اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تاثیر ورود موسسات مالی همانند Fidelity به حوزه‌ی رمزارزی

توِئیت مدیرعامل بایننس: اگر Fidelity پنج درصد از سرمایه خود را به رمزارزها اختصاص دهد چه می‌شود؟

نکات برگزیده مطلب
  • در پی توئیت اخیر مدیرعامل بایننس در مورد تاثیر احتمالی ورود صندوق Fidelity به حوزه‌ی رمزارزی و جلب توجه دنبال کنندگانش در این شبکه‌ی اجتماعی به این مساله، ورود موسسات بزرگ مالی و صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به حوزه‌ی رمزارزی و تاثیرات آن، با توجه به تحرکات اخیر این دسته از سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته است.

 

چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، اخیرا برای وصف اهمیت جذب سرمایه‌گذاران حقوقی به دنیای رمزارزی، سوالی را از دنبال کنندگانش در توئیتر پرسید. او عنوان کرد، چه اتفاقی می‌افتد اگر یک صندوق سرمایه‌گذاری همانند Fidelity پنج درصد از پرتفوی خود را به رمزارزها اختصاص دهد.

چه اتفاقی می‌افتد اگر یک صندوق سرمایه‌گذاری همانند Fidelity پنج درصد از پرتفوی خود را به رمزارزها اختصاص دهد؟ آیا ارزش آن را محاسبه کرده‌اید؟ پول موسسات (حقوقی) دیر یا زود وارد این بازار می‌شود، فقط زمان آن مساله است.

با توجه به میزان بالای خالص دارایی صندوق‌های بزرگ، حتی با تخصیص سهم کوچک 5 درصدی (در حدود 350 میلیارد دلار) قادر خواهد بود ارزش کل بازار رمزارزی را 2 و یا حتی 3 برابر نماید.

صحیح است، سهم کوچک 5 درصدی، معادل بیش از 2 برابر (تقریبا سه برابر) کل ارزش بازار رمزارزی است. و برخی مردم همچنان نگران هستند…

در ادامه‌ی این توئیت ژائو با قرار دادن نتیجه‌ی جستجویش در گوگل، دارایی این صندوق را نشان می‌دهد.

Fidelity چه مقدار سرمایه را مدیریت می‌کند؟ پاسخ جستجو در گوگل: 2,086.9 میلیارد دلار (2 تریلیون دلار)

پشتیبانی مایک نووگراتز(Mike Novogratz) از استارت‌آپ Bitgo

بدیهی است، چنین سرمایه‌ی عظیمی تنها می‌تواند از طریق موسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگی که سال‌ها از فضای رمزارزی دوری می‌کردند، وارد این حوزه شود. با این وجود، حرکت‌های اخیر همانند همکاری مایک نووگراتز با گلدمن ساکس(Goldman Sachs) و BitGo ممکن است بزودی اکوسیستم را تغییر دهد.

نووگراتز در سال 2018 اغلب نسبت به حوزه‌ی رمزارزی و یا حداقل بیت‌کوین ابراز خوش‌بینی کرده است. تا همین اواخر او پیش‌بینی می‌کرد که جهش بزرگی قیمت بیت‌کوین را بیش از گذشته افزایش می‌دهد. با این وجود، همانطور که به آرامی به انتهای سال نزدیک می‌شویم، اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است.در عوض، کاهش جزئی در قیمت رمزارزها، نووگراتز را مجبور به تغییر دیدگاه و پیش‌بینی گذشته‌اش کرد.

با این حال، تغییر دیدگاه او به موضع گیری منفی نسبت به بازار رمزارزها منجر نشد و تنها چند روز پیش هیجانش را در مورد مشارکت با شرکت نگهداری رمزارزی BitGo، در یک پست توئیتری ابراز کرد. گلدمن ساکس و نووگراتز در حدود 15 میلیون دلار در BitGo سرمایه گذاری کردند و این شرکت هم اکنون 57.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

طرح‌ریزی موسسات (رمزارزی) بیشتر. از همکاری با @BitGo و @GoldmanSachs شگفت‌زده‌ام. گلدمن ساکس و نووگراتز میلیاردر در شرکت نگهداری رمزارزی BitGo سرمایه‌گذاری کردند.

در حقیقت انتظار می‌رود با پشتیبانی دو شرکت با ریشه‌های قوی در وال ‌استریت(Wall Street) از BitGo، موجب ورود موسسات و تعداد زیادی از مشتریان بزرگ به این حوزه گردد.

آیا Fidelity می‌تواند سرمایه‌گذاران حقوقی را به بازار رمزارزی جذب نماید؟

پیش‌بینی تحلیلگران از سرمایه‌گذاری Fidelity و ارتباط آن با شتاب‌دهی توسعه‌ی صنعت رمزارزی به آسانی قابل درک است. Fidelity با اطلاعیه‌ا‌ی مبنی بر راه‌اندازی تجارت جدیدی که به مشتریان حقوقی امکان دسترسی به حوزه‌ی رمزارزی در یک محیط امن را فراهم می‌کند، استراتژی بلند مدت خود را آشکار کرده است. این تجارت جدید که Fidelity Digital Asset Services LLC نامیده می‌شود، یک شاخه از این صندوق است که ارزهای دیجیتالی را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گروه‌های سرمایه‌گذاری خانوادگی و سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر، خرید و فروش می‌کند.

تمامی این رمزارزها از طریق صرافی‌های بدون مجوز خریداری شده و بصورت سرد(cold storage) ذخیره‌سازی می‌شوند، این کار باعث تضمین ایمنی و مصونیتشان از حملات هکری می‌شود. تاکنون، سرمایه‌گذاران حقوقی به دلیل نوسانات بالای رمزارزها، کمبود خدمات نگهداری و بانکی از معامله‌ی آن‌ها خودداری می‌کردند. با این وجود، به دلیل پیشرفت‌های اخیر در ایجاد زیرساخت لازم، ممکن است موضع آن‌ها در برابر رمزارزها تغییر کند و سرانجام، پول موسسات ورود به حوزه‌ی رمزارزی را آغاز نماید.

صنعت رمزارزی برای ادامه‌ی رشد و توسعه به سرمایه‌گذاران حقوقی نیاز دارد. در حالی که تاکنون توسعه‌ی صنعت رمزارزی چشمگیر بوده است. با در نظر گرفتن این نکته که این پیشرفت‌ها تاکنون بدون بازیگران بزرگ اتفاق افتاده، بسیاری بر این باورند که صنعت رمزارزی در آینده به نقطه‌ای خواهد رسید که خود به تنهایی نمی‌تواند به پیشرفت ادامه دهد.

چانگ پنگ ژائو با ارسال مجدد توئیت نووگراتز: بسیار عالی، پول موسسات دیر یا زود وارد حوزه‌ی رمزارزی می‌شود، تنها زمان آن مورد بحث است.

هم اکنون مدیرعامل بایننس، آقای ژائو معتقد است که تنها زمان ملحق شدن موسسات به حوزه‌ی معاملات رمزارزی اهمیت دارد و این اتفاق دیر یا زود انجام خواهد شد. با این حال اغلب معتقدند که، نزدیک‌تر بودن این زمان برای حوزه‌ی رمزارزی، بسیار بهتر خواهد بود.

نظر شما در مورد اهمیت ورود موسسات به حوزه‌ی رمزارزی و زمان شروع این اتفاق چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
NewsBTC
دکمه بازگشت به بالا