اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

پروژه‌ی Kodak KashMiner کاملا متوقف شد!

این دستگاه‌ها توسط منتقدین اسکم خوانده شدند و پروژه‌‌ی ساخت آن‌ها نیز توسط SEC کاملا متوقف شد

نکات برگزیده مطلب
  • پس از گذشت مدتی از معرفی دستگاه‌های Kashminer از سوی Kodak حال به نظر می‌رسد که منتقدین نقد‌های سنگینی نسبت به آن داشته‌ و این پروژه توسط قانون‌گذاران SEC کاملا متوقف شده است.

زمانی که در ماه ژانویه‌ی گذشته کمپانی بزرگ Kodak از یک دستگاه‌ ماین بیت‌کوین تحت نام Kodak Kashminer در نمایشگاه CES رونمایی کرد، دنیای تکنولوژی از پذیرش این محصول امتناع ورزید و علاقه‌ای به آن نشان نداد. حال پس از گذشت مدتی به نظر می‌رسد که نه تنها دوستداران عکاسی و صنعت رمزارزها روی خوشی به این محصول نشان نداده‌اند، بلکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) نیز از این روند پیروی کرده و در واقع از پیشرفت مراحل تولید محصول Kashminer جلوگیری به عمل آورده است.

خبرگزاری BBC گزارش داد پس از آنکه منتقدان به این محصول لقب “اسکم” یا کلاه‌برداری دادند، SEC نیز با جلوگیری از فروش آن‌ها، پاسخ نشان داد.

Bitmain

علاوه بر این مورد، کمپانی Kodak به خبرگزاری BBC اعلام کرده است که شرکت Spotlite USA به عنوان کمپانی پشت پرده و سازنده‌ی دستگاه‌های Kashminer تحت برند Kodan، در واقع هرگز به طور رسمی مجوزی برای استفاده از نام Kodak بر روی محصولات ماینینگ خود نداشته است، محصولاتی که ظاهرا نسخه‌ی جدیدی از دستگاه‌های اسیک محبوب Antminer S9 ساخته‌ی شرکت چینی Bitmain بوده‌اند.

دستگاه‌های Kodak KashMiner برای اجاره‌ در یک دوره‌ی ۲ ساله توسط مشتری حدود ۳۴۰۰ دلار هزینه داشته و مشتریان بخشی از سود حاصل از ماین بیت‌کوین توسط این دستگاه‌ها را دریافت می‌کردند. طبق گزارشات در زمان قرارداد سود کلی دستگاه حدود ۵۶۰۰ دلار بوده است و مشتریان ماهیانه چیزی در حدود ۳۷۵ دلار را به عنوان سود دریافت می‌کنند.

اما منتقدین تمام این ارقام اعلام شده را دروغ عنوان کرده‌ و اعلام کردند برای اینکه این طرح بتواند در طول دوره‌ی یاد شده طبق برنامه تعیین شده به مشتریان خود سود پرداخت کند، قیمت بیت‌کوین باید در حدود ۲۸ هزار دلار باشد. باید یادآور شویم که از ماه ژانویه تاکنون قیمت بیت‌کوین از چیزی در حدود ۱۴ هزار دلار به کمتر از ۷ هزار دلار رسیده است.

این طرح آنقدر سریع توسط قانون‌گذاران متوقف شد که شرکت سازنده‌ی دستگاه‌های KashMiner حتی نتوانست وب‌سایت مربوط به این محصول را تکمیل کند، تاجایی که در برخی صفحات این وب‌سایت تنها جایی برای متن ساخته شده ولی چیزی در آن نوشته نشده است.

به نظر شما آیا قصد کداک از این پروژه واقعا کلاه‌برداری بوده است!؟ آیا تنها به دلیل ناهمخوانی ارقام مربوط به پرداخت سود این پروژه متوقف شده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Petapixel

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا