اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تجدیدنظر مدیر‌عامل Morgan Creek در رابطه با پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

آنتونی پومپیلیانو گفت پیش‌بینی‌های او راجع به افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری اشتباه بوده است

نکات برگزیده مطلب
  • آنتونی پومپیلیانو بنیانگذار کمپانی Morgan Creek Digital Assets به تازه اعلام کرده که پیش‌بینی‌های او در رابطه با افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری اشتباه بوده و این رمزارز قبل از رسیدن به اوج با یک سقوط ارزش دیگر روبرو خواهد شد.

آنتونی پومپیلیانو(Anthony Pompliano) بنیانگذار و یکی از شرکات کمپانی Morgan Creek Digital Assets پیش‌بینی کرده است که بیت‌کوین احتمالا در زمان پیمودن یک روند صعودی، به شکل ناگهانی دچار افت ارزش خواهد شد و به قیمت ۳ هزار دلار خواهد رسید. طی انتشار یک پست اینترنتی وی اظهار داشت که پیش‌بینی قیمت ۵۰هزار دلار برای هر بیت‌کوین تا پایان سال جاری، بسیار نادرست بوده و به اندازه‌ی چهار سال با این هدف فاصله وجود دارد.

جدول زمانی تغییر کرده است

خبرگزاری CCN در ماه جولای گزارش داد که مارک یاسکو(Mark Yusco) موسس کمپانی Morgan Capital Management پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری به ۲۵ هزار دلار و برای سال ۲۰۲۴ نیز به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

اما آقای پومپیلیانو گفته که پس از بررسی بیشتر داده‌ها این پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ی او دچار تغییرات شدیدی شده است.

وی در بیانیه‌ای توضیح داد:

رسیدن به یک افزایش قیمت سهمی‌وار در بازار رمزارزی به زمان بیشتری نیاز دارد. هر جهش سهمی‌وار از آخرین حداکثر قیمت(last all-time high) تا جدید‌ترین حداکثر قیمت محاسبه می‌شود. اولین افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین طی ۳۰۰ روز(سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱) و دومین مورد بیش از ۹۰۰ روز(از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳) به طول انجامید. آخرین افزایش ناگهانی و سهمی‌وار قیمت برای بیت‌کوین تا قیمت ۲۰ هزار دلار نیز تقریبا ۱۵۰۰ روز(از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷) طول کشید.

Anthony Pompliano

طبق گفته‌های وی، با بررسی این روند می‌توان دید که افزایش قیمت ناگهانی و رسیدن به بالاترین قیمت قبلی برای بیت‌کوین تا قبل از سال ۲۰۲۳(گذشت ۲هزار روز از آخرین افزایش سهمی‌وار) بعید به نظر می‌رسد.

بررسی و اندازه‌گیری اطلاعات مربوط به افزایش قیمت در بازار نشان می‌دهد که اولین افزایش قیمت به مدت ۱۶۰ روز در سال ۲۰۱۱ به طول انجامیده است و مورد دوم نیز حدود ۴۰۰ روز یعنی بین‌ سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مقاومت داشته است. پومپیلیانو با استفاده از این داده‌ها حدس می‌زند که روند افزایش قیمت بعدی نیز حدود ۶۵۰ روز تداوم خواهد داشت.

در صورت به حقیقت پیوستن این موضوع، آنچه که در انتظار بازار رمزارزی می‌باشد این است که یک بهبود کامل در مقابل ریزش قیمت‌ها و کاهش ارز اخیر، تا پایان سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ رخ نخواهد داد، تاریخی که از آنچه شرکت کنندگان در صنعت رمزارزی پیش‌بینی کرده بودند، بسیار دیرتر است.

طبق گفته‌های پومپیلیانو، این امر می‌تواند به معنای یک سطح بالا از «درد و ناراحتی» برای سرمایه‌گذاران محسوب شود.

وی با ارجاع به پیش‌بینی‌های قبلی خود توضیح داد:

پذیرفتن اشتباه در مورد موضوعی که قبلا به صورت عمومی مطرح کرده‌اید اصلا کار خوشایندی نیست، با این حال بررسی و آزمایش مداوم فرضیات و نظریات، امری بسیار مهم محسوب می‌شود. همانطور که من طی چند هفته‌ی گذشته فرضیات خود را مورد آزمایش قرار داده بودم، مشخص شد که نیاز دارم تا داده‌های بهتری جمع‌آوری کنم و تجدید نظری در پیش‌بینی خود داشته باشم.

Anthony Pompliano

از نظر پومپیلیانو بررسی داده‌های موجود نتایج ناخوشایندی را نشان می‌دهد، به ویژه‌ اینکه قیمت بیت‌کوین به جای ۱۰ هزار دلار، احتمالا تا ۳ هزار دلار سقوط می‌کند که این امر به معنی وجود یک کاهش قیمت تقریبا ۵۰ درصدی در مسیر پیشرفت این رمزارز است.

وی در انتها تاکید کرد که معتقد است بیت‌کوین تا سال‌های ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به قیمت ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. وی به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کند که در زمان انجام تحقیقات، خودشان را برای بدترین رخ‌داد‌های آماده کنند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آنتونی پومپیلیانو چیست؟ آیا پیش‌بینی‌های او درست است و بیت‌کوین باز هم سقوط خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا