اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جوزف لوبین آینده‌ی بسیار روشنی را برای حوزه‌ی فعالیت خود متصور شد

پس از انتشار برنامه‌ی بازآرایی در شرکت ConsenSys، بسیاری از رسانه‌ها این اقدام را به عنوان عقب‌گرد این مجموعه تفسیر کرده بودند

نکات برگزیده مطلب
  • جوزف لوبین(Joseph Lubin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم و بنیانگذار ConsenSys، در روز جمعه ۲۱ دسامبر 2018، با انتقاد به «نویسندگان و بلاگر‌های حوزه‌ی رمزارزی» اعلام کرد که آینده‌ی «بسیار روشنی» را برای اتریوم و اکوسیستم آن متصور است. پس از اعلام ایجاد تغییرات اساسی در شرکت ConsenSys، بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها با ارائه‌ی تحلیل‌های منفی، این اقدام را به صورت یک عقب‌گرد برای ConsenSys توصیف کرده بودند.

پس از این‌که خبرگزاری The Verge گزارش کرد که ConsenSys و ماشین پرورش پروژه‌های بلاکچینی(Venture Studio) در نظر دارند بیش از 50 استارت‌آپ خود را با یکدیگر ترکیب نماید و این بدین معناست که 60 درصد از کارمندان این شرکت شغل خود را از دست خواهند داد، لوبین با اظهار نظر در این زمینه در توئیترش واکنش نشان داد.

ConsenSys که در سال 2015 توسط لوبین بنیانگذاری گردید، در حال حاظر بیش از 1100 کارمند در تمامی قاره‌های جهان دارد. این شرکت عمدتا خود را به عنوان یک شرکت ریسک‌پذیر در ساخت و مقیاس‌گذاری ابزارها، استارت‌آپ‌های نوین و تولید نرم‌افزار‌های دارای تکنولوژی تمرکززدایی(خصوصا اتریوم) و قابل استفاده در شرکت‌ها و موسسات» معرفی کرده و ماموریت خود را «استفاده از این روش‌ها به منظور قدرت بخشیدن به حوزه‌های اقتصادی نوظهور، اجتماعی و سیاسی بر روی این سیاره» عنوان می‌کند.

برنامه‌ی بازآرایی ConsenSys به فاز جدیدی که لوبین آن را «ConsenSys 2.0» خوانده است، برای نخستین بار در 3 دسامبر توسط خبرگزاری BREAKER منتشر گردید. این گزارش اعلام کرده است که در 30 نوامبر کارکنان این شرکت نامه‌ای را از طریق ایمیل دریافت کردند که در آن مدیر عامل ConsenSys برنامه‌ی گسترده برای متمرکز و رقابتی‌تر کردن ConsenSys در یک فضای پر ازدحام» خبر داده بود. وی در همان روز به BREAKER گفت که ConsenSys 2.0، Pivot نیست:

(منظور من) تمرکز، افزایش سختگیری، مسئولیت‌پذیری و بیشتر بازکردن درب‌های ConsenSys رو به جهان است. Joseph Lubin

سه هفته پس از این موضوع، مقالات زیادی در ارتباط با ConsenSys 2.0 منتشر گردید، به ویژه پس از این‌که این شرکت در مصاحبه‌ای با Coindesk تایید کرد که «ساده سازی» بخش‌هایی از کسب و کار این شرکت به معنای کاهش 13 درصدی کارمندان این شرکت است.

ما در زمینه‌ی ConsenSys 2.0 بسیار هیجان زده هستیم، اولین گام ما در این مسیر، بسیار دشوار بوده است: ما بخش‌های مختلفی از این کسب و کار شامل ConsenSys Solutions، spokes و خدمات توزیع(Hub Services) را ساده‌تر می‌کنیم، این موضوع 13 درصد از کارکنان مجموعه را کاهش می‌دهد. همانطور که اساس ConsenSys 2.0  برتری فنی با ‌همراهی مدل‌های کسب و کار بلاکچینی نوآورانه است، این پروژه به‌طور سختگیرانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. Joseph Lubin

اما در روز جمعه 21 دسامبر با پاسخ به منتقدانش و توضیح این‌که چرا او نسبت به آینده‌ی اتریوم و اکوسیستم آن خوش‌بین است، آغازگر یک مباحثه‌ی توئیتری شد. وی توئیت کرد:

Lubin Twitt
من از قیمت پایین رمزارزها در سال 2018 سخن می‌گویم. این قیمت‌های پایین توسط ترس، عدم اطمینان و شک دوستانمان به روش‌های مختلف در رسانه‌های غیر رسمی اظهار شده است.

لوبین سپس ادامه داد:

  • من در چند هفته‌ی گذشته شاهد زمزمه‌های نگران‌کننده و غم‌انگیز در واکنش به خبر ConsenSys 2.0 بودم.
  • ما حجم زیادی از حدس و گمان و واکنش‌های افراطی که توسط نویسندگان و بلاگر‌هایی که اطلاعات واقعی، بینش درستی از موضوع و یا درک درستی در این زمینه ندارند را شاهد بودیم.
  • ConsenSys سالم باقی مانده و در اولویت‌ها و فعالیت‌هایی که از 9 ماه پیش آغاز کرده است، تعادل ایجاد خواهد کرد.
  • ما همانند ConsenSys 1.0، در حال ایجاد تغییرات در پروژه‌هایی هستیم که با ConsenSys 2.0 مطابقت ندارند. ما بر روی روش‌هایی کار می‌کنیم تا با پیشروی و طرح‌ریزی شبکه‌ی کامل‌تر ConsenSys بتوانیم این پروژه‌ها را پشتیبانی کنیم.
  • ما به سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های خارجی و استفاده از ظرفیت‌های پروژه‌های داخلی که هسته‌ی کسب و کار آینده‌ی ما را تشکیل می‌دهد، ادامه می‌دهیم. در حال حاظر موقعیت‌های شغلی وجود دارد که برای این موقعیت ‌ها افرادی را استخدام می‌کنیم، و در حقیقت در هفته‌ی گذشته 50 نفر را استخدام کردیم.
  • برخی از افرادی که موقعیت خود را در ConsenSys ازدست داده‌اند، در جستجوی پُر کردن موقعیت‌های (جدید) دیگری در این مجموعه هستند و بازآرایی فعالیت‌ها و کارکنان این شرکت در حال اجرا می‌باشد.
  • دنیا به پایان نخواهد رسید. و از هر نظری آینده بسیار روشن است. من در زمینه‌ی مقیاس‌پذیری روش‌هایی که هم‌اکنون در دسترس هستند یا در ابتدای سال 2019 در دسترس قرار می‌گیرند، بسیار شگفت زده هستم.
  • تسریع توسعه‌ی پروتکل مرکزی اتریوم و بلوغ مستمر اقتصاد بر پایه‌ی توکن که با هیجان کاربران روبرو شده است، در سال جدید راه‌اندازی خواهد شد.
  • تیم ما پروژه‌ی @IoKomgo را در روز گذشته راه‌اندازی نمود و هم اکنون در حال نهایی کردن تعدادی از پروژه‌های هیجان انگیز و قابل توجه است.

ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، خالق اتریوم در موضع‌گیری در مقابل انتقاد‌های سختی که مرگ ConsenSys را اعلام می‌کردند و در موافقت با لوبین اظهار داشت:

Vitalik Buterin Twitt
گسترش 1100 کارمند و تعدیل 600 نفری 6/11 از کارآمد‌ترین افراد را حفظ می‌کند: در این حالت حتی مرگ ConsenSys عنوان می‌شود.– گسترش 600 نفری بدون تعدیل در هر مرحله‌ای که اعلام شود: در این حالت رشد این شرکت عنوان می‌شود.

بر اساس اطلاعات CryptoCompare در زمان انتشار این مقاله اتریوم در قیمت 130 دلار معامله می‌گردد که رشد قابل توجهی را نسبت به هفته‌ی گذشته نشان می‌دهد.

نظر شما در ارتباط با دیدگاه لوبین چیست؟ آیا ConsenSys با ایجاد تحول مسیر رشد خود را ادامه خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا