اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

اد تیلی: ETN‌های بیت‌کوین یک عامل ضروری برای ورود سرمایه‌گذاران وال‌استریت به صنعت رمزارزی هستند

مدیرعامل بورس شیکاگو(CBOE) گفت که عدم وجود اسناد قابل مبادله‌ی بورس(ETN) برای بیت‌کوین، یکی از دلایل اصلی عدم ورود سرمایه‌گذاران است

نکات برگزیده مطلب
  • اد تیلی(Ed Tilly) مدیرعامل و مدیر اجرایی بازار بورس اوراق بهادار شیکاگو(CBOE) در روز ۱۸ام ژانویه اعلام کرد که عدم وجود اسناد قابل مبادله‌ی بیت‌کوین(ETN بیت‌کوین) باعث شده که سرمایه‌گذاران وال‌استریت تمایلی برای ورود به بازار‌های رمزارزی نداشته باشند. وی در ادامه‌ی گفته‌های خود افزود «به دلیل عدم وجود یک محصول تجاری که بتواند سرمایه‌گذاران را جذب کند، رشد بیت‌کوین در بازار‌های مختلف با کندی مواجه شده است».

 

ETN‌ دروازه‌ی ورود سرمایه‌گذاران

اد تیلی(Ed Tilly) مدیرعامل و مدیر اجرایی بازار بورس اوراق بهادار و گذینه‌های شیکاگو(CBOE) در روز ۱۸ام ژانویه اعلام کرده است که وجود اسناد قابل مبادله‌ی بیت‌کوین(ETNبیت‌کوین) برای ورود سرمایه‌گذار‌های سازمانی وال‌استریت به صنعت رمزارزی، ضروری است.

براساس این گزارشات، آقای تیلی اعلام نمود که «به دلیل عدم وجود یک محصول تجاری که بتواند سرمایه‌گذاران را جذب کند، رشد بیت‌کوین در بازار‌های مختلف با کندی مواجه شده است». طبق گفته‌های وی، به دلیل فقدان اسناد یا صندوق‌های قابل مبادله‌(ETF) که به قیمت بیت‌کوین وابسته‌اند و به مشتریان خرد اجازه‌ی تجارت می‌دهند، مبادلات آتی بیت‌کوین رشد قابل توجهی نداشته است.

در گزارشات مذکور آمده است که وجود قرارداد‌های آتی و اسناد قابل مبادله‌ به عنوان نقطه‌ی ورود سرمایه‌گذاران وال‌استریت به صنعت رمزارزی، بسیار ضروری است. آقای تیلی توضیح داد که در مقایسه با قرارداد‌های آتی، برای سرمایه‌گذاران سطح متوسط دسترسی به ETNها ساده‌تر است. وی در ادامه افزود:

ed-tillyبرای رسیدن به آینده‌ای قدرتمند، علاوه بر موارد فعلی وجود ETNها نیز باعث جذب بیشتر خرده‌ فروش‌ها می‌شود، و سپس موسسات مختلف می‌توانند خطرات مربوط به بازار‌های آتی را نادیده بگیرند. من فکر می‌کند با وجود اینکه رمزارزها به صورت روزانه‌ مبادله می‌شوند، اما از آنجا که درحال حاضر یکی از این موارد وجود ندارد، ما در مسیر درست قرار نداریم. Ed Tilly

با توجه به گفته‌های آقای تیلی، می‌توان نتیجه گرفت که چرا قانون‌گذاران تا به امروز هیچ پیشنهادات صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله بیت‌کوین(ETFبیت‌کوین) را تصویب نکرده‌اند؛ دلیل عدم تصویب ETFها این بوده است که قانون‌گذاران نمی‌توانند در مقابل دستکاری‌های احتمالی بازار‌هایی که تحت کنترل ندارند، از سرمایه‌گذاران حفاظت کنند.

همانطور که اخیرا گزارش شده بود، آقای بریان کلی(Brian Kelly) یکی از کارآفرینان صنعت رمزارزی اخیرا اعلام نموده که هیچ شانسی برای تصویب یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی بیت‌کوین(ETF) در سال ۲۰۱۹ وجود ندارد.

علاوه بر این، با تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد کمپانی Bitwise Asset Management که یکی از ارائه دهندگان شاخص دارایی رمزارزها است، یک ETFبیت‌کوین جدید به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) جهت بررسی ارائه کرده است.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای تیلی چیست؟ آیا وجود ETN و ETFها می‌تواند باعث ورود سرمایه‌گذاران وال‌استریت به بازار‌ رمزارزی شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا