اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جدول رتبه‌بندی رمزارزی چین بروزرسانی شد

در این بروزرسانی بیت‌کوین با تنزل رتبه در جایگاه ۱۹ام قرار گرفته و اتریوم پس از EOS دومین رمزارز این جدول می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • مرکز فناوری اطلاعات و توسعه‌ی صنعت چین اخیرا یک بروزرسانی دیگر برای لیست شاخص رمزارزهای خود منتشر کرده است. در این لیست که شامل ۳۳ رمزارز برتر از دید این مرکز می‌باشد، بیت‌کوین در جایگاه ۱۹ام قرار دارد.

رتبه‌بندی جدید

مرکز فناوری اطلاعات و توسعه‌ی صنعت چین(CCID) که تحت نظارت وزارتخانه‌ی صنعت و فناوری اطلاعات این کشور فعالیت می‌کند، روز دوشنبه یک بروزرسانی برای رتبه‌بندی پروژه‌های رمزارزی انجام داده است و این مورد ششمین بروزرسانی برای جدول مذکور محسوب می‌شود. تعداد رمزارزهای مورد ارزیابی نیز در این بروزرسانی تغییری نکرده و ۳۳ مورد باقی مانده است.

لیست رتبه‌بندی رمزارزهای مرکز CCID

در صدر این جدول رمزارز EOS قرار دارد و پس از آن نیز به ترتیب اتریوم و BitShare رتبه‌بندی شده‌اند. پس از سقوط از رتبه‌ی ۱۰ام به رتبه‌ی ۱۶ام در ماه سپتامبر، در این بروز رسانی جدید رمزارز بیت‌کوین(BTC) به رتبه‌ی ۱۹ام سقوط کرده است. رمزارز بیت‌کوین کش(BCH) نیز توانسته با چند پله صعود از رتبه‌ی ۳۱ام به رتبه‌ی ۲۸ام برسد. در همین حین رمزارز NEM همچنان در پایین‌ترین جایگاه قرار دارد.

این رتبه‌بندی عجیب توسط موسسه‌ی تحقیقاتی CCID Blockchain سازماندهی شده و توسط تعدادی از سازمان‌های داخلی چین از حمله موسسه‌ی توسعه‌ی صنعت الکترونیک و اطلاعات، و مرکز آزمایشات نرم‌افزاری چین، منتشر شده است. لازم به ذکر است که اولین رتبده‌بندی این چنینی در ماه می منتشر شد. این موسسه در رابطه با رتبه‌بندی خود توضیح داد:

هدف این است که به لحاظ علمی، سطح توسعه‌ی فناوری‌های زنجیره‌ی عمومی جهانی را ارزیابی کرده و تمایلات آن را به درستی درک کنیم. China’s Center for Information and Industry Development

EOS

رمزارز EOS همچنان در چین محبوب است

در این رتبه‌بندی ۳۳ پروژه‌ی رمزارز در سه زیرگروه به طور کلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند. این سه زیرگروه عبارتند از فناوری اولیه، کاربرد و میزان خلاقیت.

در یک طبقه‌بندی کلی، رمزارز EOS در صدر این لیست ۳۳ رمزارزی قرار دارد و رمزارز اتریوم نیز در رتبه‌ی دوم جای گرفته است. از زمان بروزرسانی ماه ژوئن، این دو پروژه همچنان جایگاه خود را بدون تغییر حفظ کرده‌اند. مرکز CCID اشاره کرده است زمانی که این شاخص در ماه می برای اولین بار منتشر شد، شبکه‌ی اصلی EOS آنلاین و فعال نشده بود، بنابراین این پروژه از رتبه‌بندی آن‌ها حذف شده است. این مرکز در ادامه نوشت:

از آن زمان تاکنون رمزارز EOS و اتریوم به شکلی مستحکم، دو رتبه‌ی اول لیست را تصاحب کرده‌اند. در حال حاضر بدون شک رمزارز‌های EOS و اتریوم محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های توسعه برای نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) در سراسر جهان محسوب می‌شوند، اما EOS جنبش قوی‌تری نسبت به اتریوم از خود نشان داده است. داده‌ها نشان می‌دهد که نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز تحت EOS بسیار فعال هستند و تعداد کاربران آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. CCID

از زمان بروزرسانی قبلی تا کنون هیچ کدام از پروژه‌های برتر این لیست در بخش فناوری اولیه دچار تغییرات اساسی نشده‌اند. این مرکز توضیح داد:

پنج شاخص برتر فناوری برای این دوره عبارتند از EOS، Bitshares، Steem، اتریوم و Gxchain. این پنج مورد با لیست قبلی تفاوتی ندارند.

مرکز CCID در ادامه برای بخش کاربرد توضیح داد:

در آخرین، رتبه‌بندی بهبود‌هایی در ابزار‌های سنجش و ارزیابی جامع APIها، SDKها، RPCها، قرارداد‌های هوشمند و دیگر ابزار‌های توسعه، رخ داده است. پنج پروژه‌ی برتر در این زمینه به ترتیب اتریوم، نئو(Neo)، Nebulas، Qtum و دش(Dash) می‌باشند. CCID

در زمینه‌ی خلاقیت نیز پنج جایگاه اول به ترتیب در اختیار بیت‌کوین، اتریوم، EOS، Nuls و کاردانو(Cardano) قرار دارد.

مرکز CCID توضیح داد:

در مقایسه با شاخص قبلی، زنجیره‌ی عمومی که بیشترین افزایش در میزان خلاقیت داشته‌اند به ترتیب شامل ریپل(Ripple)، Nuls، lota، Nebulas و بیت‌کوین کش(BCH) است. CCIC

نظر شما در رابطه با این رتبه‌بندی رمزارزی چیست؟ چه عواملی باعث شده که جایگاه بیت‌کوین در این لیست سقوط کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا