اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

سئول به دنبال افزایش نظارت بر صنعت رمزارزهاست

به نظر می‌رسد که مقامات کره‌ای قصد دارند با تصویب قوانین سخت‌گیرانه و محدود کننده، سطح فشار بر صنعت دارایی‌های رمزارزی را افزایش داده و در نهایت به هدف خود یعنی «نظارت حداکثری» برسند

نکات برگزیده مطلب
  • مقامات کشور کره جنوبی از مدت‌ها قبل با تصویب قوانین محدود کننده و سخت‌گیرانه نشان دادند که نسبت به صنعت دارایی‌های رمزارزی خوش‌بین نبوده و به دنبال افزایش حداکثری سطح نظارت در این صنعت هستند. در همین راستا علاوه بر تصویب قوانین مالیاتی و الزام صرافی‌های فعال در این کشور به پذیرش و پیگیری پروتکل‌های شناخت مشتری (KYC)، اکنون مجموعه‌ای از مقررات جدید تصویب شده که علاوه بر سخت‌تر کردن روند کسب و کار صرافی‌های رمزارزی، باعث نگرانی بانک‌های این کشور هم شده است. براساس دستورالعمل‌ها و قوانین جدید، از این پس صرافی‌های رمزارزی باید با بانک‌ها ارتباط نزدیک برقرار کرده و روند احراز هویت کاربران خود را با بانک‌ها هماهنگ کنند.

رویکرد کره جنوبی

در ماه مارس مقامات کره جنوبی مجموعه قوانین و مقررات جدیدی را تصویب کردند که هدف آن تقویت سطح نظارت بر بازار دارایی‌های مجازی بود. با این حال این قوانین جدید باعث عقب نشینی بانک‌ها از پذیرش دارایی‌های رمزارزی و همچنین ایجاد نگرانی‌هایی در رابطه با ایجاد اختلال در روند کسب و کار صرافی‌های مبادله رمزارز در این کشور شده است.

طبق قوانین جدید، از این پس تمام ارائه دهندگان خدمات مرتبط با مدیریت دارایی‌های مجازی از جمله صرافی‌های مبادله رمزارز باید برای ادامه فعالیت‌های خود در این کشور اطلاعات خود را نزد واحد اطلاعات مالی کره جنوبی (KFIU) ثبت کنند.

کره‌ی جنوبی FSC قانون‌گذاری صنعت رمزارزها صرافی

واحد اطلاعات مالی در واقع یکی از زیرمجموعه‌های کمیسیون خدمات مالی کره (FSC) است که وظیفه مبارزه با پولشویی در این کشور را برعهده داشته و از این پس صرافی‌های رمزارزی نیز باید تمامی تراکنش‌های مشکوک را به آن گزارش دهند.

قوانین دست و پا گیر

صرافی‌های مبادله رمزارز برای ثبت اطلاعات خود نزد KFIU ابتدا باید توسط سیستم مدیریت امنیت اطلاعات کشور کره تأییدیه‌های لازم را دریافت کرده تا اطمینان حاصل شود که مشتریان آن‌ها دارای هویت واقعی بوده و حساب بانکی معتبر دارند. عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره پلت‌فرم ارائه کننده درخواست ثبت اطلاعات نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق مقررات جدید، صرافی‌های مبادله رمزارز ملزم به اثبات سطح کافی از سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها به عنوان بیمه برای پوشش خسارات ناشی از حملات هک نیز خواهند بود.

در ماه ژانویه، مجموع قوانین دیگری در کره جنوبی لازم الاجرا شد که براساس آن برای واریز وجه و سپرده‌گذاری در حساب صرافی‌های رمزارزی، ابتدا باید مشخصات و نام سرمایه‌گذاران حوزه رمزارز در بانک‌ها با نام و اطلاعات شخصی آن‌ها نزد صرافی‌های رمزارزی یکسان باشد. این درحالیست که تا پیش از این اغلب صرافی‌های مبادله رمزارز نیازی به احراز هویت نداشته و کاربران می‌توانستند با استفاده از نام و مشخصات مستعار به مبادله دارایی‌های رمزارزی بپردازند.

با توجه به اینکه طبق قوانین جدید صرافی‌های رمزارزی باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان آن‌ها دارای حساب بانکی واقعی هستند، بنابراین از این پس مجبور خواهند بود با بانک‌های داخلی کشور کره همکاری نزدیک داشته باشند.

بانک‌ها تمایلی به همکاری ندارند

به نظر می‌رسد که پس از تصویب این چهارچوب قانونی جدید بانک‌های کره دیگر تمایلی به همکاری با صرافی‌های مبادله رمزارز ندارند، زیرا اظهارات منفی و سخت‌گیرانه‌ مقامات قانون‌گذار در رابطه با دارایی‌های مجازی و همچنین مخاطرات مربوط به جرائم مالی در صرافی‌های آنلاین، باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

همزمان با افزایش سخت‌گیری‌های دولت نسبت به صنعت دارایی‌های رمزارزی، سیستم بانکداری به دنبال محدود کردن مسئولیت‌های خود در قبال رمزارزها هستند.

البته سخت‌گیری‌های دولت کره جنوبی در اینجا به پایان نمی‌رسد. مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال جدید میلادی دارایی‌های رمزارزی در این کشور مشمول ۲۰ درصد مالیات بر سود سرمایه‌ای خواهند شد.

نظر شما در رابطه با رویکرد مقامات کره‌ای نسبت به صنعت رمزارزها و ایجاد یک چهارچوب نظارتی سخت‌گیرانه برای این بازار رو به رشد چیست؟ چه عواملی باعث شده تا مقامات و سیاست‌گذاران این کشور پیشرفته چنین رویکردی داشته باشند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا