اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

اتحادیه اروپا به دنبال قانون‌گذاری و نظارت بر صنعت رمزارزی

نائب رئیس کمسیون اروپایی: دارایی‌های دیجیتال آمده‌اند تا بمانند و از بین نخواهند رفت

نکات برگزیده مطلب
  • والدیس دومبروسکیس، معاون ریاست کمیسیون اروپا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کشور‌های عضو این کمیسیون از تنظیم مقررات حاکم بر صنعت رمزارزی در منطقه‌ی اقتصادی اروپا حمایت کرده‌اند.

کمیسیون اروپا که یک هیئت اجرایی پیشنهاد دهنده‌ی قوانین برای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، طی سال جاری یک ارزیابی نظارتی برای مدیریت دارایی‌های رمزارزی به وجود خواهد آورد، زیرا به گفته‌های یکی از مقامات ارشد این کمیسیون رمزارزها از بین نخواهند رفت و «آمده‌اند که بمانند».

والدیس دومبروسکیس(Valdis Dombrovskis) معاون ریاست کمیسیون اروپا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای اقتصاد و امور مالی اعلام کرد که کشور‌های عضو این کمیسیون از تنظیم مقررات حاکم بر صنعت رمزارزی در منطقه‌ی اقتصادی اروپا حمایت کرده‌اند.

آقای دومبروسکیس در ادامه گفت:

ما طی این رویداد همچنین تبادل نظرات و دیدگاه خوبی در زمینه‌ی دارایی‌های رمزنگاری داشتیم. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که دارایی‌های رمزنگاری آمده‌اند که ماندگار شوند. با وجود آشفتگی‌های اخیر در بازار رمزارزها، این صنعت و بازار آن همچنان رشد خواهد کرد.

Valdis Dombrovskis

علاوه بر این، وی پیشنهاد کرد که ICOها توانایی بالقوه تبدیل شدن به یک فرم حیاتی از تامین مالی جایگزین برای پروژه‌های نوپا را دارند. وی دامه داد:

تنها در سال ICOها به پروژ‌های مختلف کمک کردند تا ۶ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کنند و امسال نیز این روند به شکل قابل توجهی بیشتر و بزرگ‌تر خواهد بود.Valdis Dombrovskis

آقای دومبروسکیس اعلام کرد در حال حاضر چالش پیش‌ رو برای به حداکثر رساندن این پتانسیل‌ها، چگونگی طبقه‌بندی و کلاس‌بندی دارایی‌های رمزنگاری و اینکه است، و اینکه آیا اتحادیه اروپا باید از قوانین موجود حاکم بر بازار مالی استفاده کند و یا مقررات خاصی را برای رمزارزها ایجاد نماید.

وی در ادامه اظهار داشت:

در این زمینه، ما در حال حاضر با مقامات نظارتی و قانون‌گذاری اروپا همکاری می‌کنیم تا براساس آنچه که ما آن را «نقشه‌ی قانون‌گذاری» نامیده‌ایم به این سوالات به درستی پاسخ دهیم. این امر به ما یک زمینه‌ی مستحکم برای کارهایمان ایجاد می‌کند و به ما اجازه می‌دهد تا در مورد مراحل بعدی در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.Valdis Dombrovskis

والدیس دومبروسکیس قبلا در رابطه با ICOها اظهاراتی مثبتی ارائه کرده بود و از نظر او آن‌ها یک روش جمع‌آوری کمک‌های مالی ابتکاری محسوب می‌شوند. وی در آن زمان اعلام کرده است که قانون‌گذاران باید در رابطه با کنترل پروژه‌های رمزارزی بیشتر از بررسی مورد به مورد عمل کنند، گرچه او در ادامه تصدیق کرد که این کار باید توسط کمیسیون انجام شود.

البته باید ذکر کنیم که او تنها دوستدار ICOها در اتحادیه‌ی اروپا نیست. جمعه‌ی گذشته یکی از اعضای پارلمان اروپا، قانون جدیدی را که بر اساس ICOها پیشنهاد کرد، پیشنهادی که طی آن درامد حاصل از ICOها و فروش توکن‌ها بالاتر می‌رفت، اما باعث می‌شد که این پروژه‌های واجد شرایط در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز در دسترس قرار بگیرند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای دومبروسکیس چیست؟ پذیرش و قانون‌گذاری از سمت اتجادیه‌ی اروپا چه تاثیری بر بازار رمزارزی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا