اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

همکاری ریپل و بزرگترین بانک عربستان سعودی

بانک الاهلی عربستان در سال جاری استفاده از شبکه‌ی ریپل(RippleNet) را آغاز می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • ریپل از همکاری با بانک تجارت ملی عربستان سعودی(NCB)، که بزرگترین بانک این کشور می‌باشد خبر داد. NCB از شبکه‌ی ریپل به منظور اتصال با دیگر موسسات مالی استفاده خواهد کرد، این قرارداد موجب می‌شود خدمات پرداخت بین المللی برای مشتریان سریع‌تر و شفاف‌تر انجام شود.

پیشرو در صنعت!

اتصال موسسات به شبکه ریپل در سنگاپور آغاز شده، و سپس بر شرکت‌های آسیایی و شمال آمریکا متمرکز خواهد شد. این رویداد به این دلیل قابل توجه است که مشتریان NCB(بانک الاهلی) قبلا به این مناطق دسترسی داشتند.

بانک NCB به عنوان بانک الاهلی(AlAhli) نیز شناخته می‌شود، این نهاد در سال 1953 تاسیس شد و ساختمان اصلی آن در شهر جده مستقر است. بر اساس گزارش، این بانک 400 شعبه در عربستان صعودی و بیش از 5.4 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.

نقل و انتقالات خارجی

«پرداخت پول» عملیاتی که سیستم ریپل برای انجام آن طراحی شده است، در کشوری که کارگران خارجی 80 درصد از نیروی کاری و 30 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، تجارت بزرگی است. اکثر آن‌ها در صنعت ساخت و ساز مشغول فعالیت هستند، در شرایط سختی زندگی کرده و نسبت به دیگر اقشار درآمد کمتری دارند، اما بیشتر آن‌ها برای حمایت از خانواده‌ی خود در یک کشور خارجی کار می‌کنند، بنابراین بازار نقل و انتقالات پول، در این کشور بازار بسیار بزرگی است. (بر اساس آمار بانک جهانی در نوامبر 2017) و برآورد ریپل در سال 2016، 37 میلیارد دلار از عربستان سعودی خارج و 308 میلیون دلار وارد این کشور شده است. طبق گزارشTrading Economics، 8.5 میلیارد دلار در سه ماهه‌ی اول سال 2018 به خارج از عربستان سعودی فرستاده شده است.

بر اساس گزارش Financial Times، صدها هزار نفر از کارگران خارجی بخاطر مالیات جدیدی که شاهزاده‌ی آل سعود، محمد بن سلمان بر درآمد آن‌ها وضع کرده است، در حال خروج از این کشور هستند. این بخشی از تغییرات او در جهت مدرن‌سازی کشور عربستان است، او می‌خواهد کارگران از کشور عربستان سعودی باشند. لازم به ذکر است، نرخ بالا و رو به رشد بیکاری در این کشور نشان می‌دهد که این سیاست به خوبی نتیجه نخواهد داد. اگر این موضوع ادامه پیدا کند، ممکن است او در این سیاست تجدید نظر کرده و در این صورت، بازار نقل و انتقالات مجددا رشد خواهد کرد.

با وجود خروج کارگران خارجی از عربستان سعودی، جمعیت آن‌ها در نیمه‌ی اول سال 2018، 10.2 میلیون نفر بوده است، در حالی که کل جمعیت این کشور 33 میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

ریپل

RippleNet شبکه‌ی پرداخت ریپل است، این شبکه شامل خدماتی چون « xCurrent »و« xRapid» می‌باشد. فهرست موسساتی که با ریپل همکاری کرده‌اند، بسیار طولانی است. برای مثال، در فوریه 2018، موسساتی در هند، برزیل، کانادا، چین، سنگاپور و همچنین بورس امارات متحده‌ی عربی که در آن زمان ادعا می‌کرد 6.75 درصد از 575 میلیارد دلار بازار جهانی نقل و انتقالات را در اختیار دارد، برای استفاده از محصولات ریپل توافق نامه‌ای را با این شرکت امضا کردند. در ماه می، سیستم پرداخت یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی در کره جنوبی نیز به این گروه ملحق شد.

بانک مرکزی عربستان صعودی در ابتدای سال xCurrent را برای اتصال به نهاد تنظیم مقررات مالی(national financial regulation authority) این کشور آزمایش کرد.

بر اساس داده‌های Coinmarketcap، رمزارز شرکت ریپل ارزش بازار 11.1 میلیارد دلاری دارد، بنابراین پس از بیت‌کوین و اتریوم در جایگاه سوم از نظر ارزش بازار قرار می‌گیرد.

بنظر شما همکاری ریپل با بانک NCB عربستان سعودی چه اثراتی را در آینده‌ی این دو موسسه‌ی مالی نتیجه خواهد داشت؟ نظر خود را بصورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Financemagnates
دکمه بازگشت به بالا