اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

استفاده‌ی غیرقانویی از رمزارزها در روسیه تحت جرائم پولشویی پیگیری می‌شود

این اصلاحات جدید در قبال حکم ضد پولشویی(AML) جولای ۲۰۱۵ توسط دادگاه عالی روسیه اعلام شده است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشات روز سه‌شنبه ۲۶ام فوریه، دادگاه عالی روسیه به منظور ارائه‌ی اصلاحات در قبال احکام مربوط به فرایند‌های ضد پولشویی(AML) جولای ۲۰۱۵، اخیرا هرگونه استفاده‌ی غیرقانونی از رمزارزها را به لیست جرائم مربوط به پولشویی اضافه کرده است.

حکم جدید دادگاه عالی روسیه

براساس گزارشات روز سه‌شنبه ۲۶ام فوریه، دادگاه عالی روسیه هرگونه استفاده‌ی غیرقانونی از رمزارزها را به لیست جرائم جنایی مربوط به پولشویی اضافه کرده است. دادگاه مذکور این اصلاحات قانونی جدید را در قبال حکم ضد پولشویی(AML) جولای ۲۰۱۵ صادر کرده است. این توضیحات مربوط به مقالات قانون کیفری روسیه است که به قانونی شدن اموال به دست آمده از طریق روش‌های خلاف اختصاص یافته است.

براساس گفته‌های الکساندر چرووتکین(Alexander Chervotkin) قاضی که در رابطه با این تغییرات اظهار نظر کرده است، پس از گذشته سه‌ سال از تصویب این حکم، رمزارزها به شکل گسترده‌ای توسط خلافکاران مورد استفاده قرار گرفته‌اند. وی برای اثبات حرف‌های خود به چند پرونده اشاره کرد که طی آن افراد خلافکار و فروشنده‌ی مواد مخدر اقدام به تبدیل رمزارز به ارز فیات کرده‌اند. آقای چرووتکین در نهایت به این نتیجه رسید که مقامات قانونی باید این تکنولوژی جدید را مورد بررسی قرار داده و قوانین جدیدی برای آن ارائه نمایند.

از این پس رمزارزهای بدست آمده از طریق جرم و جنایت و سپس تبدیل آن‌ها به ارز فیات، به عنوان پول‌شویی در نظر گرفته شده و به عنوان یک جرم کیفری با آن برخورد می‌شود.

به هرحال، دادگاه عالی روسیه از ارائه‌ی هرگونه تعریف قانونی برای رمزارز اجتناب کرده است، زیرا اصطلاحات مربوط به این صنعت هنوز توسط دولت روسیه معرفی نشده است. علاوه بر این، روند تبدیل رمزارزها به ارز فیات نمی‌تواند به تنها جرم اعلام شود، بنابراین دادگاه ابتدا باید ثابت کند که دارایی‌های دیجیتال موجود در پرونده به وسیله‌ی فعالیت‌های خلافکارانه به دست آمده است.

FATF‌

براساس گفته‌های چرووتکین، اصلاحات قانونی مذکور به منظور تطبیق با توصیه‌های گروه‌ ویژه‌ی اقدامات مالی بین‌المللی(یا FATF) در رابطه با فرایند‌های پولشویی، انجام شده‌اند. قرار است که FATF‌ به عنوان بخشی از اقدامات نظارتی خود، یک بازدید و سفر از پیش برنامه‌ریزی شده به روسیه داشته باشد.

لایحه‌ی رمزارزی روسیه که مراحل بازخوانی اولیه‌ی خود را در ماس ۲۰۱۸ پشت سر گذاشته،‌ از آن زمان تا به امروز برای ویرایش و بازبینی‌های بیشتر پس فرستاده شده است. در اواخبر ماه ژانویه رئیس مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از قانون‌گذاران خواست تا کار بر روی لایحه‌های مربوط به اقتصاد دیجیتال را تسریع کنند. بحث و بازبینی مربوط به لایحه‌ی رمزارزی برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده است.

علاوه بر این، پارلمان روسیه در نظر دارد تا پیشنهاد ساخت یک رمزارز دولتی با پشتوانه‌ی نفت را ارائه نماید. این رمزارز به نوعی یادآور رمزارز ملی دولت ونزوئلا با نام پترو(Petro با نماد PTR) است که در ماه فوریه‌ی سال گذشته معرفی شد و نتوانست به موفقیت برسد.

نظر شما در رابطه با این اصلاحات قانونی چیست؟ این قوانین چه تاثیری بر میزان استفاده از رمزارزها و پذیرش آن‌ها در جامعه‌ی روسیه خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا