اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

خزانه‌داری آمریکا: فن‌آوری‌های مالی «ناسازگار» تداوم نخواهند یافت

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی اظهار داشت که دولت این کشور برای از بین بردن فن‌آوری‌های ناسازگار با منافع آمریکا، با دیگر کشور‌ها همکاری خواهد کرد.

نکات برگزیده مطلب
  • سیگال مندلکر(Sigal Mandelker)، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت که رمزارزها می‌توانند به خط مقدمی در جنگ با تروریسم تبدیل شوند. با وجود سهم بالای روش‌های سنتی در تامین مالی تروریسم سیگال مندلکر معتقد است که باید برای جلوگیری از به‌کارگیری رمزارزها در این حوزه چهارچوب مستحکمی ایجاد شود.

 

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشر شده در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا مندلکر در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی ضد تروریسم نظرات خود را نسبت به رمزارزها و امکان استفاده از این فن‌آوری در تامین مالی تروریسم بیان کرد. وی معتقد است که فن‌آوری‌های ناسازگار از بین خواهند رفت.

 

سلطه پول نقد بر گردش مالی تروریسم

مندلکر اعتراف کرد که بیشتر سازمان‌های تروریستی همچنان به ابزار‌های سنتی تامین مالی تروریسم همانند پول نقد وابسته هستند. وی معتقد است که رمزارزها می‌توانند به ابزار بعدی تامین مالی ترورسیم تبدیل شوند:

سازمان‌های تروریستی و حامیان و طرفداران آن‌ها به‌طور پیوسته در جستجوی راه‌های غیر قابل تشخیص و ردیابی برای جمع‌آوری و انتقال دارایی‌ها هستند. در حالی که اکثر گروه‌های تروریستی همچنان به سیستم مالی سنتی و انتقال دارایی‌ها به صورت نقدی متکی هستند، بدون انجام اقدامات لازم ممکن است رمزارزها به ابزار بعدی تروریست‌ها تبدیل شوند. Sigal Mandelker

وی همچنینی اعلام کرد که‌ سازمان حماس در ماه فوریه و در شبکه‌های اجتماعی درخواست ارسال کمک‌‌های مالی از طریق بیت کوین کرده است. و در ماه مارس دو آدرس کیف‌پول بیت کوین حداقل 5 هزار دلار دریافت کرده‌اند. وی افزود:

«درحالی که ممکن است پول زیادی به نظر نرسد، بررسی وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که متوسط تراکنش‌های ارسال شده به خارج از آمریکا و مرتبط به سازمان‌های تروریستی کمتر از 600 دلار است.»

تلاش برای از بین بردن فن‌آوری‌های ناسازگار

مندلکر معتقد است که رمزارزها در حوزه‌ی نقل و انتقال دارایی توسعه داده شده‌اند و به «انرژی و تخصص» بالایی نیاز دارند. با این وجود وی هشدار داد، در صورتی که سیستم نتواند از فعالیت‌های مالی غیرقانونی حوزه‌ی رمزارزی جلوگیری کند، هرگز نمی‌توان با رمزارزها سازگار شد. وی اظهار داشت اکنون زمان آن فرا رسیده است که از متخصصان تکنولوژی استفاده کنیم. وی افزود:

در غیاب تضمین‌های لازم برای محافظت از ایالات متحده آمریکا در مقابل تروریست‌ها، سازمان‌های تبهکاری و دیگر تهدید‌ها، این کشور برای از بین بردن شبکه‌ها و تکنولوژی‌های ناسازگار با سایر کشور‌های جهان همکاری می‌کند. Sigal Mandelker

تردید کنگره آمریکا

اظهارات اخیر مندلکر در مقابل اظهارات پاتریک مک‌هنری(Patrick McHenry)، نماینده‌ی کنگره آمریکا عنوان شده است. مک‌هنری معتقد است که هر تلاشی برای متوقف کردن بیت کوین بیهوده است:

«دنیایی که ساتوشی ناکاموتو نویسنده‌ی نقشه‌ی اولیه(وایت‌پیپر) بیت‌کوین ترسیم کرده است و بیت‌کوین بر مبنای آن ساخته شده است، قابل توقف نیست.»

مندلکر اخیرا اظهار داشت که رمزارز لیبرا متعلق به شرکت فیسبوک، باید بالاترین استاندار‌دهای قوانین ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم را برآورده سازد.

نظر شما در رابطه با اظهارات معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی ایالات متحده آمریکا چیست؟ آیا رمزارزها قابل توقف هستند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا