اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کریگ رایت برای اینکه ثابت کند ساتوشی ناکاموتو است، نقشه‌ی اولیه‌ی بیت‌کوین را مجددا منتشر کرد!

آقای رایت اینبار وایت‌پیپر بیت‌کوین را در یک پلت‌فرم انتشار مقاله‌های علمی معتبر به نام خودش منتشر کرده تا ادعاهای پیشین خود را موجه جلوه دهد

نکات برگزیده مطلب
  • کریگ رایت که مدت‌هاست مدعی شده ساتوشی ناکاموتوی واقعی می‌باشد، در تازه‌ترین تلاش خود برای اثبات این ادعا نقشه‌ی اولیه یا همان وایت‌پیپر(WhitePaper) بیت‌کوین را به نام خودش در یک پلت‌فرم انتشار مقالات معتبر به نام منتشر کرده است.

کریگ رایت دست بردار نیست

دکتر کریگ رایت(Craig Wright) بار دیگر تلاش کرده است تا به ادعای پوچ خود مبنی بر اینکه وی همان ساتوشی ناکاموتوی مرموز خالق بیت‌کوین است، مشروعیت ببخشد. آقای رایت به تازگی نقشه‌ی اولیه بیت‌کوین(WhitePaper) را در شبکه‌ی تحقیقات علوم اجتماعی(SSRN) منتشر کرده است، پلت‌فرمی که محل جمع‌آوری مقالات عملی معتبر محسوب می‌شود. در عین حال، نسخه‌ی اصلی این نقشه‌ی اولیه که توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شده، همچنان بر روی پلت‌فرم Bitcoin.org باقی خواهد ماند.

آقای رایت در جریان دادرسی علیه دیو کلیمن(Dave Kleiman) ایمیل‌های مرتبط با روند ایجاد این WhitePaper را ارائه کرده است. تا به اینجای کار، مشخص شده که اسناد و ایمیل‌های ارائه شده توسط آقای رایت از نظر زمانی و تاریخ‌ ثبت، با نسخه‌ی اصلی این نقشه‌ی اولیه همخوانی ندارند.

کریگ رایت تا به امروز بارها و از راه‌های مختلف سعی کرده تا مالکیت معنوی پروژه‌ی بیت‌کوین(BTC) را به نام خودش ثبت کند اما جامعه‌ی رمزارزی هنوز در رابطه با ادعاهای آقای رایت متقاعد نشده است.

 

مدعیان نام ساتوشی کم نیستند

در عین حال، یکی دیگر از مدعیان نام ساتوشی ناکاموتو اظهار نموده که این نقشه‌ی اولیه ابتدا در یک دفتر اسناد رسمی در بلژیک نگه‌داری شده، گرچه هنوز هیچ مدرک معتبری برای اثبات این اسناد ارائه نشده است.

کریگ رایت

این فرد اخیرا با انتشار یک پست توییتری اعلام نموده:

من به عنوان ساتوشی ناکاموتو قبل از انتشار نقشه‌ی اولیه بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ در فضای اینترنت(نقشه‌ی اولیه بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ منتشر شد)، یک نسخه‌ی رسمی از آن را در یک دفتر اسناد رسمی در کشور بلژیک نگه داشته‌ام. کریگ رایت یک کلاهبردار است. در مورد او حتی می‌توان به صورت عمومی اثبات کرد که داده‌ها دستکاری شده‌اند. Faketoshi

انتشار نقشه‌ی اولیه بیت‌کوین در پلت‌فرم SSRN‌ درحالی رخ داده که بلال خان(Bilal Khan) یک نویسنده و خواننده‌ی پاکستانی، مدعی شده که او ساتوشی واقعی است.

هرکسی داستان خود را دارد

گفته‌های هر یک از این افراد مدعی در رابطه با اینکه چرا پاداش بلاک‌های اولیه بیت‌کوین دست‌نخورده باقی مانده‌اند، با یکدیگر کاملا متفاوت است. به عنوان مثال کریگ رایت ادعا می‌کند که به دلیل فرمت شدن و حذف داده‌های رایانه‌ای، این بیت‌کوین‌ها را از دست داده است، درحالیکه براساس اظهارات شخصی و داده‌های قبلی مربوط به یک شرکت ماینینگ مشترک که آقای کلیمن هم در آن سهیم است، مدعی حق مالکیت این دارایی‌ها می‌باشد.

بلال خان نیز مدعی شده که خرابی هارد رایانه‌اش باعث از دست رفتن فایل‌های کیف‌پول شده و امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد. سایر مدعیان نام ساتوشی نیز اظهار می‌کنند که به جهت جلوگیری از هرگونه تغییر ناگهانی در بازار رمزارزی، این بیت‌کوین‌ها را جابجا نکرده‌اند.

تهدید‌های کریگ رایت

در مورد آقای رایت، وی تهدید کرده است که می‌تواند کنترل پاداش اولیه ماینینگ بیت‌کوین را به دست بگیرد، که به گفته‌ی او بیش از ۱/۱ میلیون واحد رمزارز BTC است. البته این رقم بسیار بیشتر از ادعای ۹۸۰ هزار واحد BTC آقای خان است. در هر صورت، آقای رایت باید ابتدا ثابت کند که توانایی کنترل و جابجایی این رمزارزها را در اختیار دارد، زیرا چندی قبل او تهدید کرده بود که قصد فروش این رمزارزها و احتمالا خراب کردن بازار را دارد.

کریگ رایت در حال حاضر به پروژه‌ی رمزارز بیت‌کوینSV پیوسته است، پروژه‌ای که در ماه نوامبر ۲۰۱۸ با جدا شدن از بیت‌کوین کش(BCH) کار خود را آغاز کرد. در حال حاضر هر واحد رمزارز BSV با قیمت ۱۳۴ دلار مبادله شده و آقای رایت به عنوان سرپرست آن مدعی است که در انتشار بلاک‌ها بزرگ‌تر به موفقیت رسیده است. گرچه وی از پروژه‌ی بیت‌کوین کش جدا شده است، اما از لحاظ تئوری، هم کنترل ۱/۱ میلیون رمزارز بیت‌کوین کش و هم ۱/۱ میلیون رمزارز BSV‌ را در اختیار دارد.

نظر شما در رابطه با ادعا این افراد مبنی بر اینکه ساتوشی هستند، چیست؟ چه راهکاری برای اثبات حق مالکیت اولین پاداش‌های بلاک بیت‌کوین و نقشه‌ی اولیه این رمزارز وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا