اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک جهانی درخواست کمک السالوادور را رد کرد

دولت السالوادور در راستای پذیرش رمزارز بیت کوین به عنوان ارز قانونی در اقتصاد از بانک جهانی درخواست کمک مالی کرده بود، درخواستی که به دلیل عدم شفافیت رد شد

نکات برگزیده مطلب
  • طی هفته‌های گذشته پذیرش رمزارز بیت کوین توسط دولت السالوادور و تعریف آن به عنوان ارز قانونی در اقتصاد این کشور خبرساز شده است. حال در راستای انجام اهداف مربوط به این موضوع، دولت السالوادور نیازمند کمک مالی فراوان از طرف موسسات مالی بزرگ جهان از جمله بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول(IMF) می‌باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که به دلیل مسائلی همچون «عدم شفافیت و مشکلات زیست محیطی» با درخواست السالوادور برای کمک به پذیرش بیت کوین مخالفت شده است.

کمک بی کمک

طبق گزارشاتی که روز چهارشنبه منتشر شده است، بانک جهانی درخواست دولت السالوادور برای کمک به این کشور در زمینه‌ی پذیرش رمزارز بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی را رد کرده است.

هدف دولت السالوادور پذیرش و تعریف عمومی بیت کوین به عنوان پول رایج در عرض کم‌تر از سه ماه است، حال به نظر می‌رسد که رد شدن درخواست این کشور برای دریافت وام بین‌المللی می‌تواند اهداف دولت این کشور آمریکای مرکزی را با مشکل مواجه کند.

بانک جهانی السالوادور پذیرش بیت کوین BTC
بانک جهانی

سخنگوی بانک جهانی با اشاره‌ی مستقیم به این موضوع اعلام نموده که رمزارز بیت کوین «در زمینه‌ی مشکلات زیست محیطی و شفافیت» مشکلاتی به همراه دارد. به گفته‌ی وی:

درحالیکه دولت السالوادور برای دریافت کمک در راستای پذیرش بیت کوین به ما مراجعه کرده است، اما این چیزی نیست که بانک جهانی با توجه به کمبود‌های مرتبط با محیط زیست و شفافیت بتواند از آن پشتیبانی کند. با این حال بانک جهانی همچنان مایل است از جهات دیگر به دولت السالوادور کمک کند. World Bank spokesperson

صندوق بین‌المللی پول هم کمکی نمی‌کند

در همین حین، آلخاندرو زلایا(Alejandro Zelaya) وزیر دارایی کشور السالوادور اعلام نموده که صندوق بین‌المللی پول(IMF) علی‌رغم وجود نگرانی‌های مختلف در رابطه با پذیرش بیت کوین توسط دولت، هیچ مخالفتی در این زمینه ندارد.

هفته‌ی گذشته سخنگوی صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرده بود که «تصویب رمزارز بیت کوین به عنوان ارز قانونی در کشور السالوادور، مسائل و نگرانی‌هایی را در رابطه با اقتصاد کلان، وضعیت مالی و حقوقی را به وجود می‌آورد که نیاز به تجزیه و تحلیل بسیار دقیق دارد».

نظر شما در رابطه با رویکرد دولت السالوادور برای پذیرش بیت کوین و عدم کمک موسسات مالی جهانی برای پیشبرد اهداف دولت این کشور آمریکای مرکزی چیست؟ آیا واقعاً عدم شفافیت و مسائل زیست محیطی باعث شده تا بانک جهانی تمایلی به کمک به السالوادور نداشته باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا