اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک مردم چین(PBoC) به دنبال گسترش فناوری‌های مالی

این بانک به تازگی شعبه‌های جدیدی برای بررسی فناوری‌های مالی از جمله بلاک‌چین، راه‌اندازی کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • بخش آزمایشگاهی مرتبط با ارزهای دیجیتال بانک مردم چین یا PBoc به تازگی شعبه‌های دیگری در خارج از پکن با هدف ترویج و بررسی فناوری‌های جدید مالی همچون بلاک‌چین، راه‌اندازی کرده است.

آزمایشگاه تحقیقات مرتبط با ارزهای دیجیتال بانک مردمی چین(PBoC) سعی دارد تا تلاش‌های تحقیقاتی خود را در شهرهای دیگری و خارج از پکن گسترش دهد تا مردم را به استفاده از فناوری‌های مالی، از جمله بلاک‌چین تشویق کرده و آن‌ها از این فناوری‌ها در پروژه‌های واقعی زندگی خود استفاده کنند.

طبق گزارشاتی که روز چهارشنبه توسط منابع خبری مالی محلی منتشر شده است،‌این آزمایشگاه یک بخش فناوری مالی در نانجینگ پایتخت استان شرقی جیانگ سوء، راه‌اندازی کرده است.

هدف از راه‌انداری این بخش جدید این است که فناوری‌های توسعه‌ یافته توسط این آزمایشگاه در موسسات علمی و بانک‌هایی مانند شبعه‌ی جینگ سوء  بانک مردم چین و دانشگاه نانجینگ مورد استفاده و بررسی قرار بگیرند.

این گزارشات نشان می‌دهد که مراکز تاره تاسیس فناوری مالی همچنین به عنوان مرکزی برای انجام آزمایشات مرتبط با برنامه‌ریزی‌های بانک مردم چین(PBoC) در رابطه با راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی، زمانی که از نمونه‌ی اولیه وارد تولید می‌شود، خواهد بود.

موسسه‌ی جیانگ سوء اعلامیه خود را چند ماه پس از آنکه آزمایشگاه تحقیقات ارزشیابی دیجیتال یک شرکت تابعه متعلق به این موسسه در جنوب شهر شهر شن‌زن تاسیس کرد، منتشر شده است.

طبق داده‌های منتشر شده از یک پایگاه داده‌های مالی، یک شرکت با نام Shenzhen Fintech Limited توسط این آزمایشگاه در ۱۶ ژوئن و با سرمایه‌ی اولیه ۳۰۰هزار دلار کار خود را شروع کرده است.

قبلا نیز خبرگزاری‌های مختلف گزارش داده‌اند که این آزمایشگاه تحقیقاتی که تحت نظر یائو کیان(Yao Qian) فعالیت می‌کند، بیش از ۴۰ پرونده‌ی ثبت اختراع مربوط به ایجاد یک ارز دیجیتالی برای بانک مرکزی با استفاده از ویژگی‌های اصلی رمزارزها، به ثبت رسانده است.

همچنین گزارش شده که روز سه شنبه یک پلت‌فرم فناوری تجاری مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین توسط PBoC در چند بانک تجاری وارد مرحله‌ی بررسی شده و هدف آن کاهش بار مالی کسب و کار‌های کوچک است.

نظر شما در رابطه با فعالیت‌های بانک مردم چین چیست؟ آیا معرفی فناوری‌های مالی در کنار صنعت رمزارز تاثیری بر آینده و بازار کنونی این صنعت خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا