اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ردپای پروژه‌ی BitConnect در حادثه‌ی تروریستی نیوزیلند

سند منتصب به «برنتون تارانت»، یکی از تروریست‌ها، نشان می‌دهد که وی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری در طرح BitConnect برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • به‌ نظر می‌رسد عامل کشتار جمعی مسلمانان در مسجد نیوزیلند، با سرمایه‌گذاری در سایت BitConnect هزینه‌ی مسافرت‌های خود را تامین کرده است. میزان سود کسب شده از این سرمایه‌گذاری و رابطه‌ی آن با فعالیت‌های مجرمانه هنوز مشخص نیست.

ترنت سود سرمایه‌گذاری BITCONNECT را در مسافرت استفاده کرده است

بر اساس گزارش بسیاری از رسانه‌ها برنتون تارانت(Brenton Tarrant) ادعا کرده است که سرمایه‌گذاری در رمزارزها به او اجازه داد در گذشته به نقاط نامشخصی سفر کند. باید توجه داشت که هیچ تاییدیه رسمی از ادعای مطرح شده منتشر نشده است و محتوای این سند باید با احتیاط مورد بررسی قرار گیرد. هیچ شواهدی که مشارکت برنتون ترنت را در BitConnect نشان دهد، وجود ندارد.

ترنت یکی از 4 مضنون حادثه‌ی کشتار تقریبا 50 نفر از عبادت کنندگان در مسجد لینوود(Linwood mosque) شهر کرایست‌چرچ(Christchurch) است. این حادثه بدترین کشتار دسته جمعی در تاریخ نیوزیلند به شمار می‌آید.

ادعا می‌شود بیانیه‌ای که با نام «جایگزینی عظیم به سوی جامعه‌ای جدید(The Great Replacement: Towards A New Society)» در اینترنت منتشر شده است، به ترنت تعلق دارد.

در بخشی از این سند میخوانیم:

من مدت زمان کوتاهی در Bitconnect سرمایه‌گذاری کردم و مقداری پول به‌دست آوردم، سپس این پول را برای مسافرت هزینه کردم. The Great Replacement: Towards A New Society

بررسی رمزارزها و تامین مالی تروریسم

بر اساس گزارش رسانه‌ها، BitConnect با چالش‌های قانونی بسیاری از سوی مقامات دولتی مواجه شده است و آن‌ها را به اجرای عملیات کلاهبرداری متهم کرده‌اند.

این طرح در ژانویه 2018 متوقف شد و سرمایه‌گذاران BitConnect در این زمان به سرعت 90 درصد از ارزش دارایی‌های خود را از دست دادند.

کارلوس متوس(Carlos Matos)، نماینده‌ و چهره‌ی شناخته شده در BitConnect، پیش از توقف فعالیت سیستم مدیریتی رمزارز BitConnect، رسوایی بزرگی را موجب شد.

ترنت جزئیات بیشتری را از سرمایه‌گذاری خود منتشر نکرده است و مشخص نیست که وی از سرمایه‌گذاری اشاره شده چه میزان سود کسب کرده است. همچنین تاثیر این سرمایه‌گذاری بر جرائمی که مرتکب آن شده است نیز مشخص نیست.

تهدید فعالیت تروریستی در حوزه‌ی رمزارزی توجه مقامات را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

درحالی که نگرانی در زمینه‌ی استفاده از رمزارزها در جرائم وجود دارد، مطالعه‌ی دیگری استفاده از قدرت رمزارزها را در فعالیت‌‌های مجرمانه سازمان یافته مورد پرسش قرار می‌دهد. نتیجه‌ی این مطالعه نشان می‌دهد که پول نقد ترجیح اصلی تامین مالی فعالیت‌های مجرمانه است.

آیا این می‌تواند دلیلی برای ایجاد نگرانی در رابطه با انجام حرکت‌های تروریستی به وسیله‌ی رمزارزها باشد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا