اخبار داخلیاخبار و مقالات

استخراج رمزارز توسط نرم‌افزار‌ یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌های بورس در جهان

کاربران از افزایش میزان پردازش بی‌دلیل رایانه‌های خود در هنگام استفاده از نرم‌افزار MetaTrader 5 شکایت دارند

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک نرم‌افزار سیستم‌های معاملاتی با نام «MetaTrader 5» به شکل مشکوکی بخش زیادی از قدرت پردازشی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های کاربران را اشغال کرده و علاوه بر داغ شدن پردازنده‌ی این سیستم‌ها، باعث مشکلات فراوانی شده است. برخی مدعی شده‌اند که این نرم‌افزار به صورت مخفیانه از قدرت پردازشی رایانه‌ی کاربران برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کند.

ماینینگ بدون اجازه؟

در اواخر هفته‌ی گذشته یکی از فعال بازار سرمایه و بورس در فضای مجازی مدعی شده بود که «سیستم معاملات یکی از کارگزاری ها بیش از ۵۰ درصد قدرت پردازشی رایانه‌ی کاربران  را در اختیار گرفته و باعث فشار زیاد و داغ کردن رایانه‌ی شخصی یا لپ‌تاپ آن‌ها می‌شود». وی با بیان اینکه استخراج رمزارز‌ به وسیله‌ی رایانه‌های شخصی موجب افزایش شدید دمای پردازنده می‌شود، رسیدگی به این موضوع و شفاف‌سازی در این زمینه را خواستار شد.

mining

یکی دیگر از فعالان بازار سرمایه نیز در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که در هفته‌های اخیر که نرم افزار معاملاتی یک از کارگزاری‌‌ها را در رایانه‌ی شخصی خود نصب کرده، دچار مشکلات فراوانی شده است. وی در ادامه توضیح داده این مشکلات به اندازه‌ای بوده است که میزان فشار‌های محاسباتی نرم‌افزار مذکور بیش از نیمی از قدرت پردازنده را به خود اختصاص داده بود، اما پس از انتشار این موضوع در فضای مجازی، به یکباره روند کار این نرم‌افزار عادی شد و مشکلات مربوط به این نرم‌افزار نیز برطرف گردید.

تکذیب ادعای استخراج رمزارز توسط سامانه‌های معاملاتی

آقای بنیامین ساوه، مدیر معاملات آنلاین کارگزاری مفید، درباره ادعای مطرح شده و انجام فرایند ماینینگ توسط نرم‌افزار‌های معاملاتی اظهار داشت که سامانه‌ی معاملات آنلاین «متاتریدر ۵ (یا MetaTrader 5)» یکی از کامل‌ترین ابزار‌‌های معاملاتی بورس در ایران و جهان است و در بررسی‌های انجام شده، این اطمینان به کاربران داده می‌شود که ارتباطات آنلاین این نرم‌افزار بدون هرگونه مشکل امنیتی برقرار می‌شود. وی در ادامه گفت که ادعای مطرح ‌شده در فضای مجازی مبنی بر سوءاستفاده کارگزاران از رایانه‌های شخصی کاربران، توسط افراد بی‌اطلاع صورت گرفته و از نظر فنی انجام چنین امری غیرممکن است. آقای ساوه در ادامه گفت که «با وجود ساختار بروز و مستحکم این سامانه، وقوع چنین اتفاقاتی حتی در صورت وجود سوءنیت نیز ممکن نیست».

براساس گفته‌های آفای ساوه، این سامانه معاملاتی آنلاین به شرکت  MetaQuote تعلق دارد و یکی از محبوب‌ترین سامانه‌های انجام معاملات آنلاین در بازارهای اوراق بهادار، کالا و اوراق مشتقه است و اکنون بیش از ۲ هزار کارگزاری در سراسر دنیا این سامانه را به مشتریان خود ارائه می‌دهند؛ «سامانه‌ی مذکور بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد که به‌طور مرتب از آن برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد:

 با توجه به تعداد بسیار بالای کاربران نرم‌افزار MetaTrader، بالاترین تدابیر امنیتی و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در توسعه‌ی این سامانه به کار گرفته ‌شده است، به‌ طوری‌ که امکان هرگونه دست‌کاری و رخنه‌ی فنی در این سامانه را غیرممکن می‌سازد. بنیامین ساوه

هرچند ادعای استخراج مخفیانه‌ی رمزارز از طریق نرم افزار معاملاتی این کارگزاری بورسی تکذیب شد، اما این خبر باعث جلب توجه‌ی کاربران به سمت اینگونه موارد شده است.

نظر شما در رابطه با این نرم‌افزار و افزایش بی‌دلیل پردازش رایانه‌های شخصی کاربران چیست؟ آیا این کارگزاری به صورت مخفیانه اقدام به استخراج رمزارز کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Irna

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا