اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

جوزف لوبین: مقیاس‌پذیری اتریوم طی ۲ سال آینده ۱۰۰۰ برابر خواهد شد

کمک بنیانگذار اتریوم همچنین اعلام کرد که فاز صفر از نسخه‌ی دوم اتریوم تا قبل از پایان سال جاری اجرایی می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • آقای جوزف لوبین(Joseph Lubin) یکی از بنیان‌گذاران اتریو‌م(با نماد ETH) طی مصاحبه‌ای که روز ۱۱ام می انجام داده است، مدعی شده رمزارز اتریوم طی سال‌های آتی از لحاظ مقیاس‌پذیری به افزایش قابل توجهی دست خواهد یافت. وی در ادامه توضیح داد که فاز صفر نسخه‌ی دوم اتریوم تا قبل از پایان سال جاری اجرایی خواهد شد و مقیاس‌پذیری اتریوم نیز طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده بیش از هزار برابر افزایش خواهد یافت.

مصاحبه‌ی جوزف لوبین

آقای جوزف لوبین(Joseph Lubin) یکی از بنیان‌گذاران اتریو‌م(با نماد ETH) اخیرا مدعی شده است که رمزارز اتریوم طی سال‌های آتی از لحاظ مقیاس‌پذیری به افزایش قابل توجهی دست خواهد یافت.

آقای لوبین در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود در روز ۱۱ام می گفت که مقیاس‌پذیری اتریوم(بزرگ‌ترین مشکل اتریوم که ادعا شده در پیاده‌سازی ارتقاء نسخه‌ی دوم اتریوم مورد بررسی و رفع قرار گرفته) طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده بیش از هزار برابر افزایش خواهد یافت. وی ارتقاء نسخه‌ی دوم اتریو‌م(Ethereum 2.0) که Serenity نامگذاری شده است را محرک و دلیل اصلی افزایش مقیاس‌پذیری عنوان کرد.

با وجود چشم انداز در حال رشد صنعت رمزارزی، اکثر پروژه‌های بزرگی همچون اتریوم و بیت‌کوین همچنان از ناتوانی در ارائه‌ی مقیاس‌پذیری تا سطوح لازم برای پذیرش عمومی و گسترده رنج می‌برند. به عنوان مثال رمزارز اتریوم در حال حاضر علاوه بر توسعه‌ی ویژگی‌هایی همچون قرارداد‌های هوشمند و نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز، با مشکلات دیگری مثل عدم توانایی در رسیدگی به تراکنش‌های تجاری دست و پنجه نرم می‌کند.

.

هدف از ارائه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم چیست؟

حال نسخه‌ی دوم اتریوم قصد دارد با تغییر الگوریتم اتریوم از Proof Of Work به الگوریتم Proof Of Stake مشکل مقیاس‌پذیری را رفع کند. این پروژه‌ی رمزارزی قصد دارد با استفاده از روش ارائه‌ی سود سهام به کاربران، از رمزارزهای «انباشته شده‌ی» آن‌ها به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش عملکرد و کارایی کلی شبکه‌ی اتریوم استفاده کند.

آقای لوبین در ادامه‌ی صحبت‌های خود اطلاعات بیشتری در رابطه با جدول زمانی روند توسعه‌ی نسخه‌ی دوم اتریو‌م ارائه کرد و گفت که از نظر او روند عملیاتی شبکه‌ی آزمایشی یا Testnet این ارتقاء طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد. وی همچنین توضیح داد که شروع فاز صفر(یا Phase 0) نیز پس از شبکه‌ی آزمایشی و تا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

طی ماه‌های آینده، ما احتمالا یک شبکه‌ی آزمایشی کاملا عملیاتی خواهیم داشت و احتمالا تا قبل از پایان سال جاری نیز به فاز صفر نسخه‌ی دوم اتریوم دست خواهیم یافت. Joseph Lubin

صحبت‌ها و جدول زمانی ارائه شده توسط آقای لوبین در مقایسه با نظریات آقای رایان سلکیس(Ryan Selkis) مدیرعامل Messari در تضاد کامل است. وی هفته‌ی گذشته طی مصاحبه‌ای ادعا کرده بود که این ارتقاء(نسخه‌ی دوم اتریوم) بیش از آنچه که توسعه‌دهندگان اتریو‌م پیش‌بینی می‌کنند، زمان‌بر خواهد بود. آقای سلکیس پیش‌بینی کرده است که نسخه‌ی دوم اتریوم در سریع‌ترین زمان ممکن تا سال ۲۰۲۱ هم کاملا عملیاتی نخواهد شد. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

من انتظار ندارم که تغییر به Proof Of Stake و ارتقاء نسخه‌ی دوم اتریوم تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ اجرایی شوند. Ryan Selkis

آقای لوبین همچنین توضیح داد که چطور توسعه‌دهندگان اتریوم در حال برنامه‌ریزی هستند تا بدون ارائه‌ی یک هاردفورک(Hard Fork) که رویکرد معمول و سنتی دیگر رمزارزها بزرگ بازار است، روند انتقال اتریوم به الگوریتم جدید را انجام دهند. آقای لوبین ادعا کرد به جای فورک کردن بلاک‌چین اتریو‌م به چندین ارز جدید، زنجیره‌ی جدید می‌تواند با نسخه‌ی قدیمی‌تر ادغام شود زیرا اینکار اجازه خواهد داد تا توکن‌ها «از طریق مکانیزم‌های دو طرفه به یک پلت‌فرم Proof Of Stake» انتقال پیدا کنند.

آقای لوبین همچنین از الگوریتم Proof Of Stake دفاع کرد، در واقع PoS یکی دیگر از مسائل مطرح شده توسط آقای سلکیس بوده است. در حالی که الگوریتم PoW به واسطه‌ی رمزارزهای بزرگی همچون بیت‌کوین، به شکل کامل و دقیق مورد آزمایش قرار گرفته و امتحان خود را پس داده است، الگوریتم PoS هنوز هم باید در سطوح مشابهی از مقیاس‌پذیری مورد بررسی و عملیاتی شدن قرار بگیرد. آقای لوبین اظهار داشت که الگوریتم PoS به طور کامل توسط تیم توسعه‌ی قبلی اتریوم مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و باعث تصمیم‌ به انتقال به PoW شده است. وی همچنین ادعا کرد که نسخه‌ی دوم اتریو‌م ویژگی‌های جدیدی به این بلاک‌چین اضافه خواهد کرد که باعث سازگاری بیشتر آن نسبت به قبل خواهد شد.

نظر شما در رابطه با ادعای آقای لوبین مبنی بر ارائه‌ی فاز صفر نسخه‌ی دوم اتریوم تا قبل از پایان سال جاری چیست؟ این ارتقاء و حرکت به سوی PoS چه تاثیری بر مقیاس‌پذیری اتریوم و چشم‌اندازی شبکه‌ی این رمزارز خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا