اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

هزینه‌ی تراکنش در صرافی‌های غیرمتمرکز قابل قبول نیست

مدیرعامل شعبه‌ی Huobi در کانادا عقیده دارد این نرخ برای معامله‌گران روزانه مناسب نیست

نکات برگزیده مطلب
  • راس ژانس مدیرکل شعبه‌ی کانادایی صرافی Huobi در کنفرانس صنعت مالی ۲۰۱۸ در کانادا نظرات خود را بیان نمود و اعلام کرد که نرخ هزینه‌ی صرافی‌های غیرمتمرکز برای تجارت روزانه قابل قبول نمی‌باشد.

راس ژانگ(Ross Zhang) مدیرکل شعبه‌ی کانادا صرافی رمزارزی Huobi طی یک گفتگوی گروهی در کنفرانس FinTech Canada 2018 در رابطه با صرافی‌های غیرمتمرکز(DEX) گفتگوهایی داشت. در میان تمامی این هیجانات، وی شخصی بود که با هوشیاری تمام صحبت می‌کند. وی در این کنفرانس اعلام کرد:

بخش قابل توجهی از درآمد ما بر اساس هزینه‌های انجام مبادلات است. بنابر این چشم انداز از دید کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر در این بازار متلاتم، اغلب کاربران سرمایه‌گذار بلند مدت نیستند. آن‌ها روی پلت‌فرم ما مکرر اقدام به مبادله می‌کنند، و امروزه با وجود تکنولوژی غیرمتمرکز، سه نوع مختلف از سازوکار اجماعی وجود دارد. از آنجایی که در حال حاضر سرعت مبادله در صرافی‌های رمزارزی غیرمتمرکز اصلا خوب نیست، آن‌ها نمی‌توانند حجم مبادله‌ی زیادی را همانند صرافی‌های متمرکز پردازش کنند. برای همین است که هزینه‌ی انجام تراکنش باز هم وجود دارد. Ross Zhang

با نگاهی به حجم مبادلات برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز جهان درمی‌یابید که شواهدی برای صحت گفته‌های آقای ژانگ وجود دارد. حتی در IDEX که یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی‌های رمزارزی مرتبط با اتریوم است، حجم مبادله تنها کمی بیش از ۲ میلیون دلار در روز می‌باشد.

اگرچه تجاری که به صورت روزانه مبادله‌ی رمزارزی انجام می‌دهند، ترجیه می‌دهند که تراکنش‌های خود را سریع و در یک بازار ناپایدار انجام دهند، اما بازهم باعث نمی‌شود که این پلت‌فرم‌ها کاملا بی‌فایده محسوب شوند. به عنوان مثال از نظر افرادی که به دنبال خرید رمزارز و نگهداری(HODL) آن هستند، چند لحظه انتظار بیشتر برای دریافت دارایی رمزارزی در کیف‌پولشان زیاد اهمیتی ندارد.

صرافی‌ها و روابط بانکی

شاید یکی از چالش برانگیز‌ترین جنبه‌های اداره‌ی یک صرافی، مدیریت روابط با بانک‌ها به جهت تامین نقدینگی و ارز فیات باشد. ژانگ در این کنفرانس اظهار داشت که صرافی Huobi عمدتا متکی به مشارکت با صرافی‌هایی است که در حال حاضر عملیات تبدیل ارز فیات به رمزارزی را انجام می‌دهند. وی توضیح داد:

من فکر می‌کنم که یک رویکرد کلی وجود دارد که طی آن ما به دنبال ایجاد روابط باز و نوآورانه‌ در کنار ایجاد رابطه با سیستم بانکداری هستیم.  زمانی که در حال گفتگو با یک بانک هستیم، ما به جای تمرکز روی منافع جاری، می‌خواهیم که یک رابطه‌ی مستحکم و بلند مدت ایجاد شود. چیز دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که از آنجایی که ما یک صرافی بزرگ رمزارزی محسوب می‌شویم، تبدیل ارزهای فیات به رمزارزی بخش بزرگی از کسب و کار ما را تشکیل نمی‌دهد و ما سعی می‌کنیم با صرافی‌هایی که در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند کار کنیم.

Ross Zhang

این استراتژی خاص باعث کاهش بار مسئولیت صرافی Huobi می‌شود و از سوی دیگر این صرافی دیگر لازم نیست تا به بررسی و رفع نیاز‌های بی‌شماری که بانک‌های تجاری در بعضی از کشور‌ها دارند، بپردازد. با توسعه‌ی یک اتحادیه‌ی بین‌المللی، این صرافی ممکن است در نهایت با استفاده از قدرت شرکای خود سیستم‌های خود را قدرتمند کند و مبادلات مستقیم با ارزهای فیات را به مشتریان عرضه نماید.

چشم‌انداز جهانی صرافی Huobi

یک صرافی رمزارزی بین‌المللی بودن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما مزایایی نیز به همراه خواهد داشت. طبق گفته‌های آقا ژانگ، شاید قابل توجه‌ترین مورد در رابطه با این موضوع، کسب تجربه در محافظت از ذخایر رمزارزی باشد. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

در حال حاضر فرصت‌های زیادی وجود دارد، مخصوصا برای یک صرافی‌ رمزارزی بین‌المللی؛ ما تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی برخورد با مسائل امنیتی داریم. ما همچنین بر روی مسائل دیگری همچون تجربه تمرکز می‌کنیم؛ از لحاظ ذخیره‌سازی دارایی‌های رمزارزی کاربران نیز ما راه‌حل‌های کیف‌پولی زیادی را ارائه کرده‌ایم. ما تنها مقدار کمی از دارایی‌های کاربران خود را در کیف‌پول‌های داغ(hot wallet) ذخیره می‌کنیم و بخش اعظم آن‌ها را روی یک کیف‌پول سرد(Cold Wallet) ذخیره می‌کنیم تا هیچ‌کس دسترسی به آن نداشته باشد.

Ross Zhang

وجود صرافی‌های رمزارزی که دارایی حجم مبادله‌ی بزرگی هستند به نحوه‌ی مدیریت دارایی‌های کاربران بستگی دارد. یک رخنه و شکست کوچک در این دارایی‌ها باعث ایجاد یک ترس در تمام صنعت و بازار رمزارزی می‌شود. این مورد می‌تواند باعث از دست رفتن میلیون‌ها دلار دارایی یک صرافی شده و به کابوس بدل شود. داشتن کیف‌پول سرد یک شیوه‌ی معمول برای جلوگیری از اینگونه حملات است و صرافی Huobi نیز با استفاده از یک سیستم که حول توکن‌های اختصاصی صرافی فعالیت می‌کند، در رابطه با این موضوع  یک قدم از دیگر رقبا جلوتر است.

زمانی که از آقای ژانگ در رابطه با فواید صدور و استفاده از توکن‌های Huobi سوال شد، وی اینگونه پاسخ داد:

این یک مدل کسب و کار جدید است که تاثیرات آن می‌تواند به کاربران ارزش دهد. از این توکن‌ها می‌توان برای گرفتن تخفیف در هزینه‌های انجام مبادلات استفاده کرد. یکی دیگر از استفاده‌های آن محافظت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران است. از آنجایی که ما از درآمد حاصل از فعالیت‌هایمان اقدام به بازخرید توکن‌های Huobi می‌کنیم، این امر باعث محافظت از دارایی کاربران شده و این مورد یک ارزش دهی به کاربران است.

Ross Zhang

ژانگ در ادامه اظهار داشت که علاوه بر تمام این گفته‌ها، کاربران با استفاده از توکن‌های Huobi می‌توان «حق رای‌ دادن» خود را حفظ کنند و در برخی مواقعی در اکوسیستم Huobi تاثیر‌گذار باشند.

وی در ادامه افزود:

همچنین اگر می‌خواهید یک بخش برای مبادله‌ی رمزارز(OTC) ایجاد کنید، شما نمی‌توانید در این مورد از کاربران هزینه‌ای بابت انجام تراکنش‌ها دریافت کنید، اما می‌توان از توکن‌های Huobi به عنوان یک سپرده‌ی امنیتی برای فروشندگان رمزارزی استفاده نمود و با این کار، فروشندگان را در نظر خریداران قابل اعتماد معرفی کرد. ما می‌توانید موارد استفاده‌ی زیاد دیگری نیز برای این توکن‌ها ایجاد کنیم. ما قصد داریم اکوسیستم خود را بسازیم، یک اکوسیستم که ارزش‌گذاری حاصل از مبادله‌ی توکن‌ها در آن تبدیل به ارزش خود اکوسیستم شود.

Ross Zhang

زمانی که تمام برنامه‌های و گفته‌های آقای ژانگ محقق شود، آن‌ها می‌توانند یک اثر ضعیف اما پایدار در بازار رمزارزی ایجاد کرده و باعث شوند همانطور که مشتریان از آن‌ها انتظار دارند، صرافی Huobi به یک پلت‌فرم محبوب تبدیل شود.

نظر شما در رابطه با گفته‌های راس ژانگ چیست؟ آیا استفاده از توکن‌های صرافی می‌تواند به عنوان راهی برای اعتمادسازی بین کاربران محسوب شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا