اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رمزارز آپولو، یک پروژه‌ی حریم خصوصی یا یک کلاهبرداری بزرگ؟

یکی از کاربران پلتفرم Reddit اخیرا مدعی شده که پروژه‌ی رمزارزی Apollo تنها یک کلاهبرداری بزرگ برای ثروتمند کردن توسعه‌دهندگان آن می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا یکی از کاربران پلت‌فرم Reddit مدعی شده که پروژه‌ی رمزارزی آپولو(Apollo با نماد APL) یک کلاهبرداری بزرگ است و تنها برای ثروتمند کردن توسعه‌دهندگان آن بوجود آمده است. وی در گفته‌های خود مدعی شده که استیو مک‌کولاه(Steve McCullah) بنیانگذار این رمزارز هیچ مدرک دانشگاهی یا چیز دیگری که باعث صلاحیت او برای راه‌اندازی یک پروژه‌ی رمزارزی شود، در اختیار ندارد.

اخیرا یکی از کاربران وب‌سایت Reddit ادعا کرده است که رمزارز آپولو(Apollo با نماد APL یکی از فورک‌های رمزارز NXT) یک اسکم و کلاهبرداری بزرگ است و بنیان‌گذار آن تنها برای پامپ و کسب درآمد از این رمزارز استفاده می‌کند. وی همچنین اظهار نموده که رمزارز آپولو چیزی جز NXT با یک اسم جدید نیست. براساس گفته‌های این کاربر Reddit که با نام RozzyPoffle شناخته می‌شود، جامعه‌ی این رمزارزی دارای تعداد زیادی طرفدار است که «شستشوی مغزی» داده شده‌اند و در برابر هرگونه سوال یا بحث مبتی بر کلاهبرداری رمزارز آپولو، سریعا جبهه می‌گیرند.

Apollo

 وی در گفته‌های خود چندین سوال مطرف کرده است:

افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی تنها در یک هفته. من فکر می‌کنم که می‌توانم در صورت کاهش قیمت به سود مناسبی برسم. آیا حریم خصوصی معرفی شده توسط این رمزارز مشابه‌ی رمزارز NXT نیست؟ آیا کسی می‌تواند توضیح دهد که در چه زمینه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ چرا زمانی که مردم از شما سوالاتی را میپرسند، اقدام به بستن حساب کاربری آن‌ها می‌کنید؟ چطور قصد دارید در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری sharding را پیاده‌سازی کنید، در حالی که هنوز هیچ کد دیگری بر روی پلت‌فرم Github منتشر نشده است؟ آیا واقعا فکر می‌کنید که مسئله‌ی حفظ حریم خصوصی در این رمزارز از رمزارز مونرو(Monero با نماد XMR) بهتر است؟ RozzyPoffle

لازم به ذکر است که یکی از مدیران انجمن‌های رمزارز APL در رابطه با مسدود‌سازی حساب کاربرانی که سوال می‌پرسند اعلام نموده که این سوالات «فقط از روی FUD(ترس، عدم قطعیت و تردید) هستند و اینگونه افراد می‌خواهند باعث شکست پروژه شوند».

در ادامه کاربر مذکور ادعا کرده است که استیو مک‌کولا(Steve McCullah) بنیان‌گذار رمزارز آپولو، مدرک دانشگاهی یا هرچیز دیگری ندارد که باعث تایید صلاحیت او برای شروع یک پروژه‌ی رمزارزی باشد. به همین دلیل او چندین مرتبه حساب‌های کاربری خودش در رسانه‌های اجتماعی را تغییر داده تا از کشف این موضوع جلوگیری به عمل آورد.

رمزارز آپولو ادعا می‌کند که دارای‌ ویژگی‌های حریم خصوصی، قرارداد‌های هوشمند و سایر ویژگی‌هایی است که باعث منحصر به فرد شدن دیگر رمزارزها می‌شود، اما کاربر RozzyPoffle ادعا می‌کند که این رمزارز هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها را به همراه ندارد. او حتی ادعا می‌کند که کد‌های پایه‌ی رمزارز آپولو همان کد‌های NXT هستند که تغییرات بسیار ناچیزی در آن‌ها ایجاد شده و اساسا با NXT تفاوتی ندارد.

کاربر RozzyPoffle برای اینکه نشان دهد پروژه‌ی رمزارزی ALP برای اکوسیستم رمزارزها خطرناک است، در صحبت‌های خود چندین دلیل ارائه نموده است.

در ابتدا باید گفت که خود رمزارز APL با تازگی پامپ شده(ایجاد تقاضای کاذب برای بالا رفتن قیمت‌ها) و تیم توسعه‌ی این رمزارز تا جای ممکن به این روند کمک کرده‌اند. این توسعه‌دهندگان به صورت فعال و مداوم به مردم می‌گویند که دارایی‌های خود را در آپولو سرمایه‌گذاری کنند زیرا قرار است قیمت هر رمزارز آپولو به یک دلار(از نظر میزان سرمایه‌ی در حال گردش یا Market Cap بالاتر از ریپل و حتی اتریوم قرار خواهد گرفت) برسد.

بسیار تاسف‌ برانگیز است که در حال حاضر اینگونه «اسکم‌ها» وجود دارند و کاربران جامعه‌ی رمزارزی نیز به دام آن‌ها می‌افتند. براساس این گزارش، قربانیان این اسکم و کلاهبرداری کسانی هستند که از این پروژه در برابر هرگونه انتقاد دفاع کرده و اعلام می‌کنند که اینگونه انتقادات باعث افزایش FUD در بین آن‌ها می‌شود.

نظر شما در رابطه با ادعا‌ی این کاربر چیست؟ آیا پروژه‌ی Apollo یک کلاهبرداری است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Zycrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا