اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تاثیر ورود ۳ میلیارد دلاری که در رمزارزهای پایدار انباشته شده به بازار بیت‌کوین چه خواهد بود؟

بسیاری از افراد برای در امان ماندن از نوسانات بازار رمزارزی سرمایه‌ی خود را در رمزارزهای پایداری همانند تتر(USDT) گذاشته‌اند و ورود این سرمایه به بازار رمزارزهای دگیری تاثیر گذار خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • با افزایش قیمت بیت‌کوین در هفته‌ی گذشته و افزایش خوش‌بینی در میان فعالان بازار رمزارزی، ادعا می‌شود که ۳ میلیارد دلار سرمایه‌ی ذخیره شده در رمزارزهای پایدار می‌تواند موجب شکل‌گیری روند صعودی در بیت‌کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها(Altcoin) گردد. اما به نظر می‌رسد سرمایه‌ی موجود در رمزارزهای پایدار به‌طور پیوسته در بازار جابجا شده و نمی‌تواند موجب تحقق این استدلال گردد.

 

بیت‌کوین در هفته‌ی گذشته موفق شد مقاومت خود را در سطح 4200 دلار پشت سر بگذارد. این رمزارز تقریبا در طی مدت زمان یک ساعت توانست با نزدیک به 1 هزار دلار افزایش به بیش از 5 هزار دلار برسد. ممکن است این صعود قدرتمند با جلب توجه حامیان رمزارزها نشانه‌ی پایان روند نزولی بازار رمزارزی باشد (شرایط نزولی بیش از یک‌سال در بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها حکم فرماست) و به سطح قیمت بالاتری دست یابد.

 

با استقرار شرایط صعودی، سرمایه‌های جدیدی روانه‌ی بازار رمزارزی می‌گردد. اما سرمایه‌ی مستقر در حاشیه‌ی بازار رمزارزی (سرمایه‌ای که بر روی رمزارزهای پایدار قرار دارد) با ارزش 3 میلیارد دلار نیز می‌تواند مستقیما به بازار بیت‌کوین(Bitcoin) و آلت‌کوین‌هایی همانند لایت‌کوین(Litecoin) و یا رمزارز ریپل(XRP) وارد شود.

انتظار ورود سرمایه‌ی 3 میلیارد دلاری به بازار بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها

زمانی که بیت‌کوین موفق به خروج از محدوده‌ی 3200-4200 دلار شد، احساسات صعودی و مثبت در توئیتر مشتعل گردید. این موضوع موجب گردید حتی بسیاری از تحلیلگرانی که انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند، سناریو‌های صعود قیمت را نیز در نظر بگیرند.

من همچنان می‌شنوم که به منظور بازگشت به شرایط صعودی، به ورود جریان پولی جدید به این حوزه نیاز داریم، اما در مورد پول‌هایی که در تتر و دیگر رمزارزهای پایدار ذخیره شده است فکر کنید. صاحبان این دارایی‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که هیچ‌گاه حوزه‌ی رمزارزی را ترک نمی‌کنند. همچنین معیار جالبی برای مشاهده.

در یک سناریوی صعودی می‌توان در نظر گرفت که به ارزش 3 میلیارد دلار دارایی در رمزارزهای پایدار قرار گرفته و برای ورود مجدد به بازار انتظار می‌کشند. جاناتان هابیچ(Jonathan Habicht) بنیانگذار Blockfyre در اظهاراتی ادعا می‌کند که سرمایه‌گذاران تتر(Tether)،USD Coin  و دیگر رمزارزهای با پشتوانه‌ی ارز فیات، در حفیقت هیچ‌گاه بازار رمزارزی را ترک نکرده و هر زمان می‌توانند وارد بازار دیگر رمزارزها شوند.

ادعای وقوع بازار صعودی توسط متی گرین‌اسپن(Matt Greenspan) تحلیلگر ارشد eToro پشتیبانی می‌شود، وی اشاره کرد که در حال حاظر به ارزش 3 میلیاد دلار برای زمان صحیح ورود به بازار بیت‌کوین و دیگر رمزارزها انتظار می‌کشند.

نزدیک به 3 میلیارد دلار دارایی برای ورود به بازار بیت‌کوین و دیگر رمزارزها آماده است.

آیا دارایی‌ها واقعا در تتر ذخیره شده است؟

در حالی که ارزش بازار تتر به تنهایی 2 میلیارد دلار است و بخش بزرگی از 3 میلیارد دلار اشاره شده توسط جاناتان هابیچ را شامل می‌شود. استدلال می‌شود که در حقیقت این دارایی‌ها در تتر ذخیره نشده و به دیگر ارزهای بازار وارد و خارج می‌شود.

بر اساس اظهارات یکی از معامله‌گران بازار، حجم معاملات روزانه‌ی تتر، 5 برابر ارزش معاملات روزانه این رمزارز است. این موضوع نشان می‌دهد که بخش بزرگی از تتر به‌طور منظم در میان معامله‌گران جابجا شده و در بازار دیگر رمزارزها وارد و یا خارج می‌شود.  بنابراین ممکن است هیچ‌گاه 3 میلیارد دلاری که تحلیلگران انتظارش را می‌کشند، وارد بازار بیت‌کوین و یا دیگر رمزارزها نشود.

بر اساس اظهارات دیگران، تقریبا هیچ پولی در تتر «ذخیره» نشده است. زیرا بر اساس شاخص حجم معاملات، معاملات روزانه‌ی تتر بیش از 5 برابر کل حجم رمزارزهای در گردش را شامل می‌شود.

شایان ذکر است که در روزهای اخیر بیشتر حجم گزارش شده‌ی معاملات رمزارزها از جمله تتر مورد پرسش قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که پولشویی در میان صرافی‌های فعال در این صنعت شایع است. اما به‌نظر می‌رسد با وجود سرمایه‌گذارانی که در هنگام مشاهده‌ی علائم بازار نزولی دارایی‌های رمزارزی خود را به تتر تبدیل می‌کنند، اعتقاد به ورود سرمایه از سوی رمزارزهای پایدار هرگز تحقق نخواهد یافت.

نظر شما در رابطه با حجم دارایی‌های ذخیره شده در رمزارزهای پایدار چیست؟ تاثیر ورود و خروج دارایی‌ها از رمزارزهای پایدار به بازار دیگر رمزارز‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
NewsBTC
دکمه بازگشت به بالا