اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مدیرعامل VMware: بیت‌کوین برای محیط زیست و بشریت مضر است

پت گلسینگر در تازه‌ترین صحبت‌های خود مدعی شده که برای مذاکره و ارائه‌ی دیدگاه‌های خود در رابطه با مضرات بیت‌کوین آماده است

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه میزان حمایت و پذیرش رمزارزها به صورت روز افزون است، اما همواره افرادی در جهان وجود خواهند داشت که با این صنعت و تحولات پیرامون آن مخالف هستند. یکی از این افراد مدیرعامل شرکت VMware، آقای پت گلسینگر است که در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود مدعی شده که بیت‌کوین برای «محیط زیست» و «بشریت» بسیار مضر است.

مخالفت با بیت‌کوین

 با وجود افزایش مداوم میزان پذیرش رمزارزها در جهان و حمایت روز افزون از این صنعت نسبتا نوظهور، مطمئنا افرادی نیز در این میان حضور دارند که مخالف بیت‌کوین هستند. در تاریخ ۲۶ام آگوست، مدیرعامل VMware به عنوان یکی برجسته‌ترین افراد مخالف و شکاک نسبت به صنعت رمزارزی، نگرانی‌های خودش پیرامون رمزارز بیت‌کوین(BTC) را به اشتراک گذاشت.

آقای پت گلسینگر(Pat Gelsinger) مدیرعامل شرکت VMware که در زمینه‌ی زیرساخت‌های ابری و فناوری‌های مربوط به فضای کار دیجیتال فعالیت دارد، در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود به موضوع رمزارزها و جایگاه این صنعت نوظهور در جهان امروز پرداخت. این صحبت‌های وی باعث شد که آقای گلسینگر نیز به فهرست مدیرعامل شرکت‌های مرتبط با فناوری که نظرات شخصی خودشان را در رابطه با صنعت رمزارزی ابراز کرده‌اند، افزوده شود. این لیست شامل افرادی نام‌آشنایی از جمله مدیرعامل فعلی پلت‌فرم Booking.com نیز می‌باشد.

در این مصاحبه‌ که در قالب یک ویدئو منتشر شده است، با مدیرعامل هشت شرکت بزرگ مرتبط با فناوری از جمله مدیرعامل Bakkt و مدیرعامل فعلی کمپانی پرداخت‌های مالی Western Union نیز مصاحبه شده است.

شرکت VMware در حال حاضر تحت مالکیت شرکت Dell(ارائه دهنده‌ی ماشین‌های مجازی و دیگر فناوری‌های مجازی‌سازی یا شبیه‌ساز برای مصرف‌کننده و فضای تجاری) فعالیت می‌کند.

 

صحبت‌های پت گلسینگر

گلسینگر در کنفرانس سالانه‌ی VMware اظهار داشت که شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری باید به مسائل اخلاقی بیشتر توجه کنند و اطمینان حاصل کنند که محصولات ارائه شده توسط آن‌ها هیچ آسیبی به جامعه نمی‌رساند. وی در ادامه توضیح داد:

شما نمی‌توانید یک شرکت با مدل تجاری خاص در اختیار داشته باشید که اساساً به اطلاعات شخصی افراد سرک می‌کشد، و تنها راه آن‌ها برای رسیدن به بازده مالی این باشد که نسبت به بشریت تهاجمی‌تر رفتار کنند.[به دلیل مصرف بالای انرژی برای انجام عملیات ماینینگ] Pat Gelsinger

این اظهارات آقای گلسینگر مدت کوتاهی پیش از کنفرانس سالانه‌ی VMware منتشر شده است، کنفرانسی که روز دوشنبه در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد. گلسینگر طی صحبت‌های خود از ایده‌ی افزایش مسئولیت‌پذیری شرکت‌های بزرگ فناوری در رابطه با محصولات تاثیرگذار بر محیط زیست و جامعه، حمایت کرده است. این ایده شامل تاثیرات محیطی بیت‌کوین(به دلیل مصرف بالای برق و انرژی برای ماینینگ) نیز می‌باشد.

گرچه می‌توان حدس زد که این اظهارات منجر به واکنش مجدد از سمت جامعه‌ی رمزارزی خواهد شد، ولی با این حال گلسینگر مدعی شده که برای هرگونه مذاکره‌ی نتیجه بخش در این رابطه آماده است. گلسینگر در بخش‌هایی از صحبت‌های خود به واکنش کاربران صنعت رمزارزی پرداخت و اظهار کرد:

قطعا واکنشی وجود خواهد داشت، چراکه به نظر من «گفتگو و مذاکره» دقیقا همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم. ما نباید به دلیل وجود سیاست‌ و مناظره‌های اجتماعی جا بزنیم، باید در روند شکل دادن به این فناوری‌ها مشارکت فعال داشته باشیم تا در مسیر مناسب حرکت کنند. Pat Gelsinger

صحبت‌های آقای پت گلسینگر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا بیت‌کوین برای بشریت و محیط زیست مضر است؟ چه راهکاری برای اثبات تحولات پیرامون صنعت رمزارزی و تغییر در افکار اینگونه افراد وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    رمزارزها و بین کوین نابودکننده صنعت و اقتصاد کشور است. برخی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، تولید را رها کرده و مشغول کار با رمزارزها و بین کوین هستند. کار بسیار غلط این دولت، تأیید این کار ضدّ تولید و ضدّ رونق اقتصادی است. بین کوین پول نیست.

    1. سلام
      باید در نظر بگیریم که ماینر‌ها در گذشته از واحدهای صنعتی راکد و یا تعطیل برای این فعالیت استفاده می‌کردن که نه‌تنها زیانی به اشتغال وارد نمیکرد بلکه با به کارگیری یک واحد تعطیل و ارزآوری در حقیقت به اقتصاد کمک می‌کردن
      همچنین بیت کوین یک نوآوری جدیده که مثل همه‌ی نوآوری‌های دیگه در ابتدا با مقاومت برای پذیرش روبرو میشه اما تونسته 11 سال فعالیت کنه ویژگیهای مفیدی که ارائه میده موجب استقبال گسترده‌تری در طی این مدت زمان شده، گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا