اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کریگ رایت: بیت‌کوین در نهایت ناپدید شده و از بین خواهد رفت

او که خود را «ساتوشی ناکاموتو» معرفی می‌کند مدعی شده که چون از بیت‌کوین برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود در نتیجه از بین خواهد رفت

نکات برگزیده مطلب
  • آقای کریگ رایت(Craig Wright) مدعی نام ساتوشی ناکاموتو و یکی از طرفداران پروپاقرص رمزارز بیت‌کوینSV، اخیرا یک بیانیه‌ی مبهم منتشر کرده و اعلام نموده «از آنجایی که از رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) برای تسهیل فعالیت‌های خلاف قانون استفاده می‌شود، این رمزارز نهایتا ناپدید شده و از بین خواهد رفت». وی همچنین مدعی شده که صرافی‌های رمزارز بزرگی مانند بایننس و بیت‌فینکس در رابطه با غیرمتمرکز بودنشان به کاربران دروغ گفته‌اند.

بیانیه‌ی مبهم کریگ رایت

آقای کریگ رایت(Craig Wright) کارآفرین استرالیایی و مدعی نام ساتوشی ناکاموتو، اخیرا یک بیانیه‌ی مبهم منتشر کرده و در آن استدلال کرده از آنجایی که از رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) برای تسهیل فعالیت‌های خلاف قانون استفاده می‌شود، این رمزارز نهایتا ناپدید شده و از بین خواهد رفت.

این گفته‌ها با دیدگاه‌های پیشین آقای رایت در رابطه با بیت‌کوین کاملا در تضاد است. وی چندین مرتبه مدعی شده که او ساتوشی ناکاموتو(Satoshi Nakamoto) خالق مرموز رمزارز بیت‌کوین است. البته آقای رایت تا به امروز مدرکی برای اثبات حرف‌های خود ارائه نکرده است.

آقای رایت یکی از طرفداران اصلی رمزارز بیت‌کوینSV(یا همان Satoshi’s Vision) است و به شدت اصرار دارد که این رمزارز «بیت‌کوین واقعی» می‌باشد.

او و دوستش آقای کالوین آیره(Calvin Ayre) ادعا می‌کنند که رمزارز بیت‌کوینSV(با نماد BSV) تمام مدعیان جعلی تاج و تخت بیت‌کوین را کنار زده و رمزارزهای بیت‌کوین و بیت‌کوین کش(با نماد BCH) را زمین خواهد زد.

بیت‌کوین باید در چهارچوب قوانین عمل کند

آقای رایت در بیانیه‌ی خود اعلام نموده که رمزارز بیت‌کوین را برای فعالیت در چهارچوب قانون ایجاد نموده است، نه برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی همچون پول‌شویی. وی در ادامه به طرفداران بیت‌کوین که مدعی هستند این رمزارز کاملا غیرمتمرکز است و از این رو نیازی به هیچ قاعده و قانونی ندارد، تاخت؛ با این حال آقای رایت اظهار نموده که این افراد در حال فریب دادن خودشان هستند و باید از خواب بیدار شوند.

در بخش‌هایی از بیانیه‌ی آقای رایت آمده است:

من بیت‌کوین را به شکل سیستمی طراحی کرده‌ام که در کنار قانونی کار می‌کند. بیت‌کوین نیاز دارد که در چهارچوب قانونی فعالیت کند،‌ و اگر چنین نیست، بنابراین صرافی‌ها و سیستم‌هایی که به مردم امکان استفاده از بیت‌کوین را می‌دهند باید از استفاده‌ی گسترده‌ی آن و تبدیل همه‌ی کسانی که در سیستم حضور دارند به خلافکار، جلوگیری به عمل آروند. اگر بیت‌کوین و یا هر سیستم پولی دیگر قصد داشته باشد که خارج از چهارچوب قانون عمل کند، به یک سیستم غیرقانونی و خلاف تبدیل خواهد شد، و زمانی که به این مرحله برسد، توقف فعالیت‌های آن آسان خواهد بود. Craig Wright

وی در بخش‌های دیگری از بیانیه‌ی خود توضیح می‌دهد که:

اکثریت مردم به دنبال قانون و مقررات هستند. آن‌ها نمی‌خواهند که در یک دنیای بلاتکلیف به مبارزه بپردازند، و می‌خواهند مطمئن شوند قراردادی که انجام داده‌اند تنها در زمان فعلی معتبر نیست، بلکه در طول دوره‌ی مبادله(که در آن به قوانین نیاز داریم) هم این اعتبار حفظ می‌شود. Craig Wright

 

کریگ رایت: صرافی بایننس فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل می‌بخشد

علاوه بر موارد ذکر شده، آقای رایت اصرار دارد که صرافی‌های رمزارزی اساسا شرکت‌های غیرقانونی و خلافکاری هستند که «فرایند پولشویی را ساده‌تر می‌کنند». وی طبق این گفته‌ها پیش‌بینی می‌کند که کسب و کار این صرافی‌ها در نهایت تعطیل خواهد شد «زیرا جرم و جنایت همیشه به زندان ختم می‌شود».

آقای رایت به شکل خاص صرافی رمزارزی بایننس(Binance) و بیت‌فینکس(Bitfinex) را متهم کرد که در زمان اعلام غیرمتمرکز بودن خود، به کاربران دروغ گفته‌اند. او گفت که این صرافی‌ها غیرمتمرکز نیستند و توضیح داد که تنها دلایل نیاز به وجود یک پلت‌فرم مالی غیرمتمرکز، مخفی شدن و یا انجام پولشویی است.

آقای رایت در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

گروه‌هایی همچون بایننس که به دنبال تسهیل پولشویی و جرم و جنایت هستند، همیشه با شکست مواجه خواهند شد. آن‌ها همیشه شما را فریب داده و می‌گویند که غیرمتمرکز هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. بیت‌کوین یک سیستم غیرقابل دستکاری است. اگر پروتکل‌های آن تغییر کند، سریعا نشان می‌دهد که بیت‌کوین نیست. زمانی که این پروتکل‌ها شامل قوانین تغییر یافته باشند، تمام اکوسیستم خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند و این یک ساختار با قدرت متمرکز است. آن‌ها در مورد اینکه غیرمتمرکز هستند و توانایی تغییر چیزی را ندارد به شما دروغ گفته‌اند و سپس اقدام به تغییر قوانین کرده‌اند. Craig Wright

وی در ادامه گفت: «زمانی که افراد قدرتمند توانایی تغییر پروتکل را داشته باشند، می‌توانند زندگی و امور مالی اشخاص حاضر در سیستم را به شکل دلخواه خودشان تغییر دهند. به همین رمزارز BTC، بیت‌کوین نیست».

کریگ رایت: بیت‌کوین در لحظه از بین خواهد رفت

آقای رایت در ادامه مدعی شد از آنجایی که بیت‌کوین دستکاری شده است، در نهایت ناپدید خواهد شد و از بین خواهد رفت. وی در ادامه هشدار داد که این رویداد در چشم بر هم زدنی رخ خواهد داد:

زمانی که یک بلاک‌چین از قوانین پیروی نکند، توقف آن برای دولت ساده خواهد بود. زمانی که این کار انجام شود، همانند اتفاقی که برای طلای دیجیتال یا e-Gold رخ داد، هرچیزی که در سیستم سرمایه‌گذاری شده باشد، در لحظه ناپدید خواهد شد. زمانی که BTC ناپدید شود، به آهستگی ناپدید نخواهد شد، بلکه در یک لحظه ناپدید می‌شود. Craig Wright

آقای رایت در ادامه وعده داد «پس از اینکه ثابت کنم من بیت‌کوین را ساخته‌ام، یک تراکنش ساتوشی را امضاء خواهم کرد، نه قبل از آن».

نظر شما در رابطه با بیانیه‌ی آقای کریگ رایت چیست؟ آیا شما کریگ رایت را به عنوان ساتوشی ناکاموتو قبول دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا