اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

مبلغین یکی از بزرگترین طرح‌های کلاهبرداری در چنگ قانون گرفتار شدند

کمیسیون بورس و اوراق بهادارآمریکا(SEC) پنج نفر را به تبلیغ پروژه‌ی کلاهبرداری بیت‌کانکت کوین(BitConnect) برای فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که چند سال از زمان سقوط طرح کلاهبرداری بزرگ بیت کانکت کوین(BitConnect) سپری شده اما هنوز پرونده‌ی مربوط به این پروژه به سرانجام نرسیده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) اخیراً کسانی که با تبلیغ این پروژه‌ی کلاهبرداری موجب گسترش آن در میان سرمایه‌گذاران خُرد شده بودند را به فعالیت غیرقانونی متهم کرده است.

قانون‌گذاران در برابر تبلیغ کنندگان بیت‌کانکت کوین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) در روز بیست و هشتم می اتهاماتی را بر علیه پنج فردی که در تبلیغ پروژه‌ی کلاهبرداری بیت‌کانکت کوین(BitConnect) نقش داشته‌اند را مطرح کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرده است که بیت‌کانکنت به عنوان پیشنهاد فروش اوراق بهادار را بدون دریافت مجوز از این کمیسیون ارائه کرده است.

این آژانس دولتی آمریکا ادعا کرده است که بیت‌کانکت کوین با استفاده از شبکه‌ای از تبلیغ کنندگان بیش از 2 میلیارد دلار را از سرمایه‌گذاران خُرد جذب کرده است. لارا شاروف مهربان(Lara Shalov Mehraban)؛ مدیر منطقه‌ای دفتر نیویورک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما معتقدیم متهمان با تبلیغ برنامه‌ی وام بیت‌کانکت کوین بطور غیرقانونی دارایی‌های دیجیتالی ثبت نشده را به سرمایه‌گذاران خُرد فروخته‌اند. تلاش می‌کنیم کسانی که بطور غیرقانونی و از طریق جذب سرمایه‌ی عمومی در دارایی‌های دیجیتالی سودجویی می‌کنند را پاسخگو کنیم. Lara Shalov Mehraban

ترون برون(Trevon Brown) معروف به ترون جیمز، کریگ گرنت(Craig Grant)، رایان ماسن(Ryan Maasen) و مایکل نوبل(Michael Noble) معروف به مایکل کریپتو متهمانی هستند که به دلیل تبلیغ بیت‌کانکت کوین هدف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفته‌اند. همچنین جاشوا جپسن(Joshua Jeppesen) که به عنوان رابط بیت‌کانکنت و تبلیغ کنندگان این پروژه فعالیت می‌کرده و درکنفرانس‌ها و رویداد‌های تبلیغاتی به عنوان نماینده‌ی بیت‌کانکت حاظر شده بود نیز در فهرست متهمان قرار دارد.

طرح کلاهبرداری بیت‌کانکت

پروژه‌ی بیت‌کانکت در سال 2017 به صورت یک طرح کلاهبرداری و بر مبنای طرح هرمی چند لایه راه‌اندازی شده بود. در این طرح سرمایه‌گذاران بر اساس تعداد افرادی که به پروژه دعوت می‌کردند پاداش می‌گرفتند. در زمان اوج فعالیت بیت‌کانکت کوین توکن بی.سی.سی(BCC) به یکی از 20 پروژه‌های رمزارزی برتر بازار تبدیل شد و ارزش بازار آن به بیش از 2/6 میلیارد دلار رسید.

در پی اقدامات قانون‌گذاران نسبت به فعالیت این پروژه‌ی کلاهبرداری، بیت کانکت کوین در سال 2018 سقوط کرد و ارزش بی.سی.سی نیز از بیشینه‌ی 500 دلاری به کمتر از یک دلار رسید.

نظر شما نسبت به تلاش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای متهم کردن تبلیغ کنندگان پروژه‌ی کلاهبرداری بیت کانتکت کوین چیست؟ آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنان به موضع‌گیری در برابر پیشنهادهای اولیه‌ی سکه(ICO) ادامه خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا