اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

قانون‌گذاری رمزارزها تحت قوانین موجود در اروپا

گروه مشاوره‌ی SMSG پیشنهاد می‌کند که توکن‌ها و رمزارز تحت قالب MiFID II قانون‌گذاری شوند

نکات برگزیده مطلب
  • گروه مالی SMSG که به اداراه‌ی اوراق بهادار اروپا(ESMA) مشاوره‌ی مالی ارائه می‌کند اخیرا اعلام نموده که می‌توان رمزارزها و توکن‌های مربوط به ICOها را تحت قوانین موجود MiFID II قانون‌گذاری کرد.

گروهی که به اداره‌ی اوراق بهادار و بازار‌های اروپاESMA (یک مرجع نظارت بر اوراق بهادار اروپا) مشاوره‌های مالی ارائه می‌کند، به تازگی توصیه نموده که اکثر رمزارزها و توکن‌های مربوط به ICOها را تحت قوانین مالی موجود قانون‌گذاری کنند. این گروه همچنین اظهار داشت که در رابطه با این موضوع شفاف‌سازی‌هایی نیز مورد نیاز است.

در گزارشی که ۱۹ اکتبر منتشر شده، گروه سهامداران و نگهدارندگان اوراق بهادار(SMSG) اعلام کرده‌اند از آنجایی که دارایی‌های رمزارزی قابل انتقال استفاده شده در پرداخت‌های(مانند بیت‌کوین) به طور فزاینده‌ای به عناون سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند، خطرات مربوط به‌ آن‌ها نیز بسیار مشابه آن است که در بازار سرمایه می‌توان دید.

بنابراین گروه مذکور توصیه می‌کند که ESMA باید چنین دارایی‌هایی را تحت قوانین MiFID II(نسخه‌ی دوم قوانین و دستورالعمل‌های بازار مالی) که در ماه ژانویه ابلاغ شده، قانون‌گذاری کرد.

در حالی که SMSG به ESMA مشاوره ارائه می‌کند، اما بیان نموده که خود ESMA قدرت‌های قانونی لازم برای ایجاد چنین تغییری در مقررات اتحادیه اروپا را ندارد.

بر همین اساس، گزارشات مذکور بیان می‌کند:

با تمام این تفاسیر، ESMA قدرت اجرای موارد گفته شده را ندارد، زیرا این موارد نیازمند تغییراتی در متن سطح یک قوانین MiFID II است،‌ بنابراین SMSG تنها می‌تواند ESMA را برای مشورت با اداره‌ی بانکداری اروپا، راهنمایی کند و این مورد را به کمیسیون اروپا بسپارد. Reports

این گروه با اشاره به پروژه‌ی رمزنگاری FileCoin اضافه کرد که «توکن‌های مفید قابل انتقال»، به طور بالقوه حاوی خطراتی برای سرمایه‌گذاران هستند، بنابر این باید تحت قوانین MiFID II قانون‌گذاری شوند. از سوی دیگر، توکن‌هایی که قابلیت انتقال به غیر را ندارند، نباید تحت این قوانین قرار بگیرند.

طبق گفته‌های این گروه، در دسته‌ی سوم نیز «توکن‌های مرتبط با دارایی» قرار دارند که برای «تامین مالی پیشاپیش پروژه‌های کسب و کار» استفاده می‌شوند و ممکن است به عنوان کالا یا اوراق بهادار عمل کنند. SMSG اعلام کرد باید مشخص شود که یک توکن ابزار مالی محسوب می‌شود(برای اهداف MiFID و قانون‌گذاری و جلوگیری از سوء استفاده) یا به نوعی یک اوراق بهادار قابل انتقال هستند(برای قانون‌گذاری جمعی).

طبق گزارشات مذکور، اگر یک توکن دارایی دارای حق و حقوق قانونی است، بنابراین دارای ویژگی‌های اوراق قرضه و یا سهام خواهد بود. علاوه بر این، قابل انتقال به غیر باشند، یک توکن دارایی «ویژگی‌های مهم اوراق بهادار قابل انتقال تحت قوانین MiDIF را در خود نشان خواهد داد، و به همین ترتیب می‌تواند تحت قوانین MiFID II و قوانین جمعی، قانون‌گذاری شود.

گروه SMSG اعلام کرده است که ESMA باید در دستورالعمل‌های خود تعریف واضحی از قوانین MiFID در رابطه با «اوراق بهادار قابل انتقال به غیر» ارائه نماید، همچنین مشخص کند که آیا توکن‌های دارایی قابل انتقال باید به عنوان اوراق بهادار قابل انتقال تحت قوانین MiFID در نظر گرفته شوند یا خیر.

SMSG اعلام کرد که اگر یک توکن دارایی غیرقابل انتقال به غیر باشد، دیگر نیازی به قانون‌گذاری ندارد.

این گزارشات همچنین به نفع ایجاد یک محیط آزمایشی و مرکز نوآوری برای استارت‌آپ‌های مبتنی بر توکن‌ها، عمل کرده است. با این حال،‌ پیشنهاد می‌کند که ESMA باید از «کیفیت کافی، شفافیت و امنیت قانونی ابتکارات ملی» اطمینان حاصل نماید.

این مشاوره پس از گزارشات اوایل ماه اکتبر منتشر شده است، گزارشاتی که طی آن‌ها ESMA در حال بررسی مجدد تک به تک مقررات مربوط به توکن‌های ICOها به عنوان اوراق بهادار بوده است.

نظر شما در رابطه با پیشنهادات ارائه شده چیست؟ آیا می‌توان رمزارزها و توکن‌های را تحت قوانین مالی فعلی قانون‌گذاری کرد؟ نظرات و پیشنهادارت خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا