اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گسترش روزافزون Lightning Network

این شبکه به تازگی توانست به ظرفیت ۱۰۰ بیت‌کوین و ۱۲هزار کانال فعال برسد

نکات برگزیده مطلب
  • با رسیدن به ۱۰۰ بیت‌کوین و ۱۲ هزار کانال طی ماه جاری، شبکه‌ی صاعقه بیت‌کوین یا Lightning Network امروز توانسته بزرگ‌تر از هر وقت دیگری شود و توانسته طی هفته‌های اخیر به برترین سد‌های پیش روی خود غلبه کند.

شرکت‌ کنندگان حصار‌های جدید را شکستند

داده‌های منتشر شده از منابع نظارتی 1ML نقطه عطفی را نشان می‌دهد که طی ماه‌های تابستان دوره‌ای فوق‌العاده از رشد  شبکه‌ی صاعقه(Lightning Network) در پیش خواهد بود. در حال حاضر، وجود ۳۳۵۰ گره(Node) و بیش از ۱۲هزار کانال، باعث شده ظرفیت این شبکه به ۱۰۱/۷ بیت‌کوین برسد.

تعداد گره‌ها طی ۳۰ روز گذشته حدود ۱۱درصد افزایش یافته است و ظرفیت و تعداد کانال‌های این شبکه نیز به ترتیب ۴درصد و ۷درصد افزایش به خود دیده‌اند.

همانطور که اوایل ماه جاری گزارش شده بود، در آزمایشات اخیر شبکه مشخص شد که تعداد حساب خاص ظرفیت‌های شخصی خود را برای پردازش پرداخت‌ها افزایش داده‌اند. ماه جولای دوره‌ی بسیار سختی بود زیرا نسبت به ماه ژوئن ظرفیت کلی شبکه ۸۵ درصد افزایش یافته بود.

یک گره‌ی بحث برانگیز دارای ۳۵ بیت‌کوین از خالق وب‌سایت Shitcoin.com یعنی آقای آندرس بریکن(Andreas Brekken) نیز در ابتدا اندازه‌ی شبکه را دو برابر کرد و تنها طی چند هفته ناپدید شد، در حالی که دیگر گره‌های موجود در شبکه جای خالی را پر کردند.

آیا تعادل باقی خواهد ماند؟

تعهد کلی به شبکه‌ی صاعقه از سمت توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان گره‌های مهمی همچون Bitrefill.com و SatoshiLabs همچنان باعث دوام اعتقاد این صنعت به راه‌ حل‌های مقیاس‌پذیری شده است.

با این وجود در حالت فعلی، شبکه‌ی صاعقه هنوز کامل و کاربر پسند نیست، تراکنش‌ها بیش از ۳ سنت ایالات متحده ارزش دارند و این امر به احتمال زیاد به طول کامل شکست خواهد خورد.

سِرگِج کوتلیار(Sergej Kotliar) مدیرعامل Bitrefill در مصاحبه‌ی خود با خبرگزاری‌های محلی واقع‌بینانه صحبت کرد. وی در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد:

شبکه‌ی صاعقه قطعا مناقشاتی دارد؛‌من فکر نمی‌کنم که این راه‌حل تمام مشکلات مربوط به مسائل مقیاس‌پذیری باشد.

Sergej Kotliar

فعالیت کاربران در این شبکه ادامه دارد و آقای کوتلیار نیز اظهار نمود که گره‌ی  ۴/۸ بیت‌کوین Bitrefill از سمت کمپانی هیچ بیت‌کوینی به چشم ندیده‌ است، در عوض کاربران پرداخت‌های مربوطه را انجام داده‌اند.

در همین حین هفته‌ی گذشته آخرین محصول مرتبط با شبکه‌ی صاعقه، به شکل یک کیف‌پول آفلاین Spark که از c-Lightning برای تسهیل ارسال و دریافت بیت‌کوین استفاده می‌کرد، به اکوسیستم وارد شد.

نظر شما نسبت به افزایش ظرفیت شبکه‌ی صاعقه چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا