اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

SEC اقدام به بازبینی ETFهای رد شده‌ی اخیر خواهد کرد

این کمیسیون کارگروهی برای بررسی و بازبینی عملکرد کارکنانش در مورد ETF بیت‌کوین تشکیل داده است

نکات برگزیده مطلب
  • آخرین گزارشات خبرگزاری‌های داخلی ایالات متحده حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC قصد دارد که یک بازبینی مجدد در رابطه با پرونده‌های رد شده‌ی اخیر داشته باشد.

طی روزهای گذشته تعدادی از پیشنهادات ETFهای جدید بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) رد شد و این ETFها نیز به لیست حذفیات این کمیسیون اضافه شدند.

بصورت خلاصه باید عنوان کنیم که درخواست ETFها باید برای تصمیم‌گیری SEC ارائه شوند، که تاکنون تعدادی از آن‌ها رد شده و تعدادی نیز منتظر رای این کمیسیون هستند. به عنوان نتیجه‌ی این عمل، بازار صنعت رمزارز به تصمیم‌گیری‌های SEC بسیار حساس شده و چشم انداز صنعت رمزارزی نیز کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد. هیچ کس از اینکه چه خواهد شد مطمئن نیست، تا زمانی که حداقل تا زمانی که اکثریت‌ این ETFها تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۸ از سوی SEC مورد بررسی و رای‌گیری قرار بگیرند.

نظر همه‌ی متخصصان صنعت رمزارزی این است که با رد شدن یک ETF از سمت SEC، بازار سریعا واکنش منفی نشان می‌دهد و در صورتی که یکی از این پیشنهادات مورد قبول واقع شود،(به شکل نظری) بازار رمزارزی نیز روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.

طی اظهارات چند روز پیش، به نظر می‌رسد که SEC قصد دارد بررسی‌های اخیر خود را که طی آن ۹ پیشنهاد ETFبیت‌کوین رد شده بود را دوباره بازبینی کند زیرا:

زیر در زمان بررسی آن‌ها به این نتیجه رسیدیم که پیشنهادات مربوط به اوراق بهادار ارائه شده تحت قانون مبادله و قوانین کمیسیون قرار نگرفته است و برای اثبات اینکه پیشنهاد آن‌ها مطابق با الزامات بخش ۶(b)(5) کاری انجام نشده است؛ این بخش به شکل خاص مربوط به الزامات قانونی بورس اوراق بهادار ملی برای جلوگیری از اقدامات جعلی و دستکاری طراحی شده است.

U.S. Securities and Exchange Commission

reuters

حال طبق گزارشات خبرگزاری رویترز(Reuters)، کمیسیون SEC یک گروه‌ کاری متشکل از ۴ عضو کمیسیون را تشکیل داده است و قصد دارد تا آخرین تصمیمات خود را مورد بازبینی قرار دهد، چراکه هیچ چهارچوب خاص و یا مهلت قانونی تعیین شده برای بازبینی و بررسی پیشنهادات ارائه شده، مشخص نشده است. تنها چیزی که تاکنون مشخص شده این است که بازبینی‌های ذکر شده به زودی انجام خواهد شد.

طبق گزارشات این خبرگزاری:

در حال حاضر کارکنان SEC قدرت این را دارند اینگونه تصمیماتی را بگیرند، این بدان معناست که اعضا کمیسیون و رئیس SEC  قدرت این را دارند که در صورت لزوم اقدام به بازبینی اقدام خود کنند. با وجود مخالفت‌های هستر پیرس(Hester Peirce) که یکی از اعضای جمهوری‌خواه این کمیسیون است و معتقد است که این اعمال باعث از بین رفتن نوآوری در این صنعت می‌شود، اعضای کمیسیون قبلا ۳ به۱ رای داده بودند که یک ETFبیت‌کوین دیگر رد شود.

Reuters

این روند چه عواقب کوتاه مدتی خواهد داشت؟

در حالی که بعید به نظر می‌رسد SEC اقدام به عهد شکنی و بررسی تصمیمات اخیر خود کند، اما بدون شک این موضوع به آن‌ها برای آگاهی دادن در رابطه با تصمیمات آتی که قرار است در ماه سمپتامبر و بعد از آن اتخاذ کنند، کمک شایانی خواهد کرد. شاید این بررسی تغییراتی در نحوه‌ی نگرش SEC نسبت به این پیشنهادات ایجاد کند و ما شاهد تغییراتی در روند تصمیم‌گیری‌های مربوط به ETF‌های ارائه شده باشیم.

نظر شما در رابطه با این اقدامات SEC چیست؟ آیا بازبینی تصمیمات اخیر تاثیری در روند رای‌دهی SEC خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
cryptodaily.co.ukreuters.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا