت تغییر خواهد کرد و یا شور و هیجان پیرامون راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین تنها نوعی تبلیغ و بازاریابی برای Bakkt بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

یک نظر

  1. این همه سروصدا کردن بکت بیاد فلان میشه، هیچی نشد بیت کوین هم رفت زیر 10K 😐

دکمه بازگشت به بالا