اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ویتالیک بوترین: رمزارزهای پایدار می‌توانند پل ارتباطی بلاک‌چین‌های مختلف باشند

به گفته‌ی بنیانگذار پروژه‌ی اتریوم، توسعه‌دهندگان حوزه‌ی رمزارزهای پایدار باید به دنبال یک راه‌حل اساسی جهت ساده‌سازی فرآیند جابجایی ارزش و سرمایه بین بلاک‌چین‌های مختلف باشند

نکات برگزیده مطلب
  • ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) چندی قبل با انتشار چند پست توییتری اظهار نمود که رمزارزهای پایدار می‌توانند نقش پل ارتباطی بین بلاک‌چین‌های مختلف را برعهده بگیرند. به گفته‌ی وی، در صورت محقق شدن این ایده، دیگر نیازی به پلت‌فرم‌های واسط همچون بایننس نخواهد بود و کاربران می‌توانند به صورت مستقیم ارزش و سرمایه‌ی تحت مدیریت خود را بین بلاک‌چین‌های مختلف جابجا کنند.

پل ارتباطی بلاک‌چین‌ها

به گفته‌ی ویتالیک بوترین بنیانگذار پروژه‌ی اتریوم، صنعت رمزارزهای پایدار یک فرصت تکرار نشدنی برای بهبود قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌های مختلف را از دست داده است. وی اخیراً با استفاده از پلت‌فرم توییتر اعلام نموده که رمزارزهای پایدار می‌توانند به کاربران اجازه دهنده که ارزش و سرمایه‌ را بین بلاک‌چین‌های مختلف جابجا کنند.

رمزارز پایدار

وی در یکی از پست‌های توییتری اخیر خود اعلام نموده که «در رابطه با رمزارزهای پایدار دارای پشتوانه می‌توان گفت که آن‌ها قابلیت‌های زیادی دارند که نادیده گرفته شده است، به عنوان مثال رمزارزهای پایدار می‌توانند نقش یک پل ارتباطی بین زنجیره‌های مختلف را بر عهده بگیرند».

اودی ورثمیر(Udi Wertheimer) یکی از فعالان حوزه‌ی رمزارز و توسعه‌ دهنده‌ی بیت کوین نیز چندی قبل اظهار نموده که آنچه ویتالیک بوترین پیشنهاد کرده در حال حاضر در صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز وجود دارد. وی توضیح داد که کاربران می‌توانند رمزارز پایدار تتر نسخه‌ی اتریوم را در صرافی مبادلاتی بایننس سپرده‌گذاری کرده و بلافاصله نسخه‌ی پروتکل اومنی(Omni) یا ترون(TRX) آن را برداشت کنند. ویتالیک بوترین نیز در پاسخ به این صحبت‌ها اظهار داشت که تمایل دارد شاهد توسعه‌ی یک پل ارتباطی بین این رمزارزهای پایدار باشد، پلی که باعث می‌شود برای جابجایی بین بلاک‌چین‌های مختلف دیگر نیازی به حضور صرافی‌های رمزارزی به عنوان واسطه نباشد. ویتالیک در رابطه با این موضوع گفت:

من مطمئناً ایده‌ی یک API استانداردسازی شده بین رمزارزهای پایدار USDC و سایر موارد موجود را دوست دارم(شاید یک پل ارتباطی ERC)؛ ایده‌ای که باعث می‌شود دیگر نیازی به سروکله زدن با حساب‌های بایننس برای جابجایی دارایی‌ها نباشد. Udi Wertheimer

یک نگرانی مشترک

اقای ورثمیر اعلام نموده که گرچه برخی نام‌های شناخته شده‌ی صنعت رمزارزها راه‌حل‌های غیرمتمرکز را ترجیه می‌دهند، اما کاربران تا زمانی که همه‌چیز به هم پیوسته باشد، واقعاً به نحوه‌ی کارکرد سیستم اهمیتی نمی‌دهند. پائولو آردوینو(Paolo Ardoino) مدیر ارشد بخش فنی شرکت تتر معتقد است که عدم قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌های مختلف مسئله‌ای است که باعث نگرانی تمام توکن‌های دیجیتال شده است. به گفته‌ی او، پلت‌فرم‌های شخص ثالث باید برای حل این مشکل یک سیستم فراگیر را پیاده‌سازی کنند، نه صادرکنندگان رمزارز پایدار.

پائولو آردوینو در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «تتر یک صادرکننده‌ی رمزارز پایدار است. در حال حاضر پروژه‌های زیادی به دنبال حل این مشکل هستند. این یک مسئله‌ی کلی است که به همه‌ی توکن‌های موجود بر روی تمام بلاک‌چین‌های فعلی مربوط می‌شود. اکنون تتر در حال مشورت با پروژه‌هایی است که در تلاش برای حل این مشکل‌اند؛ بنابراین ما نقش فعالی در این فرایند بر عهده داریم. ما تنها کسانی نیستیم که به دنبال توسعه‌ی راه‌حل می‌باشند».

آقای آردوینو گفت که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مربوط به ساخت پروتکل قابلیت همکاری، بسط دادن درک کامل از پیامد‌های امنیتی هر یک از بلاک‌چین‌های دخیل است. جاگدیپ سیدهو(Jagdeep Sidhu) یکی از بنیانگذاران و توسعه‌دهنده‌ی اصلی شرکت سیس‌کوین(SysCoin) در رابطه با چالش‌های موجود در مسیر توسعه‌ی یک پل ارتباطی بین بلاک‌چین‌های مختلف اعلام نموده که «برای پروژه‌ها راحت‌تر است که راه‌حل‌های سریع‌تری به بازار عرضه کرده، و یا مبنای قابلیت همکاری براساس مکانیسم‌های معاملاتی مبتنی بر بازار را عرضه کنند، یا ارائه دهندگان نقدینگی تنها به دنبال تجربه‌ی چند اکتشاف و تجربه‌ی جدید باشند».

نظر شما در رابطه با صحبت‌های ویتالیک بوترین چیست؟ جطور می‌توان از رمزارزهای پایدار به عنوان یک پل بین بلاک‌چین‌های مختلف استفاده کرد و پلت‌فرم‌های واسط را کنار گذاشت؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا